2011-08-09, 04:47
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackjackk
Jaså, kan du citera stycket där jag enligt dig påstår mig vara "machoman" runt synen på kvinnan?
Det har jag inte heller påstått att du själv skulle ha sagt dig vara. De vore f.ö. märkligt, om en muslimsk man skulle vara medveten om tecken på manschauvinism, i det som sedan barnsben förefaller honom fullständigt naturligt med kvinnorna:
Citat:
Ursprungligen postat av blackjackk
Dagens troende tjejer (de är väldigt få) är de bästa sortens tjejer som finns, de är kärleksfulla, kan laga mat ta hand om hemmet osv, ...

Och tro inte jag är en sådan som vill att kvinnan inte ska ha jobb stanna i hemmet osv, för det vill jag inte. Jag säger bara att dessa tjejer med glädje tar hand om hushållssysslorna, och självklart ska mannen också hjälpa till då och då... Vem skulle inte vilja ha en sådan fru?

Ni har redan assimilerat de flesta utländska tjejerna på detta här sättet, men låt bli de tjejerna som fortfarande har lite heder i kroppen vara ifred....
kommentarer övrflödiga!
Citat:
Vilka av islams grundtexter uppmanar våld? Då jag inte har tillgång till hadither (alltså boken med hadither samt kommentarerna, där de lärda tolkar haditherna) skulle jag uppskatta om du höll dig till Quranen.
Tja. det finns mer än 400 textexempel på våld i Koranen, om du verkligen har läst den, borde du veta! Jag återkommer senare med några exempel - nu är det i senaste laget. Det är just dessa passager som islamisterna anser sanktionera våldet mot oliktänkande sunni mot shia - shia mot sunni etc..
Citat:
Och hur menar du att vi är överse med eländet?
Kan du själv visa några mer upplyftande exempel på moderata muslimers strävan efter att kritisera och försöka återföra islamister till verkligheten?
Citat:
Det jag skrev är mina egna åsikter
På forumet försöker vi debattera problemen med Islam i den muslimska världen och här i väst - om en muslim har kritik mot Islam och önskar förändringar, är det naturligtvis bra, bara andra läsare av forumet inte missuppfattar och tror detta ha med det verkliga Islam att göra!
Citat:
MEN en sak glömmer ni, islam grundades för 1400 år sedan. Reglerna som skapades var förmodligen gjorda för det samhället som fanns då. Det som uppfattas som en nackdel i dagens samhälle var förmodligen en fördel för 1400 år sedan.
Det är just det vi icke-muslimer poängterar. Vi anser t.ex. inte att det är förenligt med medmänsklighet att i nutid tillämpa råa fysiska strafformer ur sharia-lagen, som stympning, piskning, stening etc. - sådant som flygande mattan utan att blinka ser naturligt på, eftersom hon anser bakomliggande lagstiftningen härröra från Allah själv.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in