Citat:
Ursprungligen postat av klmnopq
finns det nån som kombinerar abilify och seroquel? har fått den kombinationen mot depression och ångest.
Abilify har jag aldrig provat men
fick utskrivet Seroquel igår och tog min första dos.Ville prova Lithium men läkaren tyckte jag skulle testa Sero. först. Känns ungefär som att ta benzo,blir lite tröttare på Sero men verkar funka bra. Tog 50 mg på kvällen men ska trappa upp till 300 mg/kväll om en vecka.

Sömnen blev bättre,inga skumma framrusande tankar.Just mot sådana "maniska" tankar har den visat sig effektiv,Lithium verkar bättre för personer som just
Gör konstiga saker i ett maniskt tillstånd,Seroquel är mer för återhållande av maniska tankeepisoder+ anti depp.Naturligtvis sklljer sig effekten av medicinen från person till person,men rent generellt verkar den funka på det viset enligt tester.
Jag hoppas denna effekt håller i sig. Om så är det den
absolut bästa anti ångest/depp medicin jag fått.Har tagit olika mediciner till & från i tio års tid så viss erfarenhet har jag.
Det har skrivits om biverkningar men de är också såklart väldigt individuella. Seroquel anses vara bland den mest effektiva Bipolära medicinen(förutom Lithium) i USA,åtminstone för de som verkligen blivit hjälpta av den.