2011-08-04, 02:36
Medlem
Kallekamel92s avatar
Positivt överraskad.. Antal människor som lämnat svenska kyrkan på 2000talet är väl ganska hög, eller?
Citera
2011-08-04, 04:00
Medlem
blackjackks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickep
Du svarade KingFlow bl.a. med:
Hur skulle du vilja att det såg ut - kan du ge ett bra exempel på muslimskt land som du vill att det skall vara?

Har inte varit i speciellt många muslimska länder men jag kan ta mitt hemland Bosnien Hercegovina som ett bra exempel där jag befinner mig för tillfället.(Man kan inte kalla BiH för ett muslimskt land precis då 50% är kristna). Men kan ta de muslimsktdominerade områdena:

Nu snackar jag inte om levnadsstandarden då den är skit här, utan fokuserar på religionen. Här har man demokrati, alla är fria att tro på vad man vill osv, men det finns massor med moskeer (kyrkor också för den delen) här och man märker av tydligt när det är muslimska högtider. Vill man ha slöja så får man ha det, vill man gå i minikjol så får man även göra det. Massor med turkiska studenter studerar i Sarajevo t.ex för att där är det tillåtet att studera i slöja, den friheten har man inte i Turkiet tydligen. Du kan även gå runt med ett kors kring halsen ingen kommer göra ett skit.

Det är sådant jag gillar, är du religiös har slöja osv kommer ingen kolla ner på dig, går du i minikjol osv kommer inte heller någon kolla ner på dig. Man älskar sitt men respekterar andras.

Förstår du bättre nu?
Citera
2011-08-04, 13:03
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackjackk
Har inte varit i speciellt många muslimska länder men jag kan ta mitt hemland Bosnien Hercegovina som ett bra exempel där jag befinner mig för tillfället.(Man kan inte kalla BiH för ett muslimskt land precis då 50% är kristna). Men kan ta de muslimsktdominerade områdena:

Nu snackar jag inte om levnadsstandarden då den är skit här, utan fokuserar på religionen. Här har man demokrati, alla är fria att tro på vad man vill osv, men det finns massor med moskeer (kyrkor också för den delen) här och man märker av tydligt när det är muslimska högtider. Vill man ha slöja så får man ha det, vill man gå i minikjol så får man även göra det. Massor med turkiska studenter studerar i Sarajevo t.ex för att där är det tillåtet att studera i slöja, den friheten har man inte i Turkiet tydligen. Du kan även gå runt med ett kors kring halsen ingen kommer göra ett skit.

Det är sådant jag gillar, är du religiös har slöja osv kommer ingen kolla ner på dig, går du i minikjol osv kommer inte heller någon kolla ner på dig. Man älskar sitt men respekterar andras.

Förstår du bättre nu?
Absolut, du anser helt enkelt att muslimer skall kunna leva ett normalt liv som andra, med frihet för kvinnor att finnas på arbetsmarknaden på samma villkor som männen, klä sig som de önskar t.ex. i jeans eller bära slöja utan att behöva med religiösa termer motivera sin klädsel etc. Du anser, förmodar jag, fransmännens förbud mot burka och i viss mån turkarnas inställning till klädkoder vara felaktiga.

Nu talar du om länder med en mycket stor andel människor som anpassat sig efter, vad de dock personligen anser vara riktigt ur religiös synvinkel och som en stor del av omgivningen anser överensstämma med kulturen. En helt annan utgångspunkt än den vi t.ex. har i Sverige. Mina frågor till dig i det senaste sammanhanget blir då, om du anser det vara riktigt:

- att muslimer i Sverige, av religiösa skäl, skall kunna juridiskt tilltvinga sig rätten att ändra på klädkoder för svenska företag

- att muslimsk kvinna skall tilldömas ersättning efter att ha brutit mot klädreglerna på badanstalter. De som innebär att man, fullt påklädd inte får vistas i sal med bassäng (tanken är bl.a. att utan hindrande kläder möjliggöra ingrepp, om det egna barnet i bassängen drabbas av problem).

- att muslimska män av oförklarliga skäl anser sig ha rätten att behålla underkläderna på under vistelse i bassängens vatten.

- att muslimer skall ha rätten att avvika från arbetet för att förrätta bön - speciellt tidskrävande under fredagsbönen, som ofta kräver halvdags eller heldagsledighet.

- att de samtidigt som ovan skall ha rätt till övertidsersättning (helgen) då de inte har helgdag på söndag.

