2011-08-04, 14:31
Medlem
Rickaards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marshemi
Jag hade en period för några år sen då jag skar mig, har väl ganska mkt ärr fast de har bleknat ganska kraftigt. När jag skar mig var det för att komma över ångest inte för uppmärksamhet, nej alla skär sig inte för uppmärksamheten era idioter. Under den tiden gömde jag alltid mina armar, hade långärmat hela sommrarna och när jag praktiserade på äldreboende fast man inte ens fick.

Nu för tiden är det som sagt bara bleknande ärr som jag inte ens tänker på, vill jag ha långärmad med uppkavlade armar så har jag det. Jag tycker att det är skönt att ha så på hoodtröjor så jag har det ganska ofta. Om jag vill klä mig på ett visst sett så gör jag det och tänker inte längre att åh nej tänk om någon ser mina ärr, jag bryr mig inte. Sen om någon tycker jag söker uppmärksamhet för att jag ofta går med uppkavlade armar så får dom göra det, de rör mig inte i ryggen om jag ska va ärlig

Okej, det var intressant att höra. Jag har förstått att man skär sig för att dämpa ångest. Men jag tror också att det är en uppmärksamhets-grej. Kanske inte för alla, kanske inte för dig. Men det jag menade var att de flesta verkar vara så nöjda över sina ärr att de vill visa upp den. Det är inte " Jag bryr mig inte om någon det mina ärr" Det är mer "Du där, titta på mina ärr"
Citera
2011-08-04, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickaard
Okej, det var intressant att höra. Jag har förstått att man skär sig för att dämpa ångest. Men jag tror också att det är en uppmärksamhets-grej. Kanske inte för alla, kanske inte för dig. Men det jag menade var att de flesta verkar vara så nöjda över sina ärr att de vill visa upp den. Det är inte " Jag bryr mig inte om någon det mina ärr" Det är mer "Du där, titta på mina ärr"

Klart det finns folk som gör det för uppmärksamhet men min erfarenhet är att de personerna inte skär särkillt djupt. Tror ingen skulle skära så djupt som jag gjorde om de bara ville ha uppmärksamhet för det gör jävligt ont. Dessutom ser jag många som skär på ovansidan av armen ist för under eftersom det gör mindre ont, det var så jag började för jag var lite feg så jag vet att det är stor skillnad.

Fast visst det finns nog folk som skär som galningar också som bara vill ha uppmärksamhet men jag tycker inte man ska stämpla de som attentionwhores som egentligen inte har några riktiga problem. Även de som gör de för uppmärksamhet mår ju dåligt, är man så desperat efter bekräftelse så behöver man ju lika mkt hjälp som någon som gör de pga ångesten. Oavsett anledningen så är ju alltid skärsår i armarna ett tecken på att något inte står rätt till.
Citera
2011-08-04, 15:16
Bannlyst
Citat:
Alltså snälla ALLA VET DET. Det finns inte en jävel som missat det lilla du men man kan använda det som slang. Åh blir så irriterad på alla som ALLTID ska komma med det där. Emo använder folk som slang för folk som skär sig precis som vissa säger att man är cp när man gör något konstigt eller har damp när man är hyper typ. Så lägg ner snälla och tro inte att du just upplyste folk med en vetskap som gått dom förbi.
Lol, aggro?
Tror du inte att de som är emo men inte skär sig blir skitsura på dig? Eftersom du klassar alla emo som uppmärksamhetssökande personer som bara skär sig hela dagarna?
De verkar ha gått förbi vetskapen, eftersom de använder det som slang och inte vetenskaplig fakta och sådana människor - speciellt de över 18 år - borde veta bättre.
De flesta som säger att någon har DAMP vet oftast inte vad handikappet betyder, utan säger bara att du har DAMP när du aggrar hårt. När man är hyper brukar det i folkmun kallas för att man har ADHD, inte DAMP. Skulle du kalla Anders B Breivik för CP-skadad eftersom han gjorde något konstigt? Eller de som sprang ifrån honom, skulle du säga att de hade ADHD? Eftersom de var hyper?
Snälla nån, din lilla noob, tänk efter nästa gång du postar ett inlägg. Tro inte att du kan komma här och bara bestämma över allt, du får allt vara medlem här lite längre innan du kan tro att du har en egentlig makt...
Citera
2011-08-04, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av headpiker
Lol, aggro?
Tror du inte att de som är emo men inte skär sig blir skitsura på dig? Eftersom du klassar alla emo som uppmärksamhetssökande personer som bara skär sig hela dagarna?
De verkar ha gått förbi vetskapen, eftersom de använder det som slang och inte vetenskaplig fakta och sådana människor - speciellt de över 18 år - borde veta bättre.
De flesta som säger att någon har DAMP vet oftast inte vad handikappet betyder, utan säger bara att du har DAMP när du aggrar hårt. När man är hyper brukar det i folkmun kallas för att man har ADHD, inte DAMP. Skulle du kalla Anders B Breivik för CP-skadad eftersom han gjorde något konstigt? Eller de som sprang ifrån honom, skulle du säga att de hade ADHD? Eftersom de var hyper?
Snälla nån, din lilla noob, tänk efter nästa gång du postar ett inlägg. Tro inte att du kan komma här och bara bestämma över allt, du får allt vara medlem här lite längre innan du kan tro att du har en egentlig makt...

