Funderar på att flytta till bostadsrätt.
Har dock anmärkningar efter att jag och Radiotjänst blev lite oense om huruvida jag hade en TV eller ej.
Dock kommer jag inte äga lägenheten själv, utan en nära släkting till mig kommer köpa och äga den och ser det som en investering.
Jag kommer disponera lägenheten och betala de löpande utgifterna.
Min fråga är, tas det kreditupplysning på mig också då? Eller bara på min nära släkting?
Jag vill nämligen inte att denna nära släkting ska veta att jag har anmärkningar...
Det är rätt som de andra skriver att ditt problem inte är med banken eller liknande, ditt problem blir att få bo i lägenheten. Många föreningar skulle neka din släkting medlemskap om denne inte har tänkt bo där själv, och utan medlemskap kan släktingen inte köpa lägenheten. Det skiljer sig dock från förening till förening, vissa föreningar skiter fullständigt i det. Men de som bryr sig och drar i bromsen är garanterat i majoritet. Alternativet är väl att ni köper den och låtsas att ni ska bo där ihop, hur hållbart det är beror nog mest på hur nyfikna grannarna är. Annars är det väl bara säga att din släkting är bortrest den här veckan etc. Men om din släkting inte tänker skriva sig i lägenheten är ni nog rökta.