2002-10-29, 02:06
äldre konto (old)
Ej medlem
jag kanske inte har i den här diskussionen att göra. efter som om jag inte har något intresse för fotboll what so ever.
men jag fattar inte hur man kan bli så jävla stollig i huvudet så man tycker att man ska spöa någon annan för att dom håller på ett annat lag.
okej en sak att hejja på ett lag. men det är ju fan sandlådan fasoner när det blir på det sättet.
DET ÄR EN LEK. enligt mig i alla fall. men det är väl det som det är tänkt att vara också.
precis som alla andra sporter. är det så att fotboll drar till sig folk som är dumma i huvudet eller vad? finns inga farliga supportrar i bowling eller schack t ex. hmm. många frågor kring ämnet. en är hur man änns kan tycka det är kul att se när några springer efter en boll. kanske är kul om man spelar själv och kollar på tekniken och sånt. men annars??
Citera
2002-10-29, 03:19
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaizen
jag kanske inte har i den här diskussionen att göra. efter som om jag inte har något intresse för fotboll what so ever.
men jag fattar inte hur man kan bli så jävla stollig i huvudet så man tycker att man ska spöa någon annan för att dom håller på ett annat lag.
okej en sak att hejja på ett lag. men det är ju fan sandlådan fasoner när det blir på det sättet.
DET ÄR EN LEK. enligt mig i alla fall. men det är väl det som det är tänkt att vara också.
precis som alla andra sporter. är det så att fotboll drar till sig folk som är dumma i huvudet eller vad? finns inga farliga supportrar i bowling eller schack t ex. hmm. många frågor kring ämnet. en är hur man änns kan tycka det är kul att se när några springer efter en boll. kanske är kul om man spelar själv och kollar på tekniken och sånt. men annars??

Där är vi helt överens. Jag tar absolut inte dom idioterna som bråkar i försvar. Men det var liksom inte det det handlade om. Anledningen att det inte finns några farliga supportrar inom bowling och schack är ju tämligen simpel. Det är inga publiksporter, speciellt inte schack som väl knappast kan kallas sport överhuvudtaget.

/#LOUDmouth#
Citera
2002-10-29, 11:29
äldre konto (old)
Ej medlem
du har rätt. det va ett onödigt och dumt inlägg av mig. ska sluta att störa tråden.
Citera
2002-10-29, 15:11
äldre konto (old)
Ej medlem
japp

===>#LOUDmouth#

När det gäller domarskandalen mellan Dif och giffarna har jag aldrig uttalat mig om här på flashen :evil:
Om det skulle ha gått lika bra för ajkå i år som för DIF så skulle vi ha hört ett och annat av gnagarna. Med tanke på hur bra det gått för DIF de senaste tre åren i fotboll, och för att inte tala om två sm-guld i hockey så är det äntligen vi i DIFlägret som kan säga att "Vi är bäst i stan", så vi har med all god rätt att vara självgoda. :twisted:
Och för att gå tillbaka till matchen mellan DIF och giffarna så var du inte där, VI vet vad som hände, DIF- och Giff spelarna och svenska fotbollsförbundet vet vad som hände, med tanke på att de stängde av Fröjdfeldt (avstängd till september -02) att döma Difs matcher av skäl som är glasklara.

Jag fattar inte vad "Elmander, Källström, Rhen och Isaksson fösvinner" har att tillföra "debatten". Då ska vi se hur mycket bra lag av ajkå det finns när Nordin, Hoch, Andreas Andersson och Ishizaki fösvinner. :twisted:
"Och spelade riktigt bra mot Europa"...............wahahah, pinsamt! Gnäll, gnäll på domarn bara. :twisted:

Och det resterande inlägget som jag tror var inriktad mot mig så säger jag bara:

[size=15]"Läs motståndarsupportrarnas inlägg och åsikter, tänk er in i deras situation över hur dåligt de mår över vårt fantastiska fotbollslag, luta dig tillbaka - och njut!

För även om det blåser hårt så är det underbart att vara Djurgårdare just nu, Sveriges Stolthet i Europa, Cupfinal och Allsvensk slutspurt om guldet. Kan det bli bättre?"[/size]

"Vi har som sagt all rätt att vara självgoda med tanke på vår DIF familj åstadkommit de senaste åren, senaste 15 åren i hockeyfamiljen".

"Hoppas det blir en trevlig match i Svenska Cupen"
Citera
2002-11-02, 11:31
äldre konto (old)
Ej medlem
blä för dif

klart som fan att vi ville att AIK skulle förlora mot MFF!
Hellre minska Djurgårdens chanser till guld än 3 egna poäng som inte gör så speciellt stor skillnad.
Sen är det fortfarande massa djurgårdshoror som påstår att de "inte bryr sig", "ville vinna av egen maskin osv", samtidigt påstår de även att "det vore skönt om det kunde vara klart nu".
Sen där där jävla Åkeby, Lukic eller vad fan humle och dumle heter, skriver ned AIK efter MFF-förlusten i tidningarna, vadå, ska AIK vinna guldet åt er eller? Kan ni inte skrapa ihop tillräckligt med poäng på egen hand ska ni fan inte ha något guld.
Hoppas att ni loosar idag och att MFF kniper guldet, det vore så jäääääävla skönt, då ska jag ta en sväng på östermalm och bara skratta åt alla loosers med böjda huvuden!
Citera
2002-11-02, 18:36
äldre konto (old)
Ej medlem
AIK:are verkar älska Malmöiter...rent förkastligt!

Skönt att guldet hamnade där det hör hemma till sist. Och att det blev av egen maskin - ingen kan ta ifrån oss äran...
Citera
2002-11-04, 01:01
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: blä för dif

Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Hoppas att ni loosar idag och att MFF kniper guldet, det vore så jäääääävla skönt, då ska jag ta en sväng på östermalm och bara skratta åt alla loosers med böjda huvuden!

====>wattford

När vi kom tillbaka från Borås så gjorde vi en liten avstickare till Solna och skrattade åt alla loosers.
Citera
2002-11-13, 19:52
äldre konto (old)
Ej medlem
Är ni dumma hela bunten eller? Självklart ser man hellre att sitt eget lag förlorar än att ett äckligt jävla Djurgården tar guldet. Det är ju självklart.

Och varför skulle inte Firman Boys vara AIK:are? På vilket sätt har de förstört för dig? Det finns tre-fyra stora firmor i Sverige och de slåss bara mot varandra, på regler de har gjort upp (inte sparka på folk som ligger, inga vapen etc). På vilket sätt störs du av det? Det är inte de som slåss på arenorna, det är bara dumt med tanke på säkerheten på elitarenorna i Sverige idag. De ger sig heller inte på oskyldiga, det förbjuder äran och de skulle göra sig till åtlöje inför de andra firmorna. Det som hände i Högalidsparken var ju att några som INTE var med i Firman Boys skulle visa sig balla och steg över gränsen, och det tog ju också FB avstånd ifrån.

Usch för AIK & DIF.

http://bajenultraboys.just.nu
http://www.bajenfans.se
http://bajenultrasupport.cjb.net
http://www.barabajare.nu
http://soderbroder.just.nu
Citera
2002-11-13, 20:10
äldre konto (old)
Ej medlem

Citat:
Ursprungligen postat av F.U.C.K
Citat:
Ursprungligen postat av wattford

====>wattford

När vi kom tillbaka från Borås så gjorde vi en liten avstickare till Solna och skrattade åt alla loosers.

Och ändå hann ni inte ens med att fira ert eget SM-guld? 10000 på Stadion är ju rent löjeväckande!

Direkt efter Bajens SM-guld var praktiskt taget hela Söder avspärrat av polisen, folk sköt rakter från trafikljus, virade in bilar i stripes, drog av bengaler, firade! Hur mycket folk som helst! En vecka senare var det över 40000 människor på Medborgarplatsen som hyllade Bajen, som for i kortege i öppen buss över bron från Globen, efter att de tagit emot pokalen i Sundsvall, och då var det folk som hade firat hela veckan, över 17 polispatruller var på plats. Själv kom jag hem 2 nätter efter SM-guldet.

Citat:
- Jag är rörd, glad och stolt. Att åka utmed Götgatan i en öppen buss och möta alla människorna på Medborgarplatsen slår allting. Det är overkligt, säger Lasse Eriksson.

Jag trodde det skulle bli ett helvete för mig som Bajare i fiendeland nu men man har ju knappt märkt något alls förutom att många som knappt har tagit ordet fotboll i sin mun plötsligt köpt blå-blåa halsdukar.
Citera
2002-11-13, 20:46
äldre konto (old)
Ej medlem
Jo, visst var det många som firade Bajen. Frågan är bara hur många av dom som kan redogöra för vad en offside betyder. Vi vet ju att merparten av alla glada människor som befolkade Medis kan benämnas som själva definitionen av medgångssupportrar. Allt från förvirrade och självdestruktiva Kafé 44-tjejer till opportunistiska lokalpolitiker som vill knipa lite folklighetspoäng.

Visst. DIF har sin beskurna del av dom också (med undantag för Café 44-byket), men inte tillnärmelsevis så många som Bajen.

Sedan är det väl så att ni innerst inne vet att ni inte kommer att få uppleva ett guld till. Tror fan att man tar chansen att fira då...
Citera
2002-11-14, 11:39
äldre konto (old)
Ej medlem
japp

Hehe

Vi har haft tid att fira guldet dagar efteråt, och inte blev det sämre när vi vann cupguldet! Jag och mina polare firar fortfarande!!!

Vi hade omröstning på bussen om vi även skulle göra en avstickare till smutsiga söder, men ingen ville eftersom alla ville fira guldet på Östra och plattan!!

Hur gick det för Baj(s)en i år??
Citera
2002-11-14, 12:26
äldre konto (old)
Ej medlem

Citat:
Ursprungligen postat av 10011

Jag trodde det skulle bli ett helvete för mig som Bajare i fiendeland nu men man har ju knappt märkt något alls förutom att många som knappt har tagit ordet fotboll i sin mun plötsligt köpt blå-blåa halsdukar.

Ja vi djurgårdare är ju inte lika dryga som bajare är när man bara vunnit en gång! Jag kan väl oxå tänka mig att som "gammal" östermalmare så är väl inte djurgårdare lika alkoholiserade som dom där på söder?!

Du får tänka såhär oxå: att ni (bajare) hade hemmamatch och därav kunde fylla gatorna rätt snabbt. Jag kommer inte exakt ihåg hur spelschemat såg ut, men sedan hade ni ju nån vecka på er till GIFmatchen och därav bättre förberedelser!

VI (stolta Djurgårdare) hade bortamatch i Borås, där vi var ca 10.000 pers, självklart så kunde vi inte gå ut på gatorna och Stureplan med en gång och fira (och föstöra trafiken som du snällt sa att ni gjorde), utan djurgårdskaravanen kom till Stockholm (och fina Östermalm) på måfå. Många av djurgårdarna tillbringade natten i Borås och Göteborg för att ta sig hem dagen efter. Vi firade oxå våra hjältar dagen efter (söndag), vi hade ju oxå ett cupguld att bärga.
Som sagt; vi var sämre förberedd, vi tog ju inte guldet för givet även om den var inom räckhåll.

Sedan vill jag säga:

Grattis aik, ni fick en uefacup-plats tack var Jurgårn! Inte mycket ni kan göra själva :twisted:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in