2011-08-03, 15:59
Medlem
Vintervilas avatar
Hej.

Jag delar dator med andra, jag skulle behöva något sätt att hålla koll på om de går in i mina mappar eller öppnar mina dokument eller inte. Alltså inte att låsa dom, utan bara registrera när de öppnas och på något sätt uppmärksamma mig på detta eller bara starta ett ljud. Jag måste veta om de försöker komma åt dom.

Kan man förklä en .bat fil till en txt till exempel? Och göra så att den startar ett ljud eller liknande om filen öppnas?

Mvh
Vintervila
Citera
2011-08-03, 16:13
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintervila
Hej.

Jag delar dator med andra, jag skulle behöva något sätt att hålla koll på om de går in i mina mappar eller öppnar mina dokument eller inte. Alltså inte att låsa dom, utan bara registrera när de öppnas och på något sätt uppmärksamma mig på detta eller bara starta ett ljud. Jag måste veta om de försöker komma åt dom.

Kan man förklä en .bat fil till en txt till exempel? Och göra så att den startar ett ljud eller liknande om filen öppnas?

Mvh
Vintervila
Inte så vitt jag vet, men ladda ned Wireshark för att analysera din trafik i nätverket: http://www.wireshark.org/download.html
OBS! Kan vara intrång i någon annans privatliv!
Citera
2011-08-03, 20:58
Medlem
Netlimiter kan också fungera?

Vad menar du med intrång i andras privatliv? Är den så specifik?
Citera
2011-08-03, 22:22
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnesfrid
Netlimiter kan också fungera?

Vad menar du med intrång i andras privatliv? Är den så specifik?
Wireshark loggar all datatrafik i nätverket, även lösenord och kreditkortsuppgifter (om nån nu handlar på nätet via det nätverket).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in