2011-08-04, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weazl30
vad menar du? Straffsatser på vad?

Att lägga ut en elektronisk konversation är jämförbart med att stjäla någons post. Tror det kan ge 2 år.

Att sen stjäla bilderna gör väl att i ett civil mål så kan man ta ca 5000 stycket.

Tycker Flashback skall ta sitt ansvar här och inte blanda ihop yttrandefrihet med att vara en anslagstavla för brottsligheter.
Citera
2011-08-04, 15:12
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Man märker verkligen vilket sorgligt liv många av dessa människor lever. Synd att man kan låta droger ta en så pass stor del av ens liv att det är allt som det cirkulerar kring. Intressant läsning, smått tragikomiskt, lätt insiktsfullt.
Citera
2011-08-04, 15:15
Medlem
Nido6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assa2010
Tycker Flashback skall ta sitt ansvar här och inte blanda ihop yttrandefrihet med att vara en anslagstavla för brottsligheter.
Du kan vara en brottslighet.
Fram med nummrena! Fan.

Citat:
Ursprungligen postat av DXM-Redemption
Man märker verkligen vilket sorgligt liv många av dessa människor lever. Synd att man kan låta droger ta en så pass stor del av ens liv
Nu är det ju lite mer komplext än så. Det blir ju liksom en livsstil. Ens umgänge består av pundare med olika agendor, man lever när alla andra sover. Man jobbar på lite andra tider och man har en egen dagordning tillsammans med sina närmaste. Jag romantiserar inte, det är en jävligt grisig sväng men jävlar vad man får uppleva sjuka grejer och människor. Jag ångrar inenting, men jag är jävligt glad att jag har lagt av med det där. Det tar ju ganska hårt på en. Det jag vill säga är att man vaknar ju inte en morgon och tänker att; nä, nu ska jag knarka 24/7 och bara tänka på att få tag på pund. Det är sekundärt, men likväl en hörnsten i det livet. Du får försöka och tänka lite längre och inte bara sitta där uppe på din pedistal och fördömma alla människor som är så mycket sämre än dej själv.
Senast redigerad av Nido6 2011-08-04 kl. 15:24. Anledning: Typos
Citera
2011-08-04, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thunderstucked
"kan svenska till språket" eller "kan det svenska språket"?

Du är humor!

Btw så var det roligt att läsa messen! Hade varit roligare med utgående!
Broshan, jag inventade the humour
Citera
2011-08-04, 15:21
Medlem
Citat:
Att lägga ut en elektronisk konversation är jämförbart med att stjäla någons post. Tror det kan ge 2 år.

Att sen stjäla bilderna gör väl att i ett civil mål så kan man ta ca 5000 stycket.

Wikileaks då?

Och att lura pensionärer?

En moderator får ta ställning till detta är det fel så får de ta bort tråden..
Citera
2011-08-04, 15:25
Medlem
dindummers avatar
Citat:

Bränner det? Komma hit och säga hur brottsligt det är när personen ifråga som bestulit en stackars pensionär på 500-kronor och lämnat pant på hans gamla mobil..bra tänkt där Einstein.
Citera
2011-08-04, 15:29
Medlem
uffepuffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nido6
Du kan vara en brottslighet.
Fram med nummrena! Fan.

Nu är det ju lite mer komplext än så. Det blir ju liksom en livsstil. Ens umgänge består av pundare med olika agendor, man lever när alla andra sover. Man jobbar på lite andra tider och man har en egen dagordning tillsammans med sina närmaste. Jag romantiserar inte, det är en jävligt grisig sväng men jävlar vad man får uppleva sjuka grejer och människor. Jag ångrar inenting, men jag är jävligt glad att jag har lagt av med det där. Det tar ju ganska hårt på en. Det jag vill säga är att man vaknar ju inte en morgon och tänker att; nä, nu ska jag knarka 24/7 och bara tänka på att få tag på pund. Det är sekundärt, men likväl en hörnsten i det livet. Du får försöka och tänka lite längre och inte bara sitta där uppe på din pedistal och fördömma alla människor som är så mycket sämre än dej själv.

bra skrivet. precis som du säger så är det en gradvis förändring... ofta väljer man inte själv att man ska gå ner sig, men det ena ger det andra... sen tror jag att tjackisvärlden är bra mycket mer jargong och ett litet spel kring iomed att man blir både kreativ och social, än heroinister som i princip brännar alla nära kontakter...
Citera
2011-08-04, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weazl30
Wikileaks då?

Och att lura pensionärer?

En moderator får ta ställning till detta är det fel så får de ta bort tråden..

Flashbacks servrar ligger inte ens i Sverige och berörs således ej av svensk lagstiftning, du är även anonym och det är knappast så att FRA kommer och tar dig.
Citera
2011-08-04, 15:37
Medlem
Nido6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uffepuffe
bra skrivet. precis som du säger så är det en gradvis förändring... ofta väljer man inte själv att man ska gå ner sig, men det ena ger det andra... sen tror jag att tjackisvärlden är bra mycket mer jargong och ett litet spel kring iomed att man blir både kreativ och social, än heroinister som i princip brännar alla nära kontakter...
Tack.
Jo, spelet är ju det som lockar. Eller pundet liksom. Man har ju alltid något jävulskap för sej. När jag va inne i svängen så va det jag och min dåvarande brud som härjade tillsammans. Ett riktigt manupulativt litet tjackfnask. Ond som fan. Jävlar vad vi levde rövare med folk. De va tider det...
Men som du säger, just att man alltid är i gasen och är man inte påtänd som en idiot och springer runt och gör pengar eller bara snurrar upp folks hjärnor så ligger man och knullar eller sover. Äta gör man väl också, nån gång om dagen. Nu börjar det här bli onödigt jävla OT.. Mod kanske kan bryta ut dom här inläggen till en ny tråd? Vad vet jag.
Citera
2011-08-04, 15:41
Medlem
uffepuffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lithvic
Flashbacks servrar ligger inte ens i Sverige och berörs således ej av svensk lagstiftning, du är även anonym och det är knappast så att FRA kommer och tar dig.

men flashback har mottot att följa svensk lagstiftning som du kanske vet?
Citera
2011-08-04, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DemiJjurgen
Tror fan att han gör men frågan är vad är kodord för.
Vatten tror jag inte har någon speciell innebörd. Utan den som får medellandet fattar från vem det är som skickar vilken drog den är ute efter.
Vax är en förkortning av Malwax som är slang för tjack.
Citera
2011-08-04, 15:44
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nido6
Tack.
Jo, spelet är ju det som lockar. Eller pundet liksom. Man har ju alltid något jävulskap för sej. När jag va inne i svängen så va det jag och min dåvarande brud som härjade tillsammans. Ett riktigt manupulativt litet tjackfnask. Ond som fan. Jävlar vad vi levde rövare med folk. De va tider det...
Men som du säger, just att man alltid är i gasen och är man inte påtänd som en idiot och springer runt och gör pengar eller bara snurrar upp folks hjärnor så ligger man och knullar eller sover. Äta gör man väl också, nån gång om dagen. Nu börjar det här bli onödigt jävla OT.. Mod kanske kan bryta ut dom här inläggen till en ny tråd? Vad vet jag.

intressant! hur kommer det sig att du slutade med det och hamnade på flashback?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in