2011-08-04, 12:41
Avslutad
Ni är jävligt duktiga på att klaga på Aftonbladet och deras vinklade rubriker. Men har ni tänkt på att Flashback är likadana, låt mig presentera ett par utklipp från Heta ämnen.

En pundares Telefon - Typisk Aftonbladet-rubrik, "WOW en pundares telefon! Det måste jag klicka på"

100 % Vinst! Följ min odds-speldagbok för 100% vinst! Garanterat! - Garanterat 100% (yea right) måste man inte ha "Flashback Plus" för att kunna läsa tråden också

Bli biff, gör så här! - Likadan som föregående, skulle lika gärna kunnat surfat in på Aftonbladet

Så sanslöst häftigt!! (djur funna med djuphavskamera) - "Sanslöst", ännu ett ord som endast används för att locka läsare.

Varför du inte bör välja en Androidtelefon! - Aftonbladet skulle till och med ge mig fler anledningar

Nu finns ju möjligheten att diskutera på Flashback, något som Aftonbladet saknar. Men ni kan ju inte neka till att det nästan bara är Aftonbladet-rubriker som hamnar på heta ämnen.

Vad tycker ni om detta?
Senast redigerad av dead-man-walking 2011-08-04 kl. 13:00.
Citera
2011-08-04, 12:45
Medlem
Whiles avatar
Heta Ämnen har kapsejsat nu under sommaren. Förhoppningsvis blir det bättre till hösten igen.
Citera
2011-08-04, 12:45
Medlem
Svizzeras avatar
Sommarlovet är snart slut...
Citera
2011-08-04, 12:48
Avslutad
Svider i hjärtat att se hur alla omogna kryp sakta infekterar den här sidan.
Citera
2011-08-04, 12:48
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Man behöver inte klicka på "heta ämnen".
Med tanke på det stora medlemsantalet på flashback är det väl inte direkt förvånande att sensationalism och liknande är lika populärt här som ute i resten av samhället?
Citera
2011-08-04, 12:52
Medlem
Flashback har alltid varit 50 procent skit 40 procent bra och 10 procent genialiskt. Detta är ju alltid bättre än 100 procent lögn och idioti.
Citera
2011-08-04, 12:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Man behöver inte klicka på "heta ämnen".
Med tanke på det stora medlemsantalet på flashback är det väl inte direkt förvånande att sensationalism och liknande är lika populärt här som ute i resten av samhället?
Jag gillar heta ämnen-funktionen, men skulle gärna ha alternativet att dölja vissa ämnen som tar onödig plats.
Citera
2011-08-04, 12:53
Medlem
Perriss avatar
Absodidelido, och det krävs inget rubiks kub snille för att förstå att det enkom beror på att "heta ämnen" överhuvudtaget existerar som användare tydligen har något märkligt behov av att se sin tråd segla upp där på heta listan mellan "megaäckel: bajschock i brevlådan" och "Kolla in detta, knarklurad på rövoskuld".

/pappa
Citera
2011-08-04, 12:58
Medlem
Jag hatar med FLASBACK!!
Vissa saker folk skriver om blir man ju alldeles illamående av att läsa.
Ja undrar hur det ska gå för mänskligheten. Just nu kommer då gå helt käpprätt åt helvete!!
Citera
2011-08-04, 12:59
Moderator
evilhoneys avatar
Det är ju samma konsumenter (helt vanliga människor) på FB som läser Ab så det är väl inte så konstigt. Personligen klickar jag aldrig på heta ämnen.
Det som gör skillnad för mig är ändå att FB inte är en tidning som tar betalt och lockar till sig folk genom klatschiga löpsedlar utan är byggt av konsumenterna själva och du har möjligheten att gå in i debatt med trådskaparen.
Citera
2011-08-04, 13:03
Medlem
Mannuss avatar
Jaha? Och?

Skillnaden är att här är ordet helt fritt så länge man inte går till personangrepp, OT eller liknande. Det är fritt fram att säga vad man tycker.
Citera
2011-08-04, 13:16
Medlem
Wittgensteins avatar
Sedan så är är det kanske inte helt rättvist att jämföra ett diskussionsforum med en kvällstidning. Här skapas de vinklade rubrikerna av obetalda anonyma användare med varierande intelligens och mental status, på Aftonbladet skapas de (förhoppningsvis) av professionella journalister i en tidning som har som primär uppgift att förmedla nyheter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in