Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-04, 23:03
Medlem
Cuprums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EazyECPT
tog 60mg igår och har tagit 70mg idag. Fick varken någon kick igår eller idag så jävla besviken efter att ha läst och hört så mycket om oxycontin. Fick en karta 10mg gratis som prov men endo, slängt i mig dom helt i onödan har 4st 10mg kvar är så besviken att jag funderar på att lämna tillbaka dom till snubben eller kasta dom

Unfuckingbelievable!

Vi är alla olika antar jag, men jag har verkligen svårt att greppa hur oxy kan funka så dåligt för nån, sorry.
I mina ögon är redan 15 mg = Himmelen
Citera
2010-02-05, 00:03
Medlem
HalpBlxs avatar
Jag har kommit över en karta Oxynorm 5mg-kapslar, och jag vart väldigt nyfiken på att testa dem efter att jag skummat igenom den här tråden.
Min fråga lyder: hur många 5mg-kapslar bör jag ta, och hur (på vilket sätt), för att få ett skönt rus?

Jag har testat opioder förut i form av tramadol (rätt länge sedan), men av vad jag har läst här, så verkar Oxynorm vara rätt så mycket starkare?
Citera
2010-02-05, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuprum
Unfuckingbelievable!

Vi är alla olika antar jag, men jag har verkligen svårt att greppa hur oxy kan funka så dåligt för nån, sorry.
I mina ögon är redan 15 mg = Himmelen
Håller med. Tog en 20mg första gången och satt och gillade resten av natten för att sedan nodda loss och somna.
Citera
2010-02-05, 15:31
Medlem
Jonshijacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalpBlx
Min fråga lyder: hur många 5mg-kapslar bör jag ta, och hur (på vilket sätt), för att få ett skönt rus?

Jag skulle ta en halv kapsel i näsan till att börja med. skitskönt rus - på direkten, sen smyger de sig på mer o mer
annars; käka 2st med mat i magen.
i o för sig beror det på om du är "van" vid opiater, eller om du bara provat någon gång - som mig - då vart jag spysjuk på 15mg (3st á 5mg)
börja lugnt, vännen det tjänar du på
Citera
2010-02-06, 14:18
Bannlyst
Påverkas ruset om man käkar SSRI?
Citera
2010-02-06, 14:27
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedicatedPete
Påverkas ruset om man käkar SSRI?

Står inget om det i fass iaf, så det bör vara lugnt. De enda opioidena jag vet att man inte ska äta tillsammans med SSRI är tramadol och petidin.
Citera
2010-02-06, 14:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheSpacePope
Står inget om det i fass iaf, så det bör vara lugnt. De enda opioidena jag vet att man inte ska äta tillsammans med SSRI är tramadol och petidin.

Fint.
Citera
2010-02-07, 17:26
Bannlyst
Fick fel dos på Oxynormen. 2x20mg 98stx2 (3mån)
Har tidigare haft 4x10mg och brukar ju ta 10mg + 1 Somadril.
20mg Oxynorm går väl bra, men lägger man till en Somadril så blir man ju hel go.

Är väl skönt, men ibland måste jag ju hålla mig lite klar, så jag föredrar ju 4x10mg.