Eh, vänta va? Nyss säger du att det inte går att vara emo och sen säger du "Tror du inte de som är emo blir skit sura på dig? Jag har inte sagt vad jag kallar emo eller om jag själv ens använder de som slang, blir bara så irriterad på folk som tror att de är så coola som vet att emo är en musikstil och springer runt på alla trådar och forum och skit de kan och tjatar om det.

Och ehem, jaha så hade jag vart medlem några år längre så hade du accepterat och sagt "Nej okej jag ska sluta påpeka att emo är en musikstil för eftersom du har varit reggad på ett forum några år så har du makt över mig" haha trodde de här var ett forum för folk över 18.
Citera
2011-08-04, 15:48
Medlem
Rickaards avatar
Det vore såklart roligt om någon person som skär sig själv skrev och berättade att h*n verkligen var nöjd. Det spricker lite annars liksom.
Citera
2011-08-04, 15:52
Medlem
lundagrens avatar
Citat:
Jag gjorde det också fast jag tyckte de va lättare att skära i armen. Plus att det blödde mer och jag älskade att se när det blödde mkt (ja jag hade grova psykiska problem som jag kommit över nu hehe). Dessutom kom jag på att folk ändå skulle se de om jag badade eller något och jag trodde att folk skulle dömma mig ännu mer då eftersom det är vanligare med folk som har ärr på armarna. Såg ingen anledning till att skära där helt enkelt då de inte heller skulle gå att dölja jämt.

Det blöder mer i benen då du har större vener där... Min poäng är att vill man skära sig och att ingen ser det så går det. Bada med shorts och skära sig mellan midjan och knäna går utmärkt.
Citera
2011-08-04, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lundagren
Det blöder mer i benen då du har större vener där... Min poäng är att vill man skära sig och att ingen ser det så går det. Bada med shorts och skära sig mellan midjan och knäna går utmärkt.

Jag vet väl bäst själv vad som blödde mer för mig då jag provat båda så lägg ner. Det var lättare att skära djupt i armarna så därför kunde jag få det att blöda mer, hade ingenting med venerna att göra. Dessutom brydde jag mig oftast inte om konsekvenserna, jag ville skära djupa sår som blödde mkt och det gick inte för mig någon annanstans än på armarna. Inte lika bra iaf. Dessutom så döljde jag som sagt mina armar i flera år, det gick det också, inte ens min familj visste.
Citera
2011-08-04, 17:35
Medlem
lundagrens avatar
Citat:
Jag vet väl bäst själv vad som blödde mer för mig då jag provat båda så lägg ner. Det var lättare att skära djupt i armarna så därför kunde jag få det att blöda mer, hade ingenting med venerna att göra. Dessutom brydde jag mig oftast inte om konsekvenserna, jag ville skära djupa sår som blödde mkt och det gick inte för mig någon annanstans än på armarna. Inte lika bra iaf. Dessutom så döljde jag som sagt mina armar i flera år, det gick det också, inte ens min familj visste.

Men lägg ner, klart som fan du blöder mer om du skär i aorta som sitter på insidan låret än gn liten skitven i armen.

Ne det är klart, venerna har inget att göra med vart det blöder när man skär....
Citera
2011-08-04, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lundagren
Men lägg ner, klart som fan du blöder mer om du skär i aorta som sitter på insidan låret än gn liten skitven i armen.

Ne det är klart, venerna har inget att göra med vart det blöder när man skär....