- att muslimer med muskelkrävande arbete skall tillåtas att nedbringa sitt arbete under fastetid (får ej äta eller dricka när solen är uppe). Naturligtvis är problemet med solen, som aldrig går under horisonten på norra jordklotet, ett exempel på det meningslösa i den traditionen - i länder nära ekvatorn fanns naturligtvis inga tankar på att människor på andra delar av jordklotet skulle kunna "drabbas" av ständig sol dygnet runt.

- att muslimer, generellt sett, aldrig skall behöva göra avkall på de regler det varit vana vid att följa i sina hemländer, dvs. att ingen anpassning skall behövas för det som anses normalt i landet de kommer till. Några krav på sådana rättigheter hörs aldrig från andra invandrargrupper.

Frågorna kan relateras till talet om det mångkulturella samhällets fröjder. Fröjder som t.ex. i London med sina åtta procent muslimer, utvecklats till ett helvete för många icke-muslimer. Alla samhällen i Europa har historisk erfarenhet av olika kulturers intressanta och givande effekter. Genom att denna integrering under lång tid övergått i assimilering av mycket små grupper invandrare, har knappast några större problem uppstått.

Numera har med hjälp av moderna transportmedel, stora kontingenter invandrare kunnat transporteras över jordklotet på ett sätt som aldrig förr. Den mångkulturella effekten har blivit överväldigande och effekterna på många håll negativa. Speciellt har enklaver med muslimer visat sig problematiska - tendensen till självstyre med egna religionspoliser och önskan att bilda muslimska zoner förekommer i hela Europa.

Vilken uppfattning har du runt dessa frågor?
Citera
2011-08-04, 15:37
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calis
... I Sverige är i alla fall Islam den snabbast växande religionen. Räkna med att muslimerna kommer att införa Shariazoner i Sverige inom kort. Först London och nästa Stockholm.
Man kan förstå hur du tänker men i London finns ca.åtta procent muslimer - de har redan uppnått problemnivån. Dessutom har muslimerna där haft mycket lång etableringstid jämfört med i Sverige och har enligt engelsk sed: "live and let live" tillämpats på muslimer i England - de har ju främst sin grund i engelska besittningar. Man räknade aldrig med den gettobildning som nu kan ses i London trots t.ex. Churchills erfarenheter under slutet av 1800-talet. Du kan se hur han uttryckte dessa på:

https://www.flashback.org/sp25321508

Han tycks redan då ha insett problemen som skulle uppstå ett sekel senare.
Citera
2011-08-05, 03:13
Medlem
blackjackks avatar
Citat:
Absolut, du anser helt enkelt att muslimer skall kunna leva ett normalt liv som andra, med frihet för kvinnor att finnas på arbetsmarknaden på samma villkor som männen, klä sig som de önskar t.ex. i jeans eller bära slöja utan att behöva med religiösa termer motivera sin klädsel etc. Du anser, förmodar jag, fransmännens förbud mot burka och i viss mån turkarnas inställning till klädkoder vara felaktiga.

Ja jag anser att fransmännens & turkarnas inställning till klädkoder är oacceptabel. Demokrati förespråkar frihet och rätten över att bestämma över sig själv. Vart är friheten om man till exempel inte får ha slöja/burqa på sig? De som förespråkar demokrati är ju bra med att kritisera islam som kvinnokränkande osv när man själv gör precis samma sak. Vart är kvinnornas rätt att bestämma hur de ska gå klädda? Är inte det kränkande mot kvinnor om de inte får klä sig som man vill? Om en kvinna vill gå runt i slöja/burqa ska hon väl få göra det, eller vad tycker du? Detta är lika pinsamt som om man skulle förbjuda jeans med röd färg.

Citat:
Nu talar du om länder med en mycket stor andel människor som anpassat sig efter, vad de dock personligen anser vara riktigt ur religiös synvinkel och som en stor del av omgivningen anser överensstämma med kulturen. En helt annan utgångspunkt än den vi t.ex. har i Sverige. Mina frågor till dig i det senaste sammanhanget blir då, om du anser det vara riktigt:
[i][b]
- att muslimer i Sverige, av religiösa skäl, skall kunna juridiskt tilltvinga sig rätten att ändra på klädkoder för svenska företag

Beror på situation här, vi säger till exempel att ICA har förbjudit kvinnor att bära slöja om man står i kassan. I detta fallet tycker jag det är OK att ändra på detta och acceptera att kvinnor får ha slöjor om man står i kassa då detta inte skapar några som helst problem för kunderna.

