2013-03-14, 19:48
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av va-kostare
Du har själv skrivit i tråden att du blir bara glad och stolt om någon kallar dig för kommunist så håll käften på dig din vidriga mytoman.
Du har också skrivit att du inte åker tillbaka till Iran för att du har 2 barn. Vad är det för jävla ursäkt egentligen?

Du tycker alltså att det är inte dumt att anklaga den Iranska regeringen och den Iranska folket för att de inte tar hand om påstådda svältande och tiggande barn men att det är dumt att ta upp att Iranier är bland de som påkostar sig skönhetsoperationer allra mest i hela jävla världen och att det kostar en hel del pengar.

Hade du haft två barn att ta hand om så skulle du inte sitta bakom datorn och ljuga hela tiden.

Lugna ner dig. Vad har du för problem egentligen?

Jag är inte kommunist och det har jag skrivit i andra trådar som handlade om iraniers politiska åsikter. Du verkar använda ordet kommunist som ett skällsord och jag tar inte det på det sättet så om du tror att du nedvärderar mig genom att kalla mig för kommunist så har du fel.

Ja, det är dumt att förneka att det finns folk som är fattiga och att det finns en hel del uteliggare i Iran som regimen totalt skiter i genom att dra upp näsoperationer. Hur gammal är du?

Jag har all världens tid då jag är höggravid, går hemma och blir trebarnsmamma inom kort.

Kan du inte hålla en god ton så citera inte mina inlägg.
Citera
2013-03-14, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armaiti
Lugna ner dig. Vad har du för problem egentligen?

Jag är inte kommunist och det har jag skrivit i andra trådar som handlade om iraniers politiska åsikter. Du verkar använda ordet kommunist som ett skällsord och jag tar inte det på det sättet så om du tror att du nedvärderar mig genom att kalla mig för kommunist så har du fel.

Ja, det är dumt att förneka att det finns folk som är fattiga och att det finns en hel del uteliggare i Iran som regimen totalt skiter i genom att dra upp näsoperationer. Hur gammal är du?

Jag har all världens tid då jag är höggravid, går hemma och blir trebarnsmamma inom kort.

Kan du inte hålla en god ton så citera inte mina inlägg.
Din kära regim är inte problemet, problemet är att du är en hycklare, så som dina landsmän.
Du vill att någon hela tiden ska ta hand om dig, du är här i Sverige för att ingen skulle ta hand om dig och dina ungar i Iran. Det var ju som sagt din argument till varför du inte återvände och bekämpade regimen på plats istället för att trolla på nätet.
Varför tar inte regimen hand om uteliggare? Faktumet är att de gör det men det känner du inte till. Din definition av att "ta hand om" är nog att dessa stackars "flyktingar" från Irak och Afghanistan ska bo på asylslott i Iran, såsom de gör i Sverige! Problemet är att det finns fler än 3 millioner illegala Afghaner i Iran. Resurserna finns inte där helt enkelt. Den Iranska befolkningen vill inte heller betala höga skatter. De har ju bara önskemål från regeringen, de vill ju trots allt ha förmåner för deras gas, olja och allt annat som regeringen har hand om.
Du vill bara ha saker och ting men vill att någon annan ska betala.

Finns det så pass mycket skönhetsoperationer i Iran så tyder det på att Iranierna har en bra ekonomi. Det är trots allt inte basiji-boys som går och opera deras näsor utan det är medel-Iraniern. Det är inte regeringen som har stulit all pengar utan den cirkulerar i den privata sektorn. Det är du som är korkad och avfärdar detta argument. Kommunister är lika korkade som religiösa fundamentalister. Ni vill bara föra en monolog och kan inte argumentera.

