Citat:
Ursprungligen postat av ztr33t
Jag har testat Thaiboxning, och tränaren där var så mycket trevligare! Jag gick ett pass och tyckte det var ganska kul, bara för att Teknikerna där var väldigt lika förutom Gardställningen, den hade jag ruskigt mycket problem med, Kände mig väldigt liten när jag kom dit om man gemför med kickboxningen.
Vad är de för skillnad på garden mellan thai och kickboxning? Tycker det är samma när jag kört. Eller ni körde kanske sån kickboxning där man inte får köra låga sparkar ens (för så e de väl i en del har jag fått för mig? Vi har alltid kört me låga sparkar när jag tränat själv)?
Men iaf träna med en tränare man verkligen inte gillar funkar inte direkt, då blir man inte alls motiverad att gå o träna o skiter i de efter ett tag och att gå över från kickboxning till thaiboxning funkar skitbra ju, du får fortfarande lov o göra allt du gör i thaiboxningen bara det att du får göra mer på thaiboxningen. Är ju t.ex inget som säger att du inte får köra yxsparkar o liknande på motståndaren även om man oftast inte tränar speciellt mycke sånt på thaiboxningen så det är både snyggt o oväntat att slänga in lite sånna "kickboxningsgrejor"

Så tycker du ska köra på thaiboxning istället, effektivare i fight än kickboxning ändå ju.