2011-08-01, 10:09
Bannlyst
Har kollat på en tråd där TS försöker få in pengar på sitt eget konto, genom att visa skärmdump på sitt Swedbank-konto nr. Här tiggs det alltså pengar av givmilda medlemmar, som att gå runt med bössan, fast man inte behöver lyfta på häcken, utan kan gå och lägga sig, och hoppas på att pengar kommer trilla in. Många bäckar små.....Jag tycker inte detta är okay, om man vill tigga får man väl göra det på riktigt i stan, eller?

Men om det nu är så att ni vill ha en egen "socialförvaltning" här på FB, så sätt det hela i system, så flera kan dra nytta av det. Kan väl känna någonstans att "tanken är god", men tycker åtminstone att det bör vara under "ordnade" förhållanden, och där det finns vissa reglar.

PS: Vill inte vara med själv.
Citera
2011-08-01, 10:46
Medlem
jag kan skicka 100 kr till dig. vill du ha?
Citera
2011-08-01, 10:55
Bannlyst
Nej tack det vill jag inte, men du kan ju skicka dem till någon som behöver? Vad tycker du om sättet att tigga pengar på? Jag tycker det är fegt att lägga ut sitt kontonr...
Citera
2011-08-01, 19:35
Bannlyst
oh fan , har inte sett sådana post där TS lägger ut Skärm dump och tigger pengar. ska söka nu, high tech tiggeri hahaha fan vad jobbigt
Citera
2011-08-01, 21:22
Medlem
toby79s avatar
Fegt? Det förstår jag inte. Fel däremot,, vill minnas att sådana inlägg och trådar inte är tillåtna heller.

Fast jag hittade inget om det i reglerna, men jag har för mig att jag sett nåt sånt förr om åren, eller så har jag drömt det.
Senast redigerad av toby79 2011-08-01 kl. 21:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in