2009-11-25, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Är det någon som har piercat sig på Swahili Bob's? Har bara varit inne där men ska pierca mig där i januari är det tänkt. Dock är deras hemsida inge vidare, står t ex inte priser
Johan är som Korfen redan sagt väldigt trevlig och jag skulle lätt pierca mig hos honom igen om han slutade använda introkaner och började med bladnålar istället. Sen har han lite andra små egenheter som jag inte gillar och vissa saker i studion sköts inte alls som jag vill men det är nog till större del hans tatuerande studiokompisar orsaken till.
Citera
2009-11-25, 18:00
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quid
Johan är som Korfen redan sagt väldigt trevlig och jag skulle lätt pierca mig hos honom igen om han slutade använda introkaner och började med bladnålar istället. Sen har han lite andra små egenheter som jag inte gillar och vissa saker i studion sköts inte alls som jag vill men det är nog till större del hans tatuerande studiokompisar orsaken till.

Ok, men vad är det i så fall som du inte gillar då? Kan ju vara bra att veta menar jag. Introkaner = kanyler?
Citera
2010-01-08, 18:39
Medlem
KickAss-1337s avatar
Svenska Studios, länkar och diskussion

Plain Pain har en ny hemsida nu!

http://fusionbodymod.com/
Citera
2010-01-09, 04:24
Medlem
Infirmuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterTom

Östersund:

Wick3d

* = Utför scarification/dermal anchors/brandning osv
** = Utför mer avancerade ingrepp meatotomy/implants/scalpelling osv

Jag tycker faktiskt Faffa borde få en halv stjärna, då han sätter anchors och skindivers nu för tiden!
Citera
2010-02-14, 21:44
Medlem
ytspennings avatar
Vad är grejen med UVX i Nordstan?

Köpte en hästskobarbell och en genomskinlig plugg där idag. Personen i kassan slängde in bägge två i en zip-lock-påse och så köpet klart. Känns som om man borde sköta hygienen av smyckena bättre i en "piercingstudio" (om man nu får kalla UVX för det). Är det så det görs på alla ställen?
Citera
2010-02-14, 21:48
Medlem
45x6s avatar
Vad förväntar du dig att de ska göra då ytspenning?
Citera
2010-02-14, 21:55
Medlem
ytspennings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45x6
Vad förväntar du dig att de ska göra då ytspenning?
Jag hade fått för mig någonting om att de hade (de sterila eller nästintill sterila) smyckena i redan förslutna påsar...
Citera
2010-02-14, 21:59
Medlem
45x6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytspenning
Jag hade fått för mig någonting om att de hade (de sterila eller nästintill sterila) smyckena i redan förslutna påsar...
Du är säker på att materialet i tex din plugg ens går att köra i en vanlig vakuumautoklav?
Citera
2010-02-14, 22:00
Medlem
ytspennings avatar
Citat:
Du är säker på att materialet i tex din plugg ens går att köra i en vanlig vakuumautoklav?
Inte den blekaste!
Citera
2010-02-14, 22:02
Medlem
45x6s avatar
Citat:
Inte den blekaste!
Gillar du att stoppa främmande material du inte har en aning om vad de innehåller och hur din kropp reagerar på i diverse kroppsöppningar eller är det en annan orsak till att du inte bemödat dig ta reda på sånt innan du köpt smyckena i fråga?
Citera
2010-02-14, 22:07
Medlem
ytspennings avatar
Citat:
Gillar du att stoppa främmande material du inte har en aning om vad de innehåller och hur din kropp reagerar på i diverse kroppsöppningar eller är det en annan orsak till att du inte bemödat dig ta reda på sånt innan du köpt smyckena i fråga?
Jag gjorde antagandet att smycken inhandlade på UVX inte är skadliga för kroppen.
Citera
2010-02-14, 22:10
Medlem
45x6s avatar
Citat:
Jag gjorde antagandet att smycken inhandlade på UVX inte är skadliga för kroppen.
Varför kan du då inte också bara anta att de är "sterila" och använda dom som du behagar?

Tips för framtiden är att inte vara snål och köpa från ordentliga ställen istället. Barbarella är stället i Ankeborg jag skulle rekommendera dig att göra dina inköp hos i framtiden för då slipper du oroa dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in