Flashback bygger pepparkakshus!
2011-08-03, 12:38
Medlem
Tja!

Jag har förlorat miniatyren (thumbnail) på mina videoklipp-filer (avi). Visas nu bara en bild på ett vitt papper med vikt hörn och en blå filmremmsa (Irriterande).
Installerade Miro igår och råkade välja det som standard-program för uppspelning, ändrade tillbaka till Windows Media Player, men då var miniatyrerna borta. Miro är nu avinstallerat.
Detta gäller bara mina videoklipp, ej bilder, musik och sånt. Har kollat runt lite innan på google och läste nåt om att installera K Lite Codec pack, vilket jag har testat men ingen skillnad.
(Om detta ämne har hamnat i fel forum-del så ber jag om ursäkt.)

(Jag har Windows 7 Home premium, service pack 1, om det nu har någon betydelse för er )

Tacksam om ni berättar tydligt hur man gör, typ steg-för-steg liknande, är inte så hemma på datorer och sånt som ni är

Tack för att ni tog er tid att läsa.

Hade.
Citera
2011-08-03, 16:56
Medlem
TorrentLovers avatar
Måste du ha det då?
Citera
2011-08-03, 20:33
Bannlyst
är det bara på avi filer som du saknar miniatyrer? syns det miniatyrer på wmv och jpg till exempel?
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Måste du ha det då?
det är användbart, även fast miniatyrerna i windows är skräp. vad microsoft borde göra tills nästa gång (windows 8) är att ha rörliga miniatyrer så att man vet lite bättre vad filmklippen handlar om.
Senast redigerad av ikosaedri 2011-08-03 kl. 20:35.
Citera
2011-08-04, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
är det bara på avi filer som du saknar miniatyrer? syns det miniatyrer på wmv och jpg till exempel?
Ja det är bara på avi-filer. Jpg och sånt är som det ska.
Citera
2011-08-04, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri

det är användbart, även fast miniatyrerna i windows är skräp. vad microsoft borde göra tills nästa gång (windows 8) är att ha rörliga miniatyrer så att man vet lite bättre vad filmklippen handlar om.

Citat:
Ursprungligen postat av Angarano
Ja det är bara på avi-filer. Jpg och sånt är som det ska.
Måste tilläga nu i efterhand att mp4-filer hade också fel på miniatyrerna. Jag läste runt lite på google och hittade att man kunde testa att installera om Windows Live Essentials 2011 så jag testade det. Nu fungerar mp4-filerna i alla fall (förutom en mp4 som fortfarande är fel). Avi är fortfarande fel dock.
Citera
2011-08-04, 12:05
Medlem
Tja igen!

Blev tydligen inte så många svar här men jag hittade en lösning själv.
Efter typ en hel förmiddags letande över allt, installationer och avinstallationer av allt möjligt så testade jag k-lite codec igen fast denna gång letade jag upp k-lite 64 där man får välja vilka format som ska visa miniatyr. Se på fasen också, det funka.

Tack för dom svar jag i alla fall fick.

Hade
Citera
2011-08-04, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Angarano
Måste tilläga nu i efterhand att mp4-filer hade också fel på miniatyrerna. Jag läste runt lite på google och hittade att man kunde testa att installera om Windows Live Essentials 2011 så jag testade det. Nu fungerar mp4-filerna i alla fall (förutom en mp4 som fortfarande är fel). Avi är fortfarande fel dock.
att mp4 inte har miniatyrer är normalt, det beror på att windows suger, men det går som sagt att installera lite codecs så att miniatyrerna syns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in