2004-11-12, 15:50
Medlem
Mjölks avatar
Ja precis som rubriken säger, så undrar jag över era erfarenheter (bra som dåliga) ang "sova länge tabletter" och sk insomningstabletter.

Jag har själv endast erfarenhet av Propavan (sova länge tablett) och Stilnoct (insomningstablett).
Har ätit en del lugnande, men det är inte såna jag undrar över denna gång =).

Tacksam för lite tips och erfarenhter.

Kram/Maria
Citera
2004-11-12, 16:27
Medlem
andreas ns avatar
Sova-länge-tabletter
  • propavan: 2 tabletter 1-2h innan sängåendet, funkar kanon, sover hela natten men under de första 1-2h får jag myrkrypningar därför kan jag inte använda dem
  • nozinan: 1 tablett 2h innan sängåendet funkade sådär, lite zombie dagen efter. 2 tabletter 2h innan sänggåendet, sover hela natten, sluddrar på morgonen, zombie i ett par dagar
  • lergigan: 1 tablett samtidigt med stilnoct, sover hela natten, ingen hang-over. 2 tabletter 1h innan sängåendet, sover hela natten, hang-over hela förmiddan. 5 tabletter + sprit, riktigt segt och flummigt, somnar inom 4-5h trots motarbete.
Insomningstabletter
  • imovane: 7,5mg, somnar inom 60-90min, sover minst 6h utan hjälp av sova-länge-tablett, kan bara ta den i ca 2 veckor sen försvinner effekten
  • stilnoct: 10mg, somnar inom 30-60min, sover ca 2-4h utan hjälp av sova-länge-tablett, använt i nu drygt 3 månader utan att effekten avtagit. 30-70mg + sprit flummar gott, somnar efter max 2-3h trots ihärdigt motarbetande.
  • nitrazepam: 5mg, somnar inom 60-90min, vet ej hur länge jag sover utan sova-länge-tablett, kan bara ta den i ca 2 veckor sen försvinner effekten. 10-20mg + kaffe, bra flum, somnar inte

Sen har jag kombinerat imovane och stilnoct för att få starkare effekt (på läkares ordination), funkar bra. Kombinera sobril eller stesolid och stilnoct är väldigt effektivt, somnar mycket snabbt. Theralen eller Atarax för att boosta insomningstabletter funkar inge bra för mig.
Citera
2004-11-12, 16:31
Medlem
Mjölks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreas n
Sova-länge-tabletter
  • propavan: 2 tabletter 1-2h innan sängåendet, funkar kanon, sover hela natten men under de första 1-2h får jag myrkrypningar därför kan jag inte använda dem
  • nozinan: 1 tablett 2h innan sängåendet funkade sådär, lite zombie dagen efter. 2 tabletter 2h innan sänggåendet, sover hela natten, sluddrar på morgonen, zombie i ett par dagar
  • lergigan: 1 tablett samtidigt med stilnoct, sover hela natten, ingen hang-over. 2 tabletter 1h innan sängåendet, sover hela natten, hang-over hela förmiddan
Insomningstabletter
  • imovane: 7,5mg, somnar inom 60-90min, sover minst 6h utan hjälp av sova-länge-tablett, kan bara ta den i ca 2 veckor sen försvinner effekten
  • stilnoct: 10mg, somnar inom 30-60min, sover ca 2-4h utan hjälp av sova-länge-tablett, använt i nu drygt 3 månader utan att effekten avtagit. 30-70mg flummar gott, somnar efter max 2-3h trots ihärdigt motarbetande.
  • nitrazepam: 5mg, somnar inom 60-90min, vet ej hur länge jag sover utan sova-länge-tablett, kan bara ta den i ca 2 veckor sen försvinner effekten. 10-20mg + kaffe, bra flum, somnar inte

Tack så jätte mkt för ditt svar, det verkar vara väldigt olika från person till person, Imovane och Stilnoct funkar inte alls för mig =/

Kram/Maria
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in