2011-08-01, 02:24
Medlem
Tja!

Bor lite utanför Laholm i Hallands Län. Har en LG Optimus 2x med Comviq Kontant och prisplan, Comviq Poppis.

Jag har fri surf o precis köpt Spotify Premium men är fett missnöjd. Har bara GSM teckning här ute och i bästa fall får jag 3g teckning (1-2 bars) i några sek, sen faller de.. IBLAND har jag Hi-3g teckning några sek.. Sen faller den till GSM..

I Helsingborg switcha den mellan 3g och Hi-3G hela tiden. När jag dock hade Tre så hade jag fan ALLTID Hi-3g anslutning oavsett om jag var ute i skogen eller hemma eller i storstaden.

Har Comviq allmänt kass teckning eller tror ni de är nått fel på min telefon?
Citera
2011-08-01, 02:27
Bannlyst
Uppe i stockholm går det alltid undan för mig. Ute på landet brukar det dock vara lite sämre, men inte så jag störs av det. Jag använder fö comviq
Citera
2011-08-01, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMEKK
Uppe i stockholm går det alltid undan för mig. Ute på landet brukar det dock vara lite sämre, men inte så jag störs av det. Jag använder fö comviq

Comviq kontantkort fungerar mycket bra för mobiltelefoner, men Tele2s mobilt bredband large (16/mbts) som jag har är det sämsta skiten efter 3s.
Citera
2011-08-01, 02:34
Medlem
SmileuronTVs avatar
jag förväntande mig en bild, men a ah täckning. Jo Comviq suger. Tre är bäst.
Citera
2011-08-01, 02:50
Medlem
Detta suger fan!

Jag vill inte teckna något abonnemang.. Jag vill ha kontantkort..

Jag valde Comviq för de är överlägset billigast i Sverige.. För 185kr fick jag
-Fria 5000 sms
-Fri Surf (6gig -> 30 augusti, därefter 500mb)
-Sommar erbjudande, 0kr/min till ALLA nät fram till 30 September.

Egentligen, de enda jag betalar för nu är t.ex. SMS-bussbiljetter och 1kr öppningsavgift om jag vill ringa någon.

AS kalas med Fri Surf och Spotify Premium. Men vad ska jag med de till om jag har endast GSM teckning?

Och när jag kollar Comviq's karta så SKA jag egentligen ha Turbo3g+ här, men NIX!
Har jag alla bars på GSM teckning så är de SCORE!
Citera
2011-08-01, 02:54
Medlem
spara listorna offline då.
Citera
2011-08-01, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
spara listorna offline då.

Idd, men de suger ändå. Man vill ju ändå ha tillgång till sitt Fri surf, oavsett om man befinner sig i stan eller inte.

Och visst! Man kanske nt kan ha täckning överallt i Sverige. Men enligt Comviq's egna karta så ska jag ha 3g+ här ute.
Citera
2011-08-01, 03:43
Medlem
Ploppa nyss in Tre Simkortet.. Full Hi-3G uppkoppling :S

Men me Comviq har jag tur om jag når full GSM.. What the f***k is this?

Med Telia fick jag samma som me Comviq.
Citera
2011-08-01, 07:19
Medlem
Jag har detsamma. Tycker dock det funkar utmärkt. Huwaei ideos x5
Citera
2011-08-01, 10:30
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStreetDream
Har Comviq allmänt kass teckning eller tror ni de är nått fel på min telefon?

Nej då inte alls. I vissa broschyrer och reklammaterial har de faktiskt riktigt snygga teckningar. Jag kan annars rita nåt åt dig.
Citera
2011-08-01, 10:32
Medlem
lorebfs avatar
Aldrig hört talas om "comviq-frisyr"? det säger väl en del?

Skaffa telia... inte billigast, men bäst teckning

Vill man verkligen kunna använda sin telefon vart man vill så väljer man faktiskt telia...

Bor man i tex sthlm och aldrig åker utanför tullarna så funkar nog vilket abonnemang som helst..
Citera
2011-08-01, 10:35
Avslutad
använder du bredbandet en dag det regnar på en sommar ort då du skylla dig själv.
bandbreden påverkas mycket av hur många som använder masten samtidigt och liknade.
frågan kvarstår dock i fall det är som så att de är för många användare och låter därför vissa köra på gsm oc handra på h
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in