Jag har haft lite kapital övers och gjorde idag ett par inköp utöver min vanliga portfölj: SEB och SCA köptes in, handlas nu under eget kapital. Köpte även NCC.
Om man inte sålde när vi bröt under ca 1135 kunde man väl gjort det nu när ca 1045 föll.
Det är ju inte säkert att det handlar om något fyndande heller. Kan ju lika gärna handla om att köpa dyrt ca 16-17% under toppen i början av nedgången.
Avvaktar. Köper inget mer just nu då det nog kan falla ett tag till. Men det är klart att det blir mer köp senare. Håller man sig till vettiga bolag som tjänar pengar är risken på lång sikt ganska liten. Min portfölj är dessutom ganska defensiv så den har tappat mindre än börsen som helhet. Stora innehav i Astra, Axfood och SCA håller emot bra.
Jag gick in med en summa pengar igår då jag kände att det var dags att köpa på sig lite. Snacka om kalldusch att vakna i morse. Portföljen ner 10%, röda siffror på precis alla aktier. En dag till skulle man hållit sig.
Jag gick in med en summa pengar igår då jag kände att det var dags att köpa på sig lite. Snacka om kalldusch att vakna i morse. Portföljen ner 10%, röda siffror på precis alla aktier. En dag till skulle man hållit sig.
Så går ju inte att tänka. Eller ja, du kan ju kanske lyckas timea en vändning om du sitter o kollar på någon femminutersgraf eller så istället för att agera helt random.