• 1
  • 2
2011-08-05, 08:50
Medlem
Myx0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiggarensTal
Jo, fast anser mig vara såpass kunnig så det behövs inte. Dessutom beställde jag på nätet, idag faktiskt. i5an 2.5ghz med grafikkortet som körde eget minne.

Anledningen till att jag fråga är att min vita MB inte gillar 1080p, den kör iofs en 2.0ghz core 2 duo, men ändå. Man vet aldrig, bäst att kolla läget innan man lägger 7-8 lax.

Förstår dig!

Dock är det konstigt att det inte står nått om 1080p på deras hemsida!
Kanske har och göra med att det finns olika slags 1080p klipp..

Hur som helst kommer du bli riktigt nöjd med dendär
Citera
2011-08-05, 10:38
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiggarensTal
Haha, gör jag? Sorry isåfall.

---

Skillnad/fördelar nackdelar mellan XBMC och PLEX?

Den största fördelen med XBMC, IMO, är väl att de fortfarande kan spela .rar arkiv..
Citera
2011-08-05, 11:10
Medlem
Jag kan spela upp rar-arkiv med plex numera. Vet att det försvann där ett tag men jag har inget problem numera.
Citera
2011-08-06, 01:40
Medlem
TiggarensTals avatar
Återkommer när jag fått hem godbiten, antar att jag kommer testa både Plex och Xbmc.

En fråga som inte har med tråden att göra egentligen, fast lite. Har allstå den vita MacBooken. 2.0ghz core2duo, 4gb ram, geforce 9400M, 80gb hdd.

Inte dom vanliga sjukdomarna som svullet batteri eller att den spruckit runt kanterna.

Enda grejen är på denna är att klickplattan börjat bli sliten, klickar lite segt. Den kan t om hänga sig ibland i klickläget så att säga.

Har blivit erbjuden 2500kr för den, tycker det ändå är lite lite, eller? Jag googlade det med klickplattan och det är tydligen ganska enkelt åtgärdet om man är lite händig. Jag är väl hyfsat händig med datorer, byggde lite pc-burkar förr o skit. Men tvekar ändå på att öppna skiten, om jag pajar nåt eller gör det värre så får jag ju inget för skiten. Är lite skillnad på att pilla inuti en bärbar dator och fixa en pekplatta än att bygga en pc-burk känns det som...
Citera
2011-08-06, 04:44
Medlem
Danro80s avatar
Jag kör en Mac Mini 2,4 Core2duo och där är det inga problem att spela upp 1080p genom plex, så det kommer givetvis funka bra på din i5
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in