Hade man gjort IQ tester innan man släppte in folk här så skulle man inte ha bondläppar som sitter hemma och bajsar ungar och går på bidrag.
Senast redigerad av va-kostare 2013-03-14 kl. 23:12.
Citera
2013-03-15, 11:59
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Din kära regim är inte problemet, problemet är att du är en hycklare, så som dina landsmän.
Du vill att någon hela tiden ska ta hand om dig, du är här i Sverige för att ingen skulle ta hand om dig och dina ungar i Iran. Det var ju som sagt din argument till varför du inte återvände och bekämpade regimen på plats istället för att trolla på nätet.
Varför tar inte regimen hand om uteliggare? Faktumet är att de gör det men det känner du inte till. Din definition av att "ta hand om" är nog att dessa stackars "flyktingar" från Irak och Afghanistan ska bo på asylslott i Iran, såsom de gör i Sverige! Problemet är att det finns fler än 3 millioner illegala Afghaner i Iran. Resurserna finns inte där helt enkelt. Den Iranska befolkningen vill inte heller betala höga skatter. De har ju bara önskemål från regeringen, de vill ju trots allt ha förmåner för deras gas, olja och allt annat som regeringen har hand om.
Du vill bara ha saker och ting men vill att någon annan ska betala.

Finns det så pass mycket skönhetsoperationer i Iran så tyder det på att Iranierna har en bra ekonomi. Det är trots allt inte basiji-boys som går och opera deras näsor utan det är medel-Iraniern. Det är inte regeringen som har stulit all pengar utan den cirkulerar i den privata sektorn. Det är du som är korkad och avfärdar detta argument. Kommunister är lika korkade som religiösa fundamentalister. Ni vill bara föra en monolog och kan inte argumentera.

Hade man gjort IQ tester innan man släppte in folk här så skulle man inte ha bondläppar som sitter hemma och bajsar ungar och går på bidrag.

Du är inte så gammal. Jag förstår. Den social förmågan att kunna föra en sansad diskussionen och hyfs är något man lär sig under uppväxten i t.ex. hemmet. Beklagar.
Vill du övertyga någon om en åsikt du har så var säkert på att du inte kommer vinna några pluspoänger genom att bete dig som en hormonrubbad i pubertetsålder.

Jag var endast ett barn när vi lämnade Iran och var jag för tillfället bor har du ingen aning om. Varför så aggressiv? Du kommer inget vart genom att vara så provocerande. Jag är så trygg i mig själv att du skulle kunna säga vad som helst utan att du fick mig att reagera eller sänka mig till samma nivå.
På tal om IQ-tester så antar jag att personen som hittils har fått ur sig hora, slyna, mytoman, parasit och en mängd andra tillmälen skulle ligga jävligt illa till och det är inte jag.

Nej, det är inte regimens ansvar att betala ut socialbidrag till flyktingar och hade du varit aktiv i politikforumet så hade du säkert läst att jag gång på gång kritiserar Sveriges bidragssamhälle. När jag skrev att regimen skiter i folket i Iran så menade jag i form av yttrandefrihet, religionsfrihet, friheten att kunna vara som man är och att ha tillgång till skola och sjukvård bland annat.
Det finns inte resurser? Tillåt mig skratta. Ja, det blir ju så när pengarna helt "plötsligt" försvinner. Det var ju en skandal för några månader sen om miljarder som hade försvunnit bara så där.

Det är fortfarande dumt att dra upp näsoperationer för att släta över miljontals människor som lider i Iran. Det hoppas jag att du förstår. Självklart finns det miljontals iranier som lever gott i Iran och har det bra trots att 1 kilo kött i många områden kostar mer än kilopriset utomlands. Att sen en lärare som egentligen är ett arbete som i många länder räknas som medel får runt 1000-1500kr per månad i Iran är skandal och nu tog jag i rejält. Säkert mycket mindre.