Nej det har det inte, inte i mitt fall iaf. Jag fick lättare "fäste" eller vad man ska kalla det i armen och kunde därför skära djupare, hade jag skärt lika djupt i benet kanske de hade blödit mer men det har inte med saken att göra. Har du provat att skära i en människa? Det blir blir jävligt olika resultat beroende på redskap och vart man skär. Om du inte skärt dig själv så tycker jag du är jävligt korkad som ens uttalar dig.
Citera
2011-08-04, 21:44
Avslutad
Jag aldrig skärt mig själv, men för ett par år sedan så råkade jag stöta på en vääldigt attraktiv brud på Peace & Love (som jag sen spenderade hela festivalen med... ).
Iaf hon var hur trevlig som helst och en natt när vi låg i gräset och pratade om allt mellan himmel & jord så visade det sig att hon hade Minst 20-30 tals skärsår längs varje arm/ insidan av låren osv osv.

Jag undrade såklart varför hon skar sig, bakgrunden till det hela, om det inte gjorde ont osv osv.
Enligt henne: Så skar hon sig för att hon mådde väldigt dåligt pga problem med familj/pappa och har varit i en ?dvala? av depression under en lång tid.
Visst gjorde det ont precis när hon gör "snittet" men därefter kommer någon typ av lugn/trans, det blir som någon typ av drog, problemen går iväg från stunden och att se/känna blodet rinna är helt avslappnat.
Just för stunden är det värt men därefter ångrar hon det.
Men när hon mår så dåligt så känns det värt bara för att kunna få slappna av från allting en liten stund.

Den här tjejen kan jag utan tvekan efter lååånga samtal under flertal nätter säga att hon Inte gjorde det för någon typ av uppmärksamhet. Dock kan jag samtidigt känna att många börjar säkert med det som ett litet rop på hjälp.
Jag tror inte att majoriteten av "emo's" som går runt och "visar" sina skärsår gör det för uppmärksamhet, däremot tror jag att dom bara helt enkelt är trötta på att gå runt med långärmat.
Många ärr sitter säkerligen för livet, vem orkar gå runt i långärmat hela tiden?

Samtidigt får dom faktiskt skylla sig själva.

Vill avsluta med att säga att bruden i texten varken var fjortis eller emo utan en brud på 19 vårar med fina boobis och rött snyggt hår.
Senast redigerad av Svarta.Katten 2011-08-04 kl. 21:47. Anledning: Stavfel m.m.
Citera
2011-08-05, 08:28
Bannlyst
Citat:
Eh, vänta va? Nyss säger du att det inte går att vara emo och sen säger du "Tror du inte de som är emo blir skit sura på dig? Jag har inte sagt vad jag kallar emo eller om jag själv ens använder de som slang, blir bara så irriterad på folk som tror att de är så coola som vet att emo är en musikstil och springer runt på alla trådar och forum och skit de kan och tjatar om det.

Och ehem, jaha så hade jag vart medlem några år längre så hade du accepterat och sagt "Nej okej jag ska sluta påpeka att emo är en musikstil för eftersom du har varit reggad på ett forum några år så har du makt över mig" haha trodde de här var ett forum för folk över 18.
Du ska veta din plats.

Jag menar, att det går inte att vara emo som enskild individ. Du kan alltså inte sätta en stämpel på någon och säga att de är emo eftersom de skär sig i armarna.

Typ så ja. Ju längre du hänger på ett forum - eller en plats - desto mer vet du din plats. T ex går du inte in på CoD för första gången och säger: "Hej noobs. Jag pwnar er alla." Inte en jävel kommer tro dig. Samma här. Det är bara kul att skämta med folk som dig, för ni är så lättretliga.
Men tillbaks till topic: Jag har rätt, du har fel. Även när jag har fel så har jag rätt.
Citera
2011-08-05, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av headpiker
Du ska veta din plats.

Jag menar, att det går inte att vara emo som enskild individ. Du kan alltså inte sätta en stämpel på någon och säga att de är emo eftersom de skär sig i armarna.

Typ så ja. Ju längre du hänger på ett forum - eller en plats - desto mer vet du din plats. T ex går du inte in på CoD för första gången och säger: "Hej noobs. Jag pwnar er alla." Inte en jävel kommer tro dig. Samma här. Det är bara kul att skämta med folk som dig, för ni är så lättretliga.
Men tillbaks till topic: Jag har rätt, du har fel. Även när jag har fel så har jag rätt.

Är du på riktigt eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in