Citat:
- att muslimsk kvinna skall tilldömas ersättning efter att ha brutit mot klädreglerna på badanstalter. De som innebär att man, fullt påklädd inte får vistas i sal med bassäng (tanken är bl.a. att utan hindrande kläder möjliggöra ingrepp, om det egna barnet i bassängen drabbas av problem).

I detta fallet tycker jag inte hon ska ha ersättning. Att man inte får ha kläder på sig i ett badhus tex när man badar förstår jag.

Citat:
- att muslimska män av oförklarliga skäl anser sig ha rätten att behålla underkläderna på under vistelse i bassängens vatten.

Nej jag anser inte att de ska ha rätten till detta.

Citat:
- att muslimer skall ha rätten att avvika från arbetet för att förrätta bön - speciellt tidskrävande under fredagsbönen, som ofta kräver halvdags eller heldagsledighet.

Här tycker jag man kan kompromissa lite. En släkting till mig är jättereligiös och han får av sig chef ta pauser för att förräta böner eller gå till fredagsbönen men såklart tar han igen denna tiden han har missat.
Om det är möjligt att lämna arbetet i 5 minuter utan att en skada är skedd, så varför inte. Om ens religion är så viktig för en så tycker jag man kan kolla genom fingrarna om ingen skada är skedd under tiden har är borta.

Citat:
- att de samtidigt som ovan skall ha rätt till övertidsersättning (helgen) då de inte har helgdag på söndag.

Nu förstår jag inte riktigt, kan du förtydliga detta?

Citat:
- att muslimer med muskelkrävande arbete skall tillåtas att nedbringa sitt arbete under fastetid (får ej äta eller dricka när solen är uppe). Naturligtvis är problemet med solen, som aldrig går under horisonten på norra jordklotet, ett exempel på det meningslösa i den traditionen - i länder nära ekvatorn fanns naturligtvis inga tankar på att människor på andra delar av jordklotet skulle kunna "drabbas" av ständig sol dygnet runt.

Återigen beror det på situation här. Om det finns många olika saker man kan göra i en firma tex, så hade det ju varit jätte snällt av chefen om han kunde flytta den fastande till ett lättare arbete. Men så klart ska inte muslimen kunna KRÄVA detta. Om han inte klarar av att fasta pga sitt arbete behöver han nog inte ens göra det har jag för mig.

Citat:
- att muslimer, generellt sett, aldrig skall behöva göra avkall på de regler det varit vana vid att följa i sina hemländer, dvs. att ingen anpassning skall behövas för det som anses normalt i landet de kommer till. Några krav på sådana rättigheter hörs aldrig från andra invandrargrupper.

Självklart ska de anpassa sig om kraven är rimliga. Att man blir tvungna att äta griskött tex ser jag inte som ett rimligt krav, men att inte få ha kläder i badhuset anser jag vara rimligt krav.
Citera
2011-08-05, 12:30
Medlem
Nickeps avatar
Överens i inställning till många frågeställningar - jag saxar bara avvikelserna:
Citat:
Ursprungligen postat av blackjackk
Ja jag anser att fransmännens & turkarnas inställning till klädkoder är oacceptabel. Demokrati förespråkar frihet och rätten över att bestämma över sig själv. Vart är friheten om man till exempel inte får ha slöja/burqa på sig? De som förespråkar demokrati är ju bra med att kritisera islam som kvinnokränkande osv när man själv gör precis samma sak. Vart är kvinnornas rätt att bestämma hur de ska gå klädda? Är inte det kränkande mot kvinnor om de inte får klä sig som man vill? Om en kvinna vill gå runt i slöja/burqa ska hon väl få göra det, eller vad tycker du? Detta är lika pinsamt som om man skulle förbjuda jeans med röd färg.
Problemet är inte fullt så enkelt som du vill göra det till. Om det hade varit en ren modefluga, skulle det varit annorlunda. Muslimska kvinnor motiverar ofta sitt klädval med religiösa förtecken dvs. att Islam föreskriver den klädseln, vilket som bekant är fel. Koranen har visserligen en enkel skrivning om vilka delar av kroppen som kvinnan, av anständighetsskäl, bör täcka men inget av detta direkta vansinne vidarebefordras i Islams grundkällor från Muhammeds tid, dvs. som ligger i fenomenet burka eller heltäckande kroppsbeklädnad. Burka-eländet är helt och hållet ett manschauvinistiskt påbud som tillkommit efter Muhammeds tid. Det finns t.o.m. i nutid värre belägg i genren som i exemplet:

den saudiarabiske knäppgöken Sheikh Muhammad-al-Habadan som propagerar för att kvinnan bara skulle få visa ett öga under slöjan - se:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/7651231.stm

