Flashback bygger pepparkakshus!
2011-08-04, 11:43
Medlem
Loksos avatar
Hejsan! Det är så att jag är en nybliven Macbook Air ägare, jag är fortfarande helt kass o vet typ inte ens en tiondel av alla funktioner. Jag brukar ladda ner ibland och då mitt internet inte är det bästa så brukar jag låta det ladda ner under natten. Det jag märkte snabbt var ifall man slog igen macbooken så stängdes allting av.. Så jag lät då skärmen vara uppe och slog av belysningen, ironiskt nog så kom då katten och spillde ner ett glas vatten över hela datorn under natten så den gick sönder... Fick igår min nya på försäkring.

Som ni kanske förstår så söker jag en säkrare väg att ladda ner på, tex någon inställning som låter mig fortsätta ladda ner även fast jag slagit ihop datorn? Undrar även ifall de finns något annat Torrent program som tex låter en stänga av datorn när alla torrens är nerladdade? Som sagt, väldigt ny på mac

Uppskattar svar! Mvh Johan
Citera
2011-08-04, 11:49
Medlem
tältpinnes avatar
Tanka InsomniaX, och ställ inte glas vid datorn.
Citera
2011-08-04, 15:45
Medlem
Myx0x3s avatar
Hej Lokso!

Grattis till din nya MBA!

Ett tips är att trycka: Shift+Ctrl+[EJECT]
På så sätt stänger du av din skärm, och du låser skärmen (om du ställt in så) allt fungerar fin fint i bakgrunden.

När du sen sätter dig vid datorn igen behöver du bara röra musen eller trycka på en tangent så startar skärmen igen!

Jag gör alltid så med min iMac och min MB..
Att köra InsomniaX är inte att rekommendera imo!

Obs att du inte kan stänga locket om du bara kör Shift+Ctrl+Eject, om du måste stänga locket är det ända som fungerar: InsomniaX
Citera
2011-08-05, 11:50
Medlem
Loksos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myx0x3
Hej Lokso!

Grattis till din nya MBA!

Ett tips är att trycka: Shift+Ctrl+[EJECT]
På så sätt stänger du av din skärm, och du låser skärmen (om du ställt in så) allt fungerar fin fint i bakgrunden.

När du sen sätter dig vid datorn igen behöver du bara röra musen eller trycka på en tangent så startar skärmen igen!

Jag gör alltid så med min iMac och min MB..
Att köra InsomniaX är inte att rekommendera imo!

Obs att du inte kan stänga locket om du bara kör Shift+Ctrl+Eject, om du måste stänga locket är det ända som fungerar: InsomniaX
Jag testade InsomniaX2 inatt, såg att de skulle stödja Lion! Men när jag satte på Insomnia och såg att det var på enable så stängde jag bara ner skärmen, men nu när jag tittar så la den sig ändå i sleepmode och tankade ingenting... Finns det några ytterligare inställningar man ska göra? Tex i systeminställningar osv..
Citera
2011-08-05, 12:26
Medlem
Myx0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokso
Jag testade InsomniaX2 inatt, såg att de skulle stödja Lion! Men när jag satte på Insomnia och såg att det var på enable så stängde jag bara ner skärmen, men nu när jag tittar så la den sig ändå i sleepmode och tankade ingenting... Finns det några ytterligare inställningar man ska göra? Tex i systeminställningar osv..

Hmm..

Testa stänga av att hårddisken går i viloläge när det är möjligt, och att den går i viloläge efter 3 timmar? :P finns under Ström sparare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in