Alla som är höga på sina ideologier/religioner är same same. Det spelar ingen roll vilken religion man har eller vilken politisk parti man stödjer.
Citera
2013-03-15, 16:21
Medlem
Citat:
Vad har utländska tiggare i Sverige med inhemska tiggare och fattigdomen i Iran att göra tycker du? Nu har du sjunkit så lågt att jag inte trodde det kunde vara möjligt. Hur, hur kunde du misskreditera klippet jag la in på det här viset? Har du ett hjärta av sten eller är du så hjärntvättad att du inte kan se minsta lilla fel med din älskade regim? Usch...

Och du, vill du inte att din person ska tas upp så håll dig själv borta från att kommentera andra. Det är inte så svårt att förstå. Du har ingen aning om vad jag har för politisk åsik eller vem jag är som person.

Sedan är det verkligen roande att se dig skjuta dig i foten gång på gång. Du lägger in en länk till en stödorganisation som hjälper barnfamiljer som inte lever upp till normen i Sverige och på det sättet visa vad? Att klippet jag la in inte var så hemsk/ovanlig? Underhållning.

Av det vi sett hittills Armaiti så borde du snarare be om ursäkt. Detta oppositionella beteendet att hela tiden insistera på trams och påhitt kommer inte att leda dig nån vart. Du har en del rasistiska åsikter gällande araber som beror mest på massa historieeskrivningar som dessvärre inte stämmer med verkligheten.

Du kan tyvärr inte emöta argumenten..

Citat:
Vad hände med responsen till följande inlägg?

https://www.flashback.org/sp41796619

https://www.flashback.org/sp41796212

Och mitt favorit:

https://www.flashback.org/sp41740371

Vad det gäller dopemans inlägg och Prof. Ashk Dahléns utsagor, kommer jag att besvara inlägget ikväll, oroa dig inte..

Citat:
När jag skrev att regimen skiter i folket i Iran så menade jag i form av yttrandefrihet, religionsfrihet, friheten att kunna vara som man är och att ha tillgång till skola och sjukvård bland annat.
Det finns inte resurser? Tillåt mig skratta. Ja, det blir ju så när pengarna helt "plötsligt" försvinner. Det var ju en skandal för några månader sen om miljarder som hade försvunnit bara så där. .

Problemet med liknande invändningar är att du har kommit till fel tråd. Här diskuterar vi inte IRIs budget och hur man fördelar resurser i Iran. Dessutom är dina invändningar massa trams.. Du påstår att människor i Iran inte har tillgång till vård och skola. Är det verkligen på det viset eller är det du som hittar på saker? Eller kan det vara så att du inte har fått rätt information?
Citera
2013-03-15, 17:25
Medlem
hotgyaals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av philhermouth
Jag ser iranier ofta med kristna symboler på kroppen (halsband, tatueringar) och undrar av ren nyfikenhet varför ni är kristna. Ni är väl muslimer från början, eller? Läste en tjejs blogg för ett tag sedan där hon skrev att hon var kristen "i smyg". Hennes mamma visste inte om det. Varför blir ni inte ateister, buddhister eller judar istället? Hatar ni ert land så mycket att ni vill byta indentitet helt och hållet för att bli så "svenska" som möjligt?

Ni verkar inte vilja se ut som iranier gör heller. Ni är ju kända för att operera era näsor och byta namn till t.ex Alexander. Jag satt och väntade på bussen, då jag råkar höra en liten konversation mellan en iranier och en kvinna, båda två mellan 22 - 30 år gamla, som löd:

Man: Vilket land tror du att jag kommer från?
Kvinna: Hmm... Vet inte... Svårt att säga...
Man: Jag är pers.
Kvinna: Ja, du ser ut som en sån!
Man: Nää... det gör jag väl inte?

