2011-08-04, 17:25
Medlem
Psykotons avatar
Har ju diskuterats litegrann här på Flashback tidigare, men tänkte fråga er med erfarenhet av substansen, om den är värt att köpa, (innan den blir klassad)?

DMAA finns ju i flera pre-workoutpreparat, som jack3d m.fl., och som 50mg tabletter hos vissa online-"apotek".

Vad jag förstår så är effekten liknande efedrinets, fast mildare, och att det är bättre att köpa rent metylhexanamin som hydroklorid i pulverform (och billigare också, såklart, runt hundringen för 10g, som ger 200 doser på 50mg.)

Behöver nån slags stimulerande medel när jag pluggar, men gillar/tål inte traditionella centralstimulerande medel som amfetaminer eller efedrin. DMAA verkar vara perfekt som ett mildare uppiggande medel, att ta tillsammans med koffein.

Tack för hjälpen!
Citera
2011-08-05, 02:48
Medlem
10mgs avatar
Jag upplever DMAA som en mildare variant av efedrin; som du nämner. Man slipper de biverkningar efedrin kan ge upphov till.

DMAA är för mig något stimulerande, jag blir på något bättre humör samt taggad inför träningspasset. Jag använder Jack3d, vilket även innehållet koffein som fungerar i synergi med DMAA:at och pushar på effekten.

Testa antingen en burk Jack3d, eller rent pulver; vilket är billigare, men saknar dock koffein samt andra ingredienser Jack3d har.
Citera
2011-08-06, 01:06
Medlem
Psykotons avatar
Tack för svaret, "10mg", ! . Jack3d innehåller DMAA i fri form vad jag förstår, i kombination med koffein och annat. Har läst produktinfon på Jack3d-burken, men jag lyckas inte hitta hur mycket DMAA produkten innehåller.

Har läst på andra forum att DMAA ger kraftigare effekt som hydroklorid, men vet inte om det stämmer. Rent DMAA ska ha en karakteristisk lukt och smak, medan dess HCl-salt ska vara i princip luktfritt.

Tänkte köpa lite och testa, nån som vet vilket som fungerar bäst, DMAA eller DMAA-HCl ? (Hydrokloridsaltet borde tas upp snabbare av kroppen, men det är bara vad jag tror.)
Citera
2011-08-06, 02:32
Medlem
Jag gillar DMAA har i jack3d och liknande samt i kapslar. (AMP något hette dom från gymvaruhuset)
jag kan stänga av omgivningen bättre och fokusera på uppgiften (i mitt fall lyfts tungt på gymmet) men det kanske fungerat bra till pluggande också

Är det en klassning på G snart? Ska köpa på mig ett lager i så fall tror jag...
Citera
2011-08-06, 12:30
Medlem
Psykotons avatar
Vet inte om det är en klassning på gång precis i dagsläget, men man får nog anta att allt som fungerar, på ett eller annat sätt, någon gång kommer att klassas.

Det har varit några tidningsartiklar som nämnt bl.a. Jack3d, för inte så länge sen, när de rapporterat om idrottare som åkt dit på DMAA vid tävling, så jag skulle tro att DMAA's dagar är räknade, det är ju Sverige vi bor i...

(Lyfter också på gymmet, tänkte pröva DMAA innan träningen också )
Citera
2011-08-06, 15:44
Medlem
Macgarvers avatar
Hm jag har en halv burk red stack, får man skänka sånt?
Citera
2011-08-29, 15:41
Medlem
YoungThugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macgarver
Hm jag har en halv burk red stack, får man skänka sånt?

Jadå, bara att lägga ett PM i min box
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in