Lika befängt resonerar Sheik Taj Aldin al-Hilali - Australiens mest framstående muslimske företrädare, som jämställer lättklädda kvinnor som oskyddat kött (en frestelse liknande den som oskyddat kött innebär för katter) - en frestelse för unga muslimer, som försvarar om de begår våldtäkt!!!!

http://thestupidleft.blogspot.com/20...ape-spree.html

Anser du inte det vara tid att göra upp med dessa inkrökta representanter för Islam?

Min uppfattning är alltså att den muslimska kvinnan behöver stöd av samhället till att kunna inse vansinnet som t.ex. ligger i att stå fullt påklädd i värmen på badstranden tillsammans med sina döttrar, medan männen och sönerna fritt kastar av sig kläderna för att svalka sig i vattnet.

Om du hävdar den muslimska kvinnans rätt att täcka sin kropp vara sund och naturlig (alltså rätten att följa männens påbud - inte att det skulle vara sunt att täcka kroppen), f.ö. en möjlighet för kriminella att maskera sig (därav fransmännens burkaförbud), skulle naturligtvis den västerländska kvinnan i muslimska länder ha rätten att gå med magen bar och använda bikini och kortkort på gatan. De kan hävda det naturliga att låta kroppen andas. I vilka muslimska länder är det möjligt?

Accepterandet av användningen av Burka är helt enkelt liktydigt med att maskering skulle vara tillåtligt. I Sverige är det krav på att polisens hjälmar är numrerade för att möjliggöra identifiering av den enskilde polismannen. Maskering med burka skulle alltså utgöra ett direkt avsteg från detta.

https://www.flashback.org/sp19335314
Citat:
...vi säger till exempel att ICA har förbjudit kvinnor att bära slöja om man står i kassan. I detta fallet tycker jag det är OK att ändra på detta och acceptera att kvinnor får ha slöjor om man står i kassa då detta inte skapar några som helst problem för kunderna.
Se ovan!

Om helgtillägg:
Citat:
...förstår jag inte riktigt, kan du förtydliga detta?
Jo, att muslimer tar sig rätten att ta sig ledigt när religionen kräver det men anser normala helger i västsamhället vara vanliga arbetsdagar. Anser du det då vara rätt att, när arbete sker under, som normaldag uppfattade helger, muslimen skall kunna kräva helgdagstillägg? Alltså att muslimen skall kunna ta ledigt på för svensken normal arbetsdag och sedan kompensationsarbeta på för svensken som helgdag uppfattad med tillägg?

Kort:
Generellt bör osunda tendenser, framdrivna av inkrökta manschauvinister i det islamiska toppskiktet av tongivande män, på alla sätt stävjas. Varje normalt funtad kvinna bör inse de osunda med att året runt ständigt använda heltäckande klädsel - inte minst burka. I västvärlden är vi inte intresserade av de muslimska männens önskan att stänga inne sina kvinnor och sprida dessa tankar vidare generation efter generation - det behövs friska fläktar i den muslimska världen - det finns en del ljusglimtar även i den. Den nära kontakten med västvärlden har gjort att man insett behovet finnas av friska kulturella element från väst.

För att återknyta till T.S., för att muslimer i såväl den muslimska världen som i väst skall kunna normalisera sitt tänkande och livsföring och i väst integreras och så småningom assimileras (kräver många generationer), ligger i vårt intresse att hindra en fortsatt osund inställning till kvinnan. Hennes möjlighet att naturligt integreras i samhället ligger bl.a. i att kunna smälta in, även vad gäller klädseln, bland andra kvinnor.

Nativiteten bland muslimska kommer, allteftersom de integreras, att normaliseras - ett av skälen - det skall inte stickas under stol med - ligger i att vi i väst önskar muslimska kvinnor i så stor utsträckning som möjligt befriade från det ok som muslimska män lagt på deras axlar. Vi inser att t.ex. sådana osunda tendenser som ligger i den s.k. "hederskulturen" har ett direkt samband med männens sätt att som ägodelar betrakta sina kvinnor (det finns f.ö. mängder av andra oönskade fenomen som inte finns anledning att ta upp i denna tråd).
Citera
2011-08-05, 13:15
Medlem
Befängt att påstå att detta stämmer
Citera
2011-08-05, 13:23
Medlem
Vet du hur många som konverterar till Islam varje år? På tal om konvertering så konverterade två föredetta kristna svenskar sig igår. Dom konverterade till Islam. Här är videon:

