2004-11-11, 01:04
Medlem
Efter att man skördat en cannabisplanta som blommat färdigt, är växten "förbrukad"? Vad händer därnäst? Alla guider visar hur det går fram till blomning, men inte vad som händer efteråt.

Och hur många gram kan man tänkas få ut från en white widow planta som sköts rätt bra men som inte har mer än lysrörsbelysning?
Citera
2004-11-11, 01:24
Medlem
ööö....något man kan göra är ju att röka den...men givetvis inte i Sverige..
Citera
2004-11-11, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znooow
ööö....något man kan göra är ju att röka den...men givetvis inte i Sverige..

Hm :P Jag menade, kommer den blomma igen eller blommar den en gång sen är växten bara prydnadsväxt?
Citera
2004-11-11, 01:47
Medlem
%s avatar
Du klipper ner hela växten när du ska skörda torkar den och ta rätt på buddsen. Ca 6 gramm budds får du nog av en ww.
Citera
2004-11-11, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av %
Du klipper ner hela växten när du ska skörda torkar den och ta rätt på buddsen. Ca 6 gramm budds får du nog av en ww.

Och därefter börjar börjar man om hela processen? Dvs slutar med mörkerperioder och har ljuset på 24h igen, för att sedan vänta ett tag och sedan tvinga växten att blomma?

Hur länge ska man förresten köra med heldygnsbelysning innan man tvingar växten att blomma?

6 gram lät riktigt jävla lite förresten, och väldigt specifikt. Säker på att du inte menade 60 gram?
Citera
2004-11-11, 07:27
Medlem
maryjane420s avatar
Jag vet inte mycket om odling, men om du får ut 6 g av en ww planta är du nog bland sveriges sämsta odlare. , du menade väl 60?
Citera
2004-11-11, 09:12
Medlem
när den är skördad är det slut, det går inte få ut något mer ur den.
det går liksom inte odla upp nåt ur stumpen.
även om det gick så vete fan alltså, cannabis ska ju vara en ettårig växt så det är nog inte helt naturligt för den att påbörja en ny vegetativ fas efter blomningen.
Citera
2004-11-11, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loabanan
när den är skördad är det slut, det går inte få ut något mer ur den.
det går liksom inte odla upp nåt ur stumpen.
även om det gick så vete fan alltså, cannabis ska ju vara en ettårig växt så det är nog inte helt naturligt för den att påbörja en ny vegetativ fas efter blomningen.

Jaha, så om man ska producera kloner skall man göra detta innan växten börjat blomma? Hur länge ska växten få leva innan man låter den blomma, förresten?

Går det inte lika bra att köpa ett högkvalitetsfrö och göra tio kloner av detta som att köpa tio högkvalitetsfrön? Ursäkta alla frågor, men jag är en sån som måste ha svar på allt innan jag vågar ge mig på något :P
Citera
2004-11-11, 16:19
Medlem
NightRaiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yavar
Jaha, så om man ska producera kloner skall man göra detta innan växten börjat blomma? Hur länge ska växten få leva innan man låter den blomma, förresten?

Går det inte lika bra att köpa ett högkvalitetsfrö och göra tio kloner av detta som att köpa tio högkvalitetsfrön? Ursäkta alla frågor, men jag är en sån som måste ha svar på allt innan jag vågar ge mig på något :P

Du borde väl få ut runt 50-60 G för en WW planta skulle ja tro, beror ju på hur skött den, och va de är för ljus du har!
Citera
2004-11-11, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yavar
Efter att man skördat en cannabisplanta som blommat färdigt, är växten "förbrukad"? Vad händer därnäst? Alla guider visar hur det går fram till blomning, men inte vad som händer efteråt.

Och hur många gram kan man tänkas få ut från en white widow planta som sköts rätt bra men som inte har mer än lysrörsbelysning?

Cannabis är en ettårig växt[punkt] Behövs väl inte säga så mycket mer om det...

Angående hur mycket du får ut, beror det till största del hur stor plantan blir, och det påverkas av:

1) Utrymme
2) Ljus
3) Näring
4) Genetiska förutsättningar

Men sedan måste man också tänka på att det handlar inte bara om kvantitet, utan även om kvalitét, för att få bra kvalité krävs rätt näring och ljus bl a.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in