2011-08-04, 19:26
Medlem
Önskar tips!
Jag har haft 2.1-systemet Z4 i flera år och är grymt nöjd med det (köpte det för under 1000 spänn). Nu ska jag köpa ett liknande system till min Squeezebox Radio. Tyvärr hittar jag ingen återförsäljare som säljer Z4 längre. Provade ett annat 2.1 från Logitech, men det sög som fan. Minns inte namnet nu, men det kostade under 500, så jag får väl skylla mig själv.
Nån med erfarenhet av ett system med samma grymma prestanda och i ungefär samma prisklass? Max 1500, helst runt tusenlappen.

Endast 2.1-system (orkar inte kablar kors och tvärs).
Senast redigerad av superlalahej 2011-08-04 kl. 19:46.
Citera
2011-08-04, 19:43
Medlem
APPRENTICEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superlalahej
Önskar tips!
Jag har haft 2.1-systemet Z4 i flera år och är grymt nöjd med det (köpte det för under 1000 spänn). Nu ska jag köpa ett liknande system till min Squeezebox Radio. Tyvärr hittar jag ingen återförsäljare som säljer Z4 längre. Provade ett annat 2.1 från Logitech, men det sög som fan. Minns inte namnet nu, men det kostade under 500, så jag får väl skylla mig själv.
Nån med erfarenhet av ett system med samma grymma prestanda och i ungefär samma prisklass? Max 1500, helst runt tusenlappen.

Logitech 5.1 högtalare X-530 lite gamla men med sjukt bra ljud har ett själv och är riktigt nöjd.. de använder de högtalarna på teknikmagasinet här i växjö.. de kostar runt 800:- tror jag här har du en länk http://elektronik-online.se/logitech-51-hogtalare-x-530
Citera
2011-08-04, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av APPRENTICE
Logitech 5.1 högtalare X-530 lite gamla men med sjukt bra ljud har ett själv och är riktigt nöjd.. de använder de högtalarna på teknikmagasinet här i växjö.. de kostar runt 800:- tror jag här har du en länk http://elektronik-online.se/logitech-51-hogtalare-x-530

Är endast intresserad a 2.1-system, men tack ändå (blir krångligt med alla kablar kors och tvärs annars)! Du kanske har nåt förslag på ett sånt också?
Citera
2011-08-04, 19:51
Medlem
Kan tyvärr inte hjälpa dig, men har exakt samma fråga. Tyvärr har mina Z4 börjat brusa, de har ju några år på nacken så ett köp av nya till datorn är befogat.

Är helt grön på datorer/högtalare, men finns det några med samma klockrena ljud som Z4 har till ett pris mellan 1000 och 2000kr?

Stort tack på förhand!
Citera
2011-08-04, 20:06
Medlem
APPRENTICEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superlalahej
Är endast intresserad a 2.1-system, men tack ändå (blir krångligt med alla kablar kors och tvärs annars)! Du kanske har nåt förslag på ett sånt också?

ah såg inte att du skrev det.. editerade du?
men det finns ju
Logitech Z-2300 2.1 Speaker System tror en kompis har det... eller om det var något liknande.. men annars finns samma högtalar system fast 2.1.. Logitech X-230 heter det då
Citera
2011-08-04, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av APPRENTICE
ah såg inte att du skrev det.. editerade du?
men det finns ju
Logitech Z-2300 2.1 Speaker System tror en kompis har det... eller om det var något liknande.. men annars finns samma högtalar system fast 2.1.. Logitech X-230 heter det då

Jag jag la till det efteråt Ska kika på dina förslag!
Citera
2011-08-25, 09:10
Medlem
Tycker ni att det är värt att köpa Logitech Z-4 istället för nyare varianten Z623 som inte verkar lika bra?

Hur gamla är Logitech Z-4-modellen?
Det finns även Z-3 som verkar vara ännu äldre från minst mitten av 2000-talet. Är den bättre?
Citera
2011-08-25, 17:05
Medlem
snälla köp aktiva studiomonitorer istället för ungefär 2000, smiskar alla dessa logitech skitgrejer.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=843148
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in