http://www.youtube.com/watch?v=rIE9esfKBBQ

http://www.youtube.com/watch?v=OvAILpghGC4
Citera
2011-08-05, 13:32
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noizy
Vet du hur många som konverterar till Islam varje år? På tal om konvertering så konverterade två föredetta kristna svenskar sig igår. Dom konverterade till Islam. Här är videon:

http://www.youtube.com/watch?v=rIE9esfKBBQ

http://www.youtube.com/watch?v=OvAILpghGC4
Övertydliga exempel på vansinnet i Islam att tvinga stackars okunniga människor att, utan att förstå innebörden i det främmande språket, som apor rabbla efter en imams föreskrift. Bakgrunden får vi aldrig till konverteringen, sannolikt gäller det kravet från en muslimsk familj att mannen som vill gifta sig med dottern måste vara muslim.
Citera
2011-08-05, 14:14
Medlem
blackjackks avatar
Citat:
Överens i inställning till många frågeställningar - jag saxar bara avvikelserna:
Problemet är inte fullt så enkelt som du vill göra det till. Om det hade varit en ren modefluga, skulle det varit annorlunda. Muslimska kvinnor motiverar ofta sitt klädval med religiösa förtecken dvs. att Islam föreskriver den klädseln, vilket som bekant är fel. Koranen har visserligen en enkel skrivning om vilka delar av kroppen som kvinnan, av anständighetsskäl, bör täcka men inget av detta direkta vansinne vidarebefordras i Islams grundkällor från Muhammeds tid, dvs. som ligger i fenomenet burka eller heltäckande kroppsbeklädnad. Burka-eländet är helt och hållet ett manschauvinistiskt påbud som tillkommit efter Muhammeds tid. Det finns t.o.m. i nutid värre belägg i genren som i exemplet:

den saudiarabiske knäppgöken Sheikh Muhammad-al-Habadan som propagerar för att kvinnan bara skulle få visa ett öga under slöjan - se:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/7651231.stm

Lika befängt resonerar Sheik Taj Aldin al-Hilali - Australiens mest framstående muslimske företrädare, som jämställer lättklädda kvinnor som oskyddat kött (en frestelse liknande den som oskyddat kött innebär för katter) - en frestelse för unga muslimer, som försvarar om de begår våldtäkt!!!!

http://thestupidleft.blogspot.com/20...ape-spree.html

Anser du inte det vara tid att göra upp med dessa inkrökta representanter för Islam?

Dessa knäppgökar bryr jag mig inte om, det finns idioter bland alla (hos vissa mer, hos vissa mindre). De kristnas svar till dessa extremister är väl West Baptist church (stavning?)

Burqa fanns inte på Muhammeds tid? Intressant, skulle du kunna länka en källa till detta?

Citat:
Min uppfattning är alltså att den muslimska kvinnan behöver stöd av samhället till att kunna inse vansinnet som t.ex. ligger i att stå fullt påklädd i värmen på badstranden tillsammans med sina döttrar, medan männen och sönerna fritt kastar av sig kläderna för att svalka sig i vattnet.

Detta här tankesättet gillar jag inte, ni tror er veta själva bättre än kvinnan. Jag fattar inte varför ni vill tvinga kvinnor (genom att förbjuda det med lag) att inte ha slöja, om hon nu vill ha slöja så borde hon väl ha de. Detta är lika dumt som att jag nu skulle kräva att svenska tjejer ska börja ha slöja på sig. Det ni vill göra är att assimilera de muslimska kvinnorna så att de ska bli som kvinnorna i väst, att de ska supa, knulla runt osv. Samtidigt klagar rasisterna på I&I forumet att deras kvinnor knullar runt med blattar osv, dubbelmoral?

Som jag sa innan så är jag för att alla får göra som dom vill, men försök inte förstöra de muslimska kvinnorna som dagens tjejer är. Helt ärligt vem skulle vilja att ens framtida fru har fått 30-40 stockar i sig, gillar supa huvudet av sig samt kan inte ens laga mat osv? Dagens troende tjejer (de är väldigt få) är de bästa sortens tjejer som finns, de är kärleksfulla, kan laga mat ta hand om hemmet osv, och jag blir arg när jag ser folk som vill assimilera dessa till "moderna tjejer".

