2011-08-04, 00:39
Medlem
CarlXVIGustavs avatar
Ska ta ut en tjänstebil nu i höst.
Inom ramen av 7,5 basbelopp.
Tar man en tjänstebil så lämnar oftast bilfirman 8-10% rabatt på priset, vilket betyder en bil för ungefär 350'

Krav:

Diesel
Kombi
Automat

Nån som har ngt förslag?

Volvo V70 vet man ju om.
Peugeot 508 sw GT - riktigt snygg!
VW Passat - mår illa känsla.
Citera
2011-08-04, 00:57
Medlem
Flaxzs avatar
Beror väl lite på vad du jobbar med, vad jobbar herrn med? I alla fall inom vilket område du jobbar borde du väl kunna avslöja

Av de 3 förslagen du har hade jag dock tagit Peugeot 508 istället

http://www.peugeot.se/508-27/
Senast redigerad av Flaxz 2011-08-04 kl. 01:03.
Citera
2011-08-04, 01:11
Medlem
Jag är grymt nöjd med min Honda CR-V.
Den finns i det utförande du beskriver.
Citera
2011-08-04, 12:06
Medlem
k0rv3ns avatar
Tänk på att peugeot är peuget. Sedan så har vissa modeller av 508:an halvautomatiskt växellåda. Enligt mig är det värsta skiten, hade det på en toyota yaris som jag hade som jobbarbil på mitt gamla jobb. Den ska du hellst försöka undvika.

Annars är ju Audi bra alternativ. Far har nya modellen av A4an som han haft nu sedan modellen kom -08. Har inte vart ett ända fel på den. Har rullat strax över 7k.
Sedan finns ju A6an om man vill ha lite större bil.
Dessa bilar är även sköna att köra långt med och iaf A4an tycker jag är smidig inne i stan. Smidigare än min S60 tycker jag. Känns inte lika stor att ratta.
Citera
2011-08-04, 12:17
Medlem
Saab 9-3 SportCombi

Griffin TTiD4 (180) Aut går loss på 295300kr utan extrautrustning, så väljer du den så kan du plocka på options för 50 loppor också

Helt okej bil som är väldigt bekväm i de flesta miljöer faktiskt
Citera
2011-08-04, 19:46
Medlem
klinger75s avatar
Ur en ren ekonomisk synvinkel ska du fundera på en Gasbil om du har tankstationer tillgængliga, gasbilarna ger ju ett lågt førmånsværde och de ær æven snåla væl i klass med diesel (om man håller sig till gas)

Passaten ær væl den som kænns mestt attraktiv men æven v70 och jag gissar att s60 kommer i gasversion .

skulle jag vælja disel ¨så har ju mercedes ofta vældigt attraktivt paketerade tjænstebilserbjudanden .
Citera
2011-08-05, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av k0rv3n
Tänk på att peugeot är peuget. Sedan så har vissa modeller av 508:an halvautomatiskt växellåda. Enligt mig är det värsta skiten, hade det på en toyota yaris som jag hade som jobbarbil på mitt gamla jobb. Den ska du hellst försöka undvika.

Annars är ju Audi bra alternativ. Far har nya modellen av A4an som han haft nu sedan modellen kom -08. Har inte vart ett ända fel på den. Har rullat strax över 7k.
Sedan finns ju A6an om man vill ha lite större bil.
Dessa bilar är även sköna att köra långt med och iaf A4an tycker jag är smidig inne i stan. Smidigare än min S60 tycker jag. Känns inte lika stor att ratta.

Hur rimligt är det att få en vettigt utrustad a4/a6 för max 350k?

Ts har du kikat på accord? Vet inte riktigt vad de jostar men ska vara en mycket bra bil vad jag hört!
Citera
2011-08-05, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedy_83
Hur rimligt är det att få en vettigt utrustad a4/a6 för max 350k?

Ts har du kikat på accord? Vet inte riktigt vad de jostar men ska vara en mycket bra bil vad jag hört!
Det funkar att klämma in en a4 diesel med automat i 7,5 basbelopp. Man får inte tonvis med extrautrustning men någon form av utrustningspaket brukar funka. Betänk att många företag har fina rabatter hos handlarna.

A6 diesel och automat är bara att glömma.
Citera
2011-08-05, 22:46
Medlem
CommonKnowledges avatar
3-serie.
Citera
2011-08-09, 18:00
Medlem
BenjaminGrahams avatar
Glöm dock inte bort att efter 7.5 basbelopp höjs förmånsvärdet ganska rejält, och förmånsvärdet baseras på listpriset och inte det rabatterade priset du får av bilhandlaren. Det kan vara värt att tänka på!
Citera
2011-08-11, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viskositet
Det funkar att klämma in en a4 diesel med automat i 7,5 basbelopp. Man får inte tonvis med extrautrustning men någon form av utrustningspaket brukar funka. Betänk att många företag har fina rabatter hos handlarna.

A6 diesel och automat är bara att glömma.

Ok, där ser man. Jo det är väl i regel ganska bra rabatter. Sitter faktiskt själv och kikar på samma frågeställning då jag funderar på att ta mig en tjänstebil.
Citera
2011-08-11, 23:14
Medlem
klinger75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedy_83
Ok, där ser man. Jo det är väl i regel ganska bra rabatter. Sitter faktiskt själv och kikar på samma frågeställning då jag funderar på att ta mig en tjänstebil.

jo det brukar vara mellan 6-11 % dock endast på beställningexen skyltex brukar man få betala fullt för men de brukar ju andra sidan var ganska högspecade ändå
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in