Hatar ni ert utséende, identidet och kulturella arv så mycket att ni är beredda att göra vad som helst för att inte bli betraktade som Iranier i människors ögon?

det är inte så att vi hatar vårt utseende,vår kultur mm. det handlar om att man vill passa in i det svenska samhället som någon här nämnde, jag är exakt likadan, jag vill inte bli kallad för utlänning, jag vill bli kallad för svensk även om jag är iranier(morsan e iranier å pappa ryss), så jag är kristen från början(rysk otrodox) men bytte religion och blev ismail..jag har svenskt namn men persiskt efternamn, har bara svenska kompisar, asså det handlar mest om det, tror 90 % av alla iranier är såhär, räkna ej med kurderna från iran för så assimilerade är dom inte
Citera
2013-03-15, 18:58
Medlem
Citat:
..bla bla
Det är du som gång på har använt dig av skällsord och då väljer jag att bemöta dig på samma sätt. Det krävs inte mycket för att genomskåda faktumet att du råkar vara en lågintelligent person. Tom. finniga ungar i tonåren r nog smartare än en sån som du. Jag vet visst varför du är här och inte åker till Iran för att bekämpa regimen, det sa du själv: för att jag har barn, bla bla. Folk har barn i Iran också.
Frankrike har tagit ned bidrag för invandrare med 80%. Hoppas att det kommer en dag då detta genomförs i Sverige också. Men du behöver ju inte oroa dig, entreprenörer som du skulle nog klara sig alldeles utmärk.

Rätt kul att IR5 gör en invändning mot ditt uttalande beträffande skola, vård och omsorg men säger inget mot att det saknas yttrandefrihet!
Och han har rätt, Iranier har tillgång till hälsoförsäkring och kostnadsfri skolgång.

En sak är man nog säker på, kommunistdjävlar till "opposition" utanför Iran skulle nog inte bidra mer till Iran än packet som styr Iran idag.
Citera
2013-03-16, 01:16
Medlem
Citat:
Och mitt favorit:

https://www.flashback.org/sp41740371

Vi ska kolla på ditt favorit inlägg...

Citat:
Ursprungligen postat av dopeman
Det du beskriver ang. Shapour II Sassani stämmer, detta var riktat mot Lakhmid araberna (kristna araber) som ett svar mot deras uppror och plundringar i det persiska riket. Jag vet inte om du medvetet väljer att utelämna detta pga. politiska anledningar. Innan Shapour II tog över ledarskapet befann sig det persiska riket i inbördeskrig pga. en tvist om successionen.

Lakhmid araberna, då en lydstat till persiska riket, utnyttjade tillfället och började plundra städer vid rikets gränser. Shapour II svarade med en bestraffningsexpedition. Så vem anföll vem först?

Ett krig har en definition. När vi militärt sett säger krig, då menar vi något med påståendet. Nej araber anföll inte Iran, och den kritiska situationen som hade uppstått i Iran begränsades inte bara till en specifik grupp! Men Shapour "valde" att börja med svagare bla araber för att vinna gunst hos eliten. Detta framkommer i texten om du läser efter dess historiska kontext. Tilläggas bör att araber var mycket utsatta och den Sassanidiska dynastin hade skapat stora orättvisor.

Men du kan aldrig åberopa detta som "arabers anfall"..

Citat:
Ang. manikeismen så var det Shapour I Sassani som gav profeten Mani sin support, han levde bland adeln i hovet. Manikeismens heliga bok är döpt efter Shapour I. Beroende på vilken kung som styrde skiftade toleransen mot manikeismen, det samma gäller kristendomen.

Jag menar inte att Manikeismen var något rätt i alla tider.. Nej det fanns en hel del inslag av radikala manikeismen.. Men problemet med sassanidernas inställning till manikeismen handlade om mycket annat.

Citat:
Prof. Ashk Dahlén har tidigare svarat på frågan om arabernas invasion.

"Den arabiska invasionen och ockupationen av Iran skedde i flera etapper som sammanlagt omfattade drygt 200 år. I kulturell och religiös bemärkelse hade ockupationen långtgående effekter på det iranska samhället. Vi vet att det var Omar som initierade invasionen mot Iran och att hans huvudgeneral var Khalid ibn Valid, men att idén om krig mot Iran redan fanns i tankarna hos Mohammad i Medina (det kända brevet till Khsorou Parviz).

