2011-08-04, 02:29
Medlem
Nu när jag läst här på fb märker jag en sak, det är inte så farligt, det är nästan snällt. Det finns pedofiler, tokar och vanliga människor, ingen som sticker ut. Inte ens de som är "för" det som hände i Norge, är något man rynkar på näsan för. Det är på låtsas inget är på riktigt.

Det som är mest korkat är den uteblivna möjligheten av utforskandet av sitt inre och möjligheten att lyfta sina innersta tankar och funderingar kring världen. Filosofi-delen borde vara full med kloka och tokiga åsikter. Alla filosoferar vi och några av era tankar kan vara riktigt bra och vassa. Ge det en chans!

Tankar och funderingar på nya system borde frodas. Det som ligger utanför det befintliga systemet. Lägg fram era funderingar och vi kommer bli klokare.

Tankar om hur man blir en bättre människa frodas. Ett av de delar som fungerar och drar folk. Men det är samtidigt beviset för att anonymiteten inte fungerar som den ska. Vi pratar relationsproblem med våra vänner, nära och kära. Inte med andra anonyma på internet.

Flashback är idag som en svalljummen soppa som ska serveras kall. 99% av allt som skrivs kommer från skolböcker eller frågor och funderingar som redan svarats på under sexualundervisningen. Var finns alla genier, De som går utanför systemet och bevisar något nytt? ingenstans, de finns inte här och nästan alla har missat den enorma möjligheten som kommer med anonymitet.

Anonymiteten går åt båda hållen, du kan lyfta det mörka och du kan lyfta det möjliga. Lyfta fram tankar som du har men inte vill lyfta för dina vänner med risk för att vara töntig eller dum. Om du tar steget så lovar jag dig att du kommer få minst ETT seriöst svar. Ett svar som kan leda dig vidare. Våga vara anonym på rätt sätt.

Vad tycker ni om detta?

Jag ser på detta som en möjlighet att lyfta det som jag inte har möjlighet att få svar på utanför fb. Är det jag funderar kring rätt eller fel. Får jag lite positiv respons är jag nöjd. Blir jag sågad, kanske ligger det något i det.

Våga vara flashbackare 2011!

Ta steget och jobba för att få till något som gör att folk tänker till och blir lite klokare. lyft ögonen från böckerna ni lärda och använd erat eget förnuft. Vi skulle bli 1000 ggr starkare.
Citera
2011-08-04, 02:51
Bannlyst
Med åsikter kan man alltid få till en förändring.
Citera
2011-08-04, 03:13
Medlem
Judeschweins avatar
Du har faktiskt fel.

Sanningen är att folk inte filosoferar alls. Filosofin har blivit ''rövknullad'' av religioner ändå sedan Aristoteles tid. Det är fortfarande religioner som gäller nu, och är det inte religioner så har det byts ut mot ytlighet; shopping, mode, sex eller vilket hockey-lag som har värvat bäst just det här året.

Stora tänkare är ett nästintill utdöende släkte och det är därför som filosofi-delen är så pass liten som den är idag.
Citera
2011-08-04, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judeschwein
Du har faktiskt fel.

Sanningen är att folk inte filosoferar alls. Filosofin har blivit ''rövknullad'' av religioner ändå sedan Aristoteles tid. Det är fortfarande religioner som gäller nu, och är det inte religioner så har det byts ut mot ytlighet; shopping, mode, sex eller vilket hockey-lag som har värvat bäst just det här året.

Stora tänkare är ett nästintill utdöende släkte och det är därför som filosofi-delen är så pass liten som den är idag.

Bara för att filosofi är en del av det jag säger betyder inte det att just den lilla del är den bästa anonyma möjligheten för dig. Det finns säkert något annat som driver dig mer än att läsa trådar om det du redan vet.

Du är anonym, du skulle kunna vara någon jag känner. Använd det till att ta reda på det som du verkligen funderar över och inte det ytliga som du redan vet.
Citera
2011-08-04, 09:40
Medlem
Combots avatar
Det är på flashback som irl, vissa vill/vågar/kan inte tänka utanför boxen, andra
svävar rejält iväg i flummiga/intressanta/vettiga tankegångar.

Nu vet jag att jag kommer få glåpord kastade mot mig, men jag skriver det ändå.
Det numera strama regelverket är ett mynt med två sidor i denna kontexten. Regelverket
praktiserat ser till å ena sidan att tramsare och idioter blir avstängda, å andra sidan att de
"stora" tänkarna straffar ut sig. De straffar ut sig för att de inte håller sig till topic och
då får de tillsägelser för OT.

