2011-08-08, 09:00
Citat:
Ursprungligen postat av anderzzon_n
precis jag är skriven på min gamla adress så posten går dit, men antar att dom ligger på posten någonstans nu.. Faktiskt så vet hon hur det ligger till, hon visste det redan innan vi träffades.. Därför vill inte jag och säkert hon oxå att jag ska vara skriven hos henne.. men det är inte alltid jag är hos henne heller.. sover även hos polare,mamma,pappa ..
Nae, posten sparas inte hos posten - Den går tillbaka till den som skickat den (Reeeeeturn to sendeeeeeer, got it?) och följden blir att de skickar ut folk att leta efter dig, och tro mig, det kan vara ytterst obskyra personer och firmor som gör sådant. KFM må ha egna delgivningsmän som är rätt trevliga, men när de försökt få tag i dig på din skrivna adress ett par gånger så har de helt inte tid längre och lägger ut det - och de får betalt först när de lyckats delgiva dig vad det nu är, så tro mig, de ligger i för att hitta dig. Överallt, hos dina föräldrar, syskon, tidigare arbeten, de kan ta reda på det mesta (vilket vem som helst kan, sociala medier osv är inte direkt till DIN fördel).
DU BLIR FÖRLORAREN och även din nya tjej.
För att inte tala om att du får en fet annons i lokal tidningen och eventuellt även i grannkommunens tidning med en kungörelse att de faktiskt letar efter dig (Du vet säkerligen vad jag menar).
Varför skulle du INTE vara skriven hos henne? Är det för att ni ska bidrags fiffla? Det fungerar inte, försörjningsstödet kräver att få in papper etc. Du måste bo någonstans för att få bidrag. Och eftersom de vet att du bor hos den där tjejen (För du ljuger väl inte om det?) så är det redan kört. Och vet de ändå inte så får de reda på det och då blir det bara värre.
Ni har absolut inget att förlora på att du är skriven på adressen där din "sambo" bor, nyss var ni sambos men nu huxflux så bor du hos polare och föräldrar? Suck it up och fixa det bara , de kommer inte och tar _HENNES_ saker. Och de kommer till och med meddela er per brev NÄR de tänker komma om de nu tänker komma dit, men det kan de ju inte eftersom att de ännu inte vet att du bor där.
Senast redigerad av Azphyxia 2011-08-08 kl. 09:06.
Senast redigerad av Azphyxia 2011-08-08 kl. 09:06.