Nej dopeman Ashk Dahlén vet inte vad han pratar om, och om han nu har skrivit ovan trams, vill jag att du i egenskap av en oberoende och ärlig människa presenterar brevet som Mohammed (S) har skrivit. Vad står det i brevet?

Det s.k. kända brevet, kan inte Ashk Dahlén presentera brevet? Någon?

Citat:
Araberna drevs av både religiösa och politiska motiv men kanske framförallt av ekonomiska. Sassanidernas Iran hade stora rikedomar. Från islamiska källor vet vi att Omar beordrade att bränna böckerna som fanns i palatsen i Ktesifon (khabar från Umar). Dock brände de inte ner själva palatsbyggnaderna som de i stället använde som militärläger och bönesalar. Det skedde inledningsvis ingen tvångskonvertering utan istället materiell plundring och förslavning av persiska barn och kvinnor. Konverteringen skedde senare och främst av ekonomiska skäl. Det finns mer att läsa i Tarikh-e Tabari om detta och flera andra verk."

http://i47.tinypic.com/2ib2n3t.jpg

Som jag förklarade för dig ansågs förslavning av kvinnor och barn tillhöra krigsbytet (Al-Anfal). Detta är även sanktionerat genom islam. För mer läsning har du akademikern Mary Boyce som har skrivit om detta, hur zoroastrier blev förslavade.

EDIT: En fråga bara. Förnekar du även Djingiz Khan och Timur Lenks brutalitet mot det iranska folket? Eller är det bara Omars?

Vet du vad? Jag ska svara på alla dina invändningar men i rätt ordning..

Kan du vänligen presentera brevet som Ashk påstår ..
Senast redigerad av IR5 2013-03-16 kl. 01:21.
Citera
2013-03-16, 13:59
Medlem
dopemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Ett krig har en definition. När vi militärt sett säger krig, då menar vi något med påståendet. Nej araber anföll inte Iran, och den kritiska situationen som hade uppstått i Iran begränsades inte bara till en specifik grupp! Men Shapour "valde" att börja med svagare bla araber för att vinna gunst hos eliten. Detta framkommer i texten om du läser efter dess historiska kontext. Tilläggas bör att araber var mycket utsatta och den Sassanidiska dynastin hade skapat stora orättvisor.

Men du kan aldrig åberopa detta som "arabers anfall"..

Tramsa inte runt huvudfrågan nu, jag har ingen lust att behöva förklara varje inlägg jag skriver för att du ska förstå innebörden.

Lakhmidriket, en vassalstat till Sassaniderna under en väldigt lång period, gjorde uppror när det sassanidiska styret var svagt och de såg chansen.

"To keep the Arabs from mounting further attacks, Shapur II constructed a defensive system which was called war i tāzigān “wall of the Arabs” (Daryaee, 2002, p. 43). This wall appears to have been close to the city of Hira which came to be known as Ḵandaq i Šāpur (Frye, 1977, pp. 8-11; Mahamedi, pp. 156-58)."

http://www.iranicaonline.org/articles/shapur-ii

Läs hela artikeln skriven av iranologen Touraj Daryaee. Din tur att bevisa hur de barbariska blodtörstiga perserna anföll araberna först för att enbart släcka blodtörsten .

Citat:
Jag menar inte att Manikeismen var något rätt i alla tider.. Nej det fanns en hel del inslag av radikala manikeismen.. Men problemet med sassanidernas inställning till manikeismen handlade om mycket annat.

Det handlade om precis det jag skrev. Olika kungar hade olika relationer till religionen, detsamma gällde kristendomen som under perioder var en respekterad religion och andra gånger skulle förgöras.

Citat:
Nej dopeman Ashk Dahlén vet inte vad han pratar om, och om han nu har skrivit ovan trams, vill jag att du i egenskap av en oberoende och ärlig människa presenterar brevet som Mohammed (S) har skrivit. Vad står det i brevet?

