2011-07-29, 21:51
Medlem
tigerrakets avatar
Ska köpa ett begagnat objektiv. Vad ska jag tänka och titta efter? Objektivet är köpt i london. Hur fungerar det med garanti på canon objektiv. Köpt i början av året vad jag vet.
Citera
2011-07-29, 22:41
Medlem
Testa det med din kamera så det funkar. Kolla bilderna i datorn innan du köper så du kan kolla skärpa o.s.v. bra.

I stort sett alla Canon objektiv har en datumkod så du kan kolla vilket år/månad objektivet är tillverkat, läs mer: http://www.rangefinderforum.com/forums/showthread.php?t=80910

Garanti: som jag förstår det har allt som köps i EU samma garanti. Canonobjektiv specifikt kan du även få med världsgaranti, iallafall när du köper från USA.
Citera
2011-08-13, 23:36
Medlem
sceptics avatar
Observera att garanti i princip alltid är mellan butiken och första köparen. Den som köper begagnat kan inte nyttja garantin gentemot butiken eller tillverkaren. Detta gäller även inom Sverige, inte bara vid utlandsköp som sedan säljs vidare i Sverige.
Citera
2011-08-15, 00:13
Medlem
tigerrakets avatar
Blev inget. Säljaren drog sig ut i sista stunden (verkade lite fishy från början men jag lät HENNE fortsätta)
Men helt plötsligt slutade hon mejla tillbaka och jag kände att efter tre dagars väntan totalt bryta köpet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in