2011-08-02, 13:55
Medlem
Hej

Jag behöver installera Windows 7 på min mac för att kunna köra programvaran eviews. När jag nu ska ladda ner windows från/via skolan(gratis) så laddas denna fil ner "Downloader_for_Windows_7_Pro_RTM_x86_sv.exe" som jag antar att man ska klicka på för att starta nedladdningen men problemet är ju att jag inte har windows och inte kan öppna .exe filer.

Så frågan är hur gör jag? Jag måste väl ladda ner windows 7, bränna det på en dvd-skiva och sen köra bootcamp? Hjälp!

Tack på förhand
Citera
2011-08-02, 15:19
Medlem
soers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av po!
Så frågan är hur gör jag? Jag måste väl ladda ner windows 7, bränna det på en dvd-skiva och sen köra bootcamp? Hjälp!

Tack på förhand

Det MÅSTE du väl inte. Vad jag vet så säljer Microsoft fortfarande Windows på DVD-skiva så det är väl bara att gå till närmsta affär?

Först är du för snål för att betala för något du vill använda, sedan är du för lat för att googla och vill att vi andra ska hjälpa dig. Skäms.
Citera
2011-08-02, 20:22
Medlem
På vilket sätt är det snålt att försöka ladda ner något som universitetet betalar för just för att studenterna ska slippa lägga ut kostnaderna själva? Snarare dumdristigt att köpa i butik.
Citera
2011-08-03, 01:28
Bannlyst
Kör via Crossover.
Citera
2011-08-03, 17:59
Medlem
kaffekannas avatar
Antingen så fixar du en dator med windows och laddar ner det där och bränner på den, eller så använder du VMWare Fusion/Crossover
Citera
2011-08-05, 15:50
Medlem
soers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av po!
På vilket sätt är det snålt att försöka ladda ner något som universitetet betalar för just för att studenterna ska slippa lägga ut kostnaderna själva? Snarare dumdristigt att köpa i butik.

Universitetet har ju uppenbarligen betalat för en uppdatering, annars hade det inte varit en .exe-fil eftersom det kräver att du redan har Windows. TS har ju uppenbarligen inte Windows och har alltså inte rätt att använda uppdateringen utan måste ha en fullversion.
Citera
2011-08-05, 16:17
Medlem
ei96byods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soer
Universitetet har ju uppenbarligen betalat för en uppdatering, annars hade det inte varit en .exe-fil eftersom det kräver att du redan har Windows. TS har ju uppenbarligen inte Windows och har alltså inte rätt att använda uppdateringen utan måste ha en fullversion.

Nej. Läs TS första post så ser du att det är ett nedladdningsprogram han har fått.
Han måste köra det på en Windows-maskin för add dra igång nedladdningen av windows-imagen (förmodligen en iso-fil).

Det är många skolor som har sådana avtal idag med Microsoft. Eleverna får fritt använda Windows på sina datorer medan de är studenter på skolan.
Citera
2011-08-05, 16:24
Medlem
largeinlifes avatar
Yes blanda inte ihop Volym och MSDN licenser med licenser som vanliga dödliga har tillgång till.

Exe filen laddar hem ISO filen helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in