En av Nordens största auktoriteter inom iranologi vet alltså inte vad han talar om, men du IR5 är allvetande. Jag tar nog en forskares ord framför ditt, fram tills att du kan presentera en källa som motbevisar honom. Mejla gärna Ashk och fråga efter brevet, han brukar svara på sina mejl.

Du har fortfarande inte svarat på min sista fråga i inlägget. Kan det vara så att du har politiska motiv? Får jag fråga varför du utelämnar att perserna anföll grekerna först? Vet du vad perserna gjorde med Aten? Eller med den grekiska staden Sardis? Vill du fortsätta diskussionen så svarar du på hela mitt inlägg.
Senast redigerad av dopeman 2013-03-16 kl. 14:14.
Citera
2013-03-16, 15:15
Medlem
Citat:
En av Nordens största auktoriteter inom iranologi vet alltså inte vad han talar om, men du IR5 är allvetande. Jag tar nog en forskares ord framför ditt, fram tills att du kan presentera en källa som motbevisar honom. Mejla gärna Ashk och fråga efter brevet, han brukar svara på sina mejl.

Du har fortfarande inte svarat på min sista fråga i inlägget. Kan det vara så att du har politiska motiv? Får jag fråga varför du utelämnar att perserna anföll grekerna först? Vet du vad perserna gjorde med Aten? Eller med den grekiska staden Sardis? Vill du fortsätta diskussionen så svarar du på hela mitt inlägg.

Så diskuterar man inte dopeman..

Ja, jag hävdar att Nordens sk största Iranolog är en skum personlighet som inte vet vad han pratar om och beviset är att du "blind" tror på hans utsagor.. Jag kan motbevisa honom direkt, nu.. Men jag vill först få dig att söka efter det påstådda brevet..

Varför ska jag mejla honom då jag kan läsa brevet på originalspråket? Allt jag begärde av dig vara att du ska presentera brevet som denne skumma personlighet åberopar..

Jag kommer att besvara dina andra invändningar senare under dagen..

Finns det ingen som kan länka till brevet??
Citera
2013-03-16, 16:08
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Det är du som gång på har använt dig av skällsord och då väljer jag att bemöta dig på samma sätt. Det krävs inte mycket för att genomskåda faktumet att du råkar vara en lågintelligent person. Tom. finniga ungar i tonåren r nog smartare än en sån som du. Jag vet visst varför du är här och inte åker till Iran för att bekämpa regimen, det sa du själv: för att jag har barn, bla bla. Folk har barn i Iran också.
Frankrike har tagit ned bidrag för invandrare med 80%. Hoppas att det kommer en dag då detta genomförs i Sverige också. Men du behöver ju inte oroa dig, entreprenörer som du skulle nog klara sig alldeles utmärk.

Rätt kul att IR5 gör en invändning mot ditt uttalande beträffande skola, vård och omsorg men säger inget mot att det saknas yttrandefrihet!
Och han har rätt, Iranier har tillgång till hälsoförsäkring och kostnadsfri skolgång.

En sak är man nog säker på, kommunistdjävlar till "opposition" utanför Iran skulle nog inte bidra mer till Iran än packet som styr Iran idag.

Det här inlägget talar för sig. Jag kommer aldrig någonsin använda mig av dessa primitiva ord. Det är under min värdighet och jag skulle känna mig misslyckad som människa. Det är emot mina personliga principer. Att jämföra en gravids kvinnas ofödda/födda barn med bajs måste ändå vara det lägsta jag har läst i mitt liv. Jag beklagar djupt om det är sånt du fick höra under din barndom. Mycket tragiskt.

https://www.flashback.org/sp41449446

Jag vet inte vad ditt problem med mig är men jag hyser inga agg och önskar dig en trevlig Chaharshanbesori/Noroz.

Nej, vad ska han säga? Hur skicklig han än är på att bortförklara saker och ting så att det passar hans världsbild så kan han inte göra annat än att hålla tyst när någon tar upp yttrandefrihet och religionsfriheten i Iran. Ordet frihet existerar inte i Iran för fem öre.

Jag har inte sagt att iranier inte har tillgång till hälsoförsäkringar. Har jag det? Jag menade att sjukvården är en lyx många inte har tillgång till.

Nej, att förespråka ett kommunistiskt land är det dummaste man kan göra och när det gäller iranier så är ett kommunistiskt tankesätt mycket främmande för dem flesta.
Ett mer sekulärt stat om nu regimen mot alla odds skulle störtas är att föredra eller en mer reformvänlig regim är vad jag personligen skulle vilja se i Iran.
Citera
2013-03-16, 16:37
Medlem
dopemans avatar
Citat:
Så diskuterar man inte dopeman..

Ja, jag hävdar att Nordens sk största Iranolog är en skum personlighet som inte vet vad han pratar om och beviset är att du "blind" tror på hans utsagor.. Jag kan motbevisa honom direkt, nu.. Men jag vill först få dig att söka efter det påstådda brevet..

Varför ska jag mejla honom då jag kan läsa brevet på originalspråket? Allt jag begärde av dig vara att du ska presentera brevet som denne skumma personlighet åberopar..

Jag kommer att besvara dina andra invändningar senare under dagen..

Finns det ingen som kan länka till brevet??

Jag är inte intresserad av dina hårklyverier, så håll dig till diskussionen.

Du hävdar att Ashk Dahlén är "skum" för att din ståndpunkt blir ifrågasatt, det är inget seriöst sätt att diskutera på. Vill du ha brevet får du mejla Ashk Dahlén då det är han och inte jag som "åberopar" den. En annan sak jag reagerar på är din bristfälliga metod när du från ingenstans kopplar Omars invasion med de kristna Lakhmid arabernas konflikt med Shapur II. Sådan "metodologi" hade blivit sågad inom akademin, det bör du veta. Jag kommer ta upp det här mer ingående i ett annat inlägg, bla. hur de kristna araberna senare stred på bysans och sassanidernas sida mot Rashidun khalifatet. Det är därför jag blir nyfiken på vilka politiska motiv som ligger bakom detta, så besvara vänligen mina frågor.
Citera
2013-03-16, 18:01
Medlem
Citat:
Jag är inte intresserad av dina hårklyverier, så håll dig till diskussionen.

Du hävdar att Ashk Dahlén är "skum" för att din ståndpunkt blir ifrågasatt, det är inget seriöst sätt att diskutera på. Vill du ha brevet får du mejla Ashk Dahlén då det är han och inte jag som "åberopar" den. En annan sak jag reagerar på är din bristfälliga metod när du från ingenstans kopplar Omars invasion med de kristna Lakhmid arabernas konflikt med Shapur II. Sådan "metodologi" hade blivit sågad inom akademin, det bör du veta. Jag kommer ta upp det här mer ingående i ett annat inlägg, bla. hur de kristna araberna senare stred på bysans och sassanidernas sida mot Rashidun khalifatet. Det är därför jag blir nyfiken på vilka politiska motiv som ligger bakom detta, så besvara vänligen mina frågor.

Detta är en diskussion, och det innebär "hårklyverier".. Du åberopade Ashk Dahléns utsagor och du menar att denna "iranolog" är någon man ska lita på.. Ok, allt jag begär av dig är att du länkar till det där brevet som Dahlén tar upp.

Jag ska besvara dina frågor, och jag vet att Ashks utsagor inte är dina utsagor. Men vänligen presentera brevet.. Nej han är inte skum för att min ståndpunkt blir ifrågasatt, eftersom min ståndpunkt aldrig blev ifrågasatt. Ashk är en karaktär som är intressant av andra skäl. Dahlén har påstått massa saker, nu vill vi veta att om hans påståenden verkligen stämmer.. Presentera brevet tack..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in