Citat:
Ursprungligen postat av basedONreality
Jag tror på att du har under tidig ålder hamnat i någon knepig situation där du vart tvungen att prata högt inför en stor folkmassa. Kanske din klass eller släkt?
Du upplevde detta som krävande och tungt och det har satt sina spår idag.
Stammar du om du skulle prata med en folkgrupp eller känner du att du blir nervös i rösten?
Jag tror att det enda som hjälper är övning. Ge dig fan på att du inte ska tänka negativt eller något åt det hållet.
Stammar gör jag inte, kan nog tro att jag får svag röst. Mycket kan nog ligga i rösten, skulle vilja prata i falsett jämnt. då skulle det gå lättare, typ så känns det som
Har alltid varit lite blyg, men en gång var faktiskt rent ett helvete. Fy fan
Läraren tog upp mig i kemi lektionen och vi snacka om atomer och elektrone och sånt och sen fick jag en massa frågor av läraren som jag skulle skriva upp på tavlan. Det stod helt still och jag svarade fel på varenda fråga, kunde inte räkna typ 19+14, var riktigt jävla jobbigt. Klassen skratta lite, men annars hade jag ju kunnat det om jag inte blivit utvald att redovisa svaren. Då ville jag bara sticka därifrån och skita i allt.
Nej men jag kan vara normal med, kanske jag uppfattas som också. Det vet jag inte, skulle gärna hoppa ur mig själv och se hur jag är som person.. Någon typ av bekräftelse att jag duger. Det jag skulle behöva, och som jag tror skulle göra mig hel är en flickvän. Det är väl det enda jag önskar, en tjej och livet skulle se lättare ut. Orkar liksom inte göra mig låtsas glad eller spela ngn jag inte är därför är jag tystlåten.
Jag älskar dig, de tre orden tror jag skulle förändra mig mer än för någon annan, sagt av en tjej då.
Åren går fort, Tjej och barn är något som man bör ha inom ett par år. Blir rädd för framtiden, hur ska detta sluta det kommer bara fortsätta tills man sitter där när man är 75 år och är en grinig gammal gubbe som sitter vid fönstret hela dagarna och stör sig på barnens glädjeskrik från lekplatsen.
Men nu ska vi se det positivt, allt löser sig nog.