Och tro inte jag är en sådan som vill att kvinnan inte ska ha jobb stanna i hemmet osv, för det vill jag inte. Jag säger bara att dessa tjejer med glädje tar hand om hushållssysslorna, och självklart ska mannen också hjälpa till då och då.

Vem skulle inte vilja ha en sådan fru?

Ni har redan assimilerat de flesta utländska tjejerna på detta här sättet, men låt bli de tjejerna som fortfarande har lite heder i kroppen vara ifred.

Citat:
Om du hävdar den muslimska kvinnans rätt att täcka sin kropp vara sund och naturlig (alltså rätten att följa männens påbud - inte att det skulle vara sunt att täcka kroppen), f.ö. en möjlighet för kriminella att maskera sig (därav fransmännens burkaförbud), skulle naturligtvis den västerländska kvinnan i muslimska länder ha rätten att gå med magen bar och använda bikini och kortkort på gatan. De kan hävda det naturliga att låta kroppen andas. I vilka muslimska länder är det möjligt?

Accepterandet av användningen av Burka är helt enkelt liktydigt med att maskering skulle vara tillåtligt. I Sverige är det krav på att polisens hjälmar är numrerade för att möjliggöra identifiering av den enskilde polismannen. Maskering med burka skulle alltså utgöra ett direkt avsteg från detta.

https://www.flashback.org/sp19335314
Se ovan!

Tja det är möjligt i Bosnien Hercegovina (om man nu ens kalla det för muslimskt land). Jag skrev i mitt förra inlägg att jag är både för att tjejen får gå i burqa om nu hon vill det men även i bikini.

Men herregud inser du inte hur dumt det låter? Jag har läst vissa inlägg på I&I forumet där de påstår att folk skulle börja gå klädda i burqa och råna banker Om man nu vill identifiera personen så kan man be tjejen ta upp burqan så att polisen får se ansiktet, det skulle nog inte vara så stora problem eller?

Citat:
Om helgtillägg:
Jo, att muslimer tar sig rätten att ta sig ledigt när religionen kräver det men anser normala helger i västsamhället vara vanliga arbetsdagar. Anser du det då vara rätt att, när arbete sker under, som normaldag uppfattade helger, muslimen skall kunna kräva helgdagstillägg? Alltså att muslimen skall kunna ta ledigt på för svensken normal arbetsdag och sedan kompensationsarbeta på för svensken som helgdag uppfattad med tillägg?

Nej jag anser inte honom ha rätten till det.

Citat:
Kort:
Generellt bör osunda tendenser, framdrivna av inkrökta manschauvinister i det islamiska toppskiktet av tongivande män, på alla sätt stävjas. Varje normalt funtad kvinna bör inse de osunda med att året runt ständigt använda heltäckande klädsel - inte minst burka. I västvärlden är vi inte intresserade av de muslimska männens önskan att stänga inne sina kvinnor och sprida dessa tankar vidare generation efter generation - det behövs friska fläktar i den muslimska världen - det finns en del ljusglimtar även i den. Den nära kontakten med västvärlden har gjort att man insett behovet finnas av friska kulturella element från väst.

Det ni vill göra är att tvinga andra att leva som ni, när ska ni fatta att tvång aldrig leder till något bra. Precis som ni inte är intresserade av "de muslimska männens önskar att stänga inne sina kvinnor" är inte vi intresserade av "de västerländska männens önskan om att "öppna upp" våra kvinnor".

Till dig är det kanske normalt att en tjej (ens dotter kanske?) knullar 2-3 killar i veckan, men det är det inte för mig och de flesta muslimer.
Citera
2011-08-05, 14:33
Medlem
Ser att tråden bytt ämne lite men tänkte ändå påpeka att TS är fel ute. Överlag växer Islam mer än någon annan religion. Hur blir det om man drar in Indonesien, Irak, Bangladesh, Pakistan, Afghanistan, Niger, Somalia med flera i beräkningarna?
Senast redigerad av -Boris- 2011-08-05 kl. 14:37.
Citera
2011-08-05, 15:00
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Boris-
Ser att tråden bytt ämne lite men tänkte ändå påpeka att TS är fel ute. Överlag växer Islam mer än någon annan religion. Hur blir det om man drar in Indonesien, Irak, Bangladesh, Pakistan, Afghanistan, Niger, Somalia med flera i beräkningarna?
Skulle tro att T.S. främst menar att tendensen i väst, när bildningen tilltar hos muslimska invandrare, visar en ljusare bild än den som är mest vanlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in