2011-08-02, 11:33
Medlem
Jag har en snabb fråga;

Hur i helvete ska jag kunna få ta ett lån? Vad jag ska ta lånet till är oviktigt men jag vill ta ett lån på 15-20,000kr.

Jag har inkomst och tillsvidare anställning (där jag drar in 9500kr ca. efter skatt, sambo med flickvännen så har en 3000kr över varje månad till nöje), jag har inga betalningsanmärkningar eller inkasso. Jag har inte flyttat mycket i mitt liv eller något. Det enda som "förstör" för mig är att jag skattade lite förra året då jag inte hade jobb. Jag är 21 år och har jobbat i 6 månader, kommer jobba minst 8 månader framöver på samma ställe etc

Men likaså får jag inte ta lån!? Sökt på Ica banken, GeMoneybank och genom Lendo nu också.

Någon som har några tips?

Seriöst. Fråga inte vad jag ska ta lånet till eller att jag ska spara. Jag vill veta hur jag ska kunna ta ett lån
Citera
2011-08-02, 11:39
Medlem
Conceptions avatar
De enda lånen du kan få är lån med skithög ränta såsom SMS-lån osv där ingen bryr sig om vem du är eller hur din ekonomi ser ut. Såna lån sätter du dig bara i skiten med och det är bara dumhuvuden som tar dem.

Kan du inte uppge vad du ska använda dina lånade pengar till så får du aldrig ett seriöst lån. Deal with it.
Citera
2011-08-02, 11:40
Medlem
addkocks avatar
Beställ tid på din bank, ta med Morsan/Farsan som kan gå i borgen så brukar det vara nada problem.
Men vad du gör, sök inte fler lån, för de är ganska kinkiga om man har för många förfrågningar på kort tid på sitt UC
Citera
2011-08-02, 11:40
Medlem
Argrashs avatar
Gå till din bank ta med anställningsbevis så ska det nog lösa sig.
Citera
2011-08-02, 12:07
Medlem
Precis. Gå till en bank*, ta med tig anställningsbevis, några lönespecar och eventuellt päronen.
Då är det inga problem!

*-Nordea, swedbank, handelsbanken eller Danskebank.. Gå inte till skit som Lendo, GEmoney eller dylikt då dessa ofta har högre ränta..
Citera
2011-08-02, 14:34
Medlem
DanteAlighieris avatar
Det är seriöst om du går till någon av Nordea, Swedbank, Handelsbanken osv. 15-20 kkr är inga storsummor direkt. Du får nog vara beredd på att byta bank till den banken du ska söka på, annars blir det nog inget.
Citera
2011-08-02, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
De enda lånen du kan få är lån med skithög ränta såsom SMS-lån osv där ingen bryr sig om vem du är eller hur din ekonomi ser ut. Såna lån sätter du dig bara i skiten med och det är bara dumhuvuden som tar dem.

Kan du inte uppge vad du ska använda dina lånade pengar till så får du aldrig ett seriöst lån. Deal with it.

Pallar inte säga vad jag ska ha pengarna till på Flashback då alla moral häxor som finns här. Jag har inte nämnt något angående SMS lån och tänker inte ta ett heller. Att du säger att jag inte kan få ett lån känns så jävla gaahy

Men resten, ska ta och snacka med min bank och testa med en annan också, hoppas det fixar sig
Citera
2011-08-02, 15:15
Medlem
Ja gå till banken och ta med någon som kan gå i god för dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in