Jag klagar inte. Jag bara konstaterar att på ett forum utan stramt regelverk ryms både
idioter som all makt åt sture och det ges utrymme åt de som är bra på att uttrycka sig i skrift,
men som inte klarar av att hålla sig stramt till topic. "Problemet" är att både inlägg av urusel
kvalitet rensas bort tillsammans med guldkorn där användaren inte hållit sig till topic.
Ja, givetvis, i realiteten är det ohållbart på ett forum med 30 miljoner inlägg and counting...

Med tiden så har jag kommit till insikt att det är bättre med ett stramt regelverk, på just
detta forumet, flashback. Det finns andra mindre forum där folk får lov att sväva iväg utanför topic,
så man kan ju helt enkelt besöka fler forum.
Citera
2011-08-04, 10:42
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Det är på flashback som irl, vissa vill/vågar/kan inte tänka utanför boxen, andra
svävar rejält iväg i flummiga/intressanta/vettiga tankegångar.

Nu vet jag att jag kommer få glåpord kastade mot mig, men jag skriver det ändå.
Det numera strama regelverket är ett mynt med två sidor i denna kontexten. Regelverket
praktiserat ser till å ena sidan att tramsare och idioter blir avstängda, å andra sidan att de
"stora" tänkarna straffar ut sig. De straffar ut sig för att de inte håller sig till topic och
då får de tillsägelser för OT.

Jag klagar inte. Jag bara konstaterar att på ett forum utan stramt regelverk ryms både
idioter som all makt åt sture och det ges utrymme åt de som är bra på att uttrycka sig i skrift,
men som inte klarar av att hålla sig stramt till topic. "Problemet" är att både inlägg av urusel
kvalitet rensas bort tillsammans med guldkorn där användaren inte hållit sig till topic.
Ja, givetvis, i realiteten är det ohållbart på ett forum med 30 miljoner inlägg and counting...

Med tiden så har jag kommit till insikt att det är bättre med ett stramt regelverk, på just
detta forumet, flashback. Det finns andra mindre forum där folk får lov att sväva iväg utanför topic,
så man kan ju helt enkelt besöka fler forum.

Håller delvis med. Tycker att restriktionerna kan lyftas lite i vissa forum, att modsen i alla fall låter de lite mer ''informativa'' inläggen leva som går offtopic.

Som i den här forumdelen, hoppas jag inte får en tillsägelse nu men, jag finner ständigt mina inlägg raderade här, även fast jag håller mig ontopic till största del. Skrev det här inlägget som blev raderat.

Citat:
AGARH, Pirates on the sea!
Ontopic: Nej, men TS, säg bara åt din vän att han skapar ett nytt konto, så ska du se att det blir bra.

Något i den stilen skrev jag efter det här inlägget av ÅnkelGunnar

Citat:
fejkadmedlem får en tillsägelse för sin trådkapning.

// Mod

Tja, så var jag lite lustig. Liknande inlägg har jag också fått raderade från detta underforum.

Jag kritiserar inte er mods åtgärder, utan jag är mer fundersam på om regelverket bör vara så hårt i just denna forumdel. Tror ni att den förfaller annars?
Citera
2011-08-04, 11:32
Medlem
Svagdrickas avatar
https://www.flashback.org/p32035423#p32035423

Är det något i den här stilen du menar?
Citera
2011-08-04, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svagdricka
https://www.flashback.org/p32035423#p32035423

Är det något i den här stilen du menar?

Jepp! mer av detta tack.
Citera
2011-08-04, 11:50
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Jag kritiserar inte er mods åtgärder, utan jag är mer fundersam på om regelverket bör vara så hårt i just denna forumdel. Tror ni att den förfaller annars?
Ja, utan en sekunds tvekan. Vi har gång på gång försökt lätta lite på hur strikta vi är här och resultatet blir alltid och undantagslöst lika jävla illa efter väldigt kort tid.
Citera
2011-08-04, 11:58
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Ja, utan en sekunds tvekan. Vi har gång på gång försökt lätta lite på hur strikta vi är här och resultatet blir alltid och undantagslöst lika jävla illa efter väldigt kort tid.

Ni kan väl göra ett undantag för mig

Då blir det väl till att sluta upp med att försöka vara smålustig i den här delen.
Citera
2011-08-04, 12:10
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Ni kan väl göra ett undantag för mig

Då blir det väl till att sluta upp med att försöka vara smålustig i den här delen.
Ja, det är nog att rekommendera om du inte i slutänden vill bannlysas för upprepad ohörsamhet, vilket vore rätt så onödigt.
Citera
2011-08-04, 15:56
Medlem
Buffelo Balls avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Kli-Max
Nu när jag läst här på fb märker jag en sak, det är inte så farligt, det är nästan snällt. Det finns pedofiler, tokar och vanliga människor, ingen som sticker ut. Inte ens de som är "för" det som hände i Norge, är något man rynkar på näsan för. Det är på låtsas inget är på riktigt.

Det som händer inuti människor, när de läser vad andra skriver, är nog på riktigt...

Citat:
Det som är mest korkat är den uteblivna möjligheten av utforskandet av sitt inre och möjligheten att lyfta sina innersta tankar och funderingar kring världen. Filosofi-delen borde vara full med kloka och tokiga åsikter. Alla filosoferar vi och några av era tankar kan vara riktigt bra och vassa. Ge det en chans!

Jag ser varje liten forumdel som en möjlighet att utforska sitt inre - visst klassas som ont visst klassas som gott

Citat:
Tankar och funderingar på nya system borde frodas. Det som ligger utanför det befintliga systemet. Lägg fram era funderingar och vi kommer bli klokare.

Här måste jag erkänna att jag inte förstår vad du syftar på? Vilket/vilka system? Glöm inte att detta forum är väldigt uppstyrt. Det går inte att bara lägga fram sina funderingar helt fritt...

Citat:
Tankar om hur man blir en bättre människa frodas. Ett av de delar som fungerar och drar folk. Men det är samtidigt beviset för att anonymiteten inte fungerar som den ska. Vi pratar relationsproblem med våra vänner, nära och kära. Inte med andra anonyma på internet.

Nu är min fattningsförmåga en smula grumlad av en kall god öl... Det vill jag ha med som en ursäkt Men pratar du inte emot dig själv här?

Det finns anledning att tro att just relationsproblem är något man hellre pratar om när man får skydd av anonymitet.

Citat:
Flashback är idag som en svalljummen soppa som ska serveras kall. 99% av allt som skrivs kommer från skolböcker eller frågor och funderingar som redan svarats på under sexualundervisningen. Var finns alla genier, De som går utanför systemet och bevisar något nytt? ingenstans, de finns inte här och nästan alla har missat den enorma möjligheten som kommer med anonymitet.

Här fångar du min uppmärksamhet! Ja var finns alla genier? Var finns alla som vill skapa ett bättre samhälle? Var finns nutidens da Vinci? Om flashback hade funnits när da Vinci levde hade han inte klarat att tänka alla "stora" tankar. Det är min övertygelse - fast jag hoppas att jag har fel.

Citat:
Anonymiteten går åt båda hållen, du kan lyfta det mörka och du kan lyfta det möjliga. Lyfta fram tankar som du har men inte vill lyfta för dina vänner med risk för att vara töntig eller dum. Om du tar steget så lovar jag dig att du kommer få minst ETT seriöst svar. Ett svar som kan leda dig vidare. Våga vara anonym på rätt sätt.

Vad tycker ni om detta?

Hur är man "anonym på rätt sätt"`? Jag skulle säga att det som sägs på flashback idag speglar rätt bra hur människor tänker...

Vissa älskar att se på offentliga hängningar - så har det alltid varit.
Vissa anser sig bättre än andra - så har det alltid varit.
Vissa tror att vi skall lära oss av historien - så har det alltid varit.
Vissa tror att det "goda" kommer att segra...

Citat:
Jag ser på detta som en möjlighet att lyfta det som jag inte har möjlighet att få svar på utanför fb. Är det jag funderar kring rätt eller fel. Får jag lite positiv respons är jag nöjd. Blir jag sågad, kanske ligger det något i det.

Våga vara flashbackare 2011!

Är det ett nytt forum du efterfrågar? Den som vill "tänka fritt" hör inte hemma här - tyvärr!

Citat:
Ta steget och jobba för att få till något som gör att folk tänker till och blir lite klokare. lyft ögonen från böckerna ni lärda och använd erat eget förnuft. Vi skulle bli 1000 ggr starkare.

Att tänka fritt är stort - att tänka rätt är större (på flashback alltså )
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in