2011-08-02, 02:05
Medlem
Tjena!
Har nu gått och funderat ett tag på om man kanske skulle skaffa sig en longboard. Det jag tänkt på mest är hur lång tid det kommer att ta tills man "lärt" sig att åka hyfsat ialf?
Det ser så härligt ut att bara glida fram där på gatan med hjälp av bara ett par moves
Jag har varken åkt skateboard eller snowboard innan så jag är helt nybörjare på detta med att stå på en bräda..
Tar det lång tid att lära sig "konsten" att åka eller?
Islf kanske det inte är nån idé att skaffa sig en förens nästa vår/sommar.
Citera
2011-08-02, 02:10
Medlem
seroxy5s avatar
det är riktigt kul o åka longboard,även om man inte kan det i början...för mig tog det bara några veckor att lära mig hyffsat,sen blir man bättre för varje gång
tar nog dock lång tid att lära dig "slaida" (stavning?)

tips:åk inte för mycket på grus och när det är blött,har själv gjort det och fick ett par nya kullager som jag behövde i födelsedagspresent idag
Citera
2011-08-02, 02:51
Bannlyst
runt en månad så kan man åka hyffsat, sen är det som serox säger "man blir bättre för varje gång"

Citat:
Ursprungligen postat av seroxy5
det är riktigt kul o åka longboard,även om man inte kan det i början...för mig tog det bara några veckor att lära mig hyffsat,sen blir man bättre för varje gång

tips:åk inte för mycket på grus och när det är blött,har själv gjort det och fick ett par nya kullager som jag behövde i födelsedagspresent idag

brukar skriva slida men de flesta skriver slajda så jag gissar att det är rätt
att lära sig slida hyffsat är inte så svårt om man har rätt däck samt handskar, helst riktiga sildegloves
Citera
2011-08-02, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seroxy5

Okey, tar inte så lång tid alltså
Aa, det förstår jag. Men finns det nått fint och bra sätt att lära sig bromsa?
Många säger också att mycket beror på brädan, att man ska köpa sig en ordentlig och bra bräda från början..
Men OM man inte tycker det är särskilt kul, så står man där sen med en bräda för 2k + och glor
Känner ingen heller som har en, så kan tyvärr inte prova på först på nått håll.

Grattis btw!
Citera
2011-08-02, 03:10
Medlem
Det beror väl helt och hållet på dig själv. Om du åker mycket och om du är en "quick learner" osv.
Citera
2011-08-02, 12:13
Medlem
seroxy5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Enj0y-
Okey, tar inte så lång tid alltså
Aa, det förstår jag. Men finns det nått fint och bra sätt att lära sig bromsa?
Många säger också att mycket beror på brädan, att man ska köpa sig en ordentlig och bra bräda från början..
Men OM man inte tycker det är särskilt kul, så står man där sen med en bräda för 2k + och glor
Känner ingen heller som har en, så kan tyvärr inte prova på först på nått håll.

Grattis btw!

tack,om du inte har någon att åka med så är det inte så jättekul,försök få med nån som också köper en bräda då blir det betydligt mycket roligare...blir även roligare om ni har en destination att ta er till istället för att bara glida omkring men en del uppförsbackar (riktigt jobbiga ibland).
jag brukar bromsa genom att åka lite sicksack,om inte det funkar tillräckligt bra får man ta i fötterna (eftersom jag inte kan "slajda")
Citera
2011-10-03, 20:50
Medlem
Tagghorns avatar
Jag börjar också bli sugen, men det är det här med att bromsa som skrämmer mej
Men jag har en sån fin bild av att bara glida fram på brädan med en kompis, istället för att promenera liksom
Citera
2011-10-03, 21:36
Medlem
Illusioners avatar
Kör på!
Att köpa bräda blir det bästa du gjort på länge.

Tar inte lång tid att lära sig åka, kör och ha kul bara.

Angående slajjdandet: Fart och våga. Det är allt som behövs. Lycka till
Citera
2011-10-04, 11:58
Medlem
.YDGs avatar
Satsa på att köra vanlig streetskate istället, det är mycket roligare och inte lika enformigt! Visst streetskate är mycket svårare än loangboard men du kommer inte ångra dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in