2011-07-30, 17:52
Bannlyst
Fått svar ibland att jag måste vänta 30 sek. Mest när jag är i I&I.
Vad är det?
Citera
2011-07-30, 17:54
Medlem
MulleMecK.s avatar
Du måste vänta 30 sekunder innan du kan göra ditt nästa inlägg!
Citera
2011-07-30, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MulleMecK.
Du måste vänta 30 sekunder innan du kan göra ditt nästa inlägg!
Jo det förstår jag. Men det jag undrar om ifall det finns någon anledning till det? Jo det händer på I&I.
Citera
2011-07-30, 18:42
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av containerinfo
Jo det händer på I&I.
Paranoid? det händer i alla delforum om du försöker posta inlägg tätare än 30sekunder och det kan du tacka spammare å troll för.
Citera
2011-07-30, 19:26
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Det motverkar dubbelpost också.
Citera
2011-07-30, 20:01
Medlem
Jiiimboohs avatar
Kommer inte ihåg att jag stött på det på Flashback så kan ju inte vara något större problem.

Oftast tar det väl längre tid än 30 sek att hitta och läsa igenom ett nytt inlägg man vill svara på? Vet inte om man kan skriva under tiden det räknar ner, men i så fall är det ett ännu mindre problem. Ska testa det.

För övrigt så stör jag mig på de som gör fem inlägg på raken i samma tråd istället för att redigera det första inlägget. 30-sekundersregeln kan motverka det lite grann, plus omedveten dubbelpostning, som redan nämnt.

EDIT: Gick visst att börja skriva ett nytt inlägg innan 30 sek gått, men inte att posta. TS måste vara riktigt snabb på tangenterna.
Senast redigerad av Jiiimbooh 2011-07-30 kl. 20:03.
Citera
2011-07-30, 20:04
Medlem
Är det bara jag som får upp det meddelandet ibland trots att flera dagar har gått sedan mitt senaste inlägg postades?
Citera
2011-07-30, 22:32
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiiimbooh
Kommer inte ihåg att jag stött på det på Flashback så kan ju inte vara något större problem.

Oftast tar det väl längre tid än 30 sek att hitta och läsa igenom ett nytt inlägg man vill svara på? Vet inte om man kan skriva under tiden det räknar ner, men i så fall är det ett ännu mindre problem. Ska testa det.

För övrigt så stör jag mig på de som gör fem inlägg på raken i samma tråd istället för att redigera det första inlägget. 30-sekundersregeln kan motverka det lite grann, plus omedveten dubbelpostning, som redan nämnt.

EDIT: Gick visst att börja skriva ett nytt inlägg innan 30 sek gått, men inte att posta. TS måste vara riktigt snabb på tangenterna.
Eller skriva riktigt korta inlägg....

30-sekundersregeln finns där just för att man inte ska spamma med många inlägg.
Enda gången jag själv stöter på det är när jag skriver så långa inlägg att den gnäller på att jag har mer än 10'000 tecken och därför måste dela upp det i två inlägg.
Citera
2011-07-31, 00:22
Medlem
Offsures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiiimbooh
Ja, och det är ett sundhetstecken. Spottar man ur sig så många inlägg att man hindras av den här tidsbegränsningen så är den nog ett mindre problem än de tillsägelser och ohörsamhetsvarningar man förr eller senare får. Det är i princip omöjligt att regelbundet hitta trådar och skriva tillförande och intressanta/hjälpsamma inlägg på under en minut.
Citera
2011-07-31, 15:41
Medlem
Kingen_kings avatar
Dom gånger jag har fått det så beror det på att jag har dubbelklickat på svarsknappen. Alternativt att jag har dålig uppkoppling och klickar igen om man tror att det har hängt sej.

Inte direkt ett problem, det har hänt mej kanske 20 gånger...
Citera
2011-07-31, 20:33
Medlem
orzion-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offsure
Ja, och det är ett sundhetstecken. Spottar man ur sig så många inlägg att man hindras av den här tidsbegränsningen så är den nog ett mindre problem än de tillsägelser och ohörsamhetsvarningar man förr eller senare får. Det är i princip omöjligt att regelbundet hitta trådar och skriva tillförande och intressanta/hjälpsamma inlägg på under en minut.
Det beror på. Brukade ofta få det meddelandet när jag ville skriva ett kort inlägg i laidback efter att jag skrivit något annat inlägg i övriga forumet. Det är ju dock knappast ett stort problem även om det är lite tråkigt att bara sitta och vänta i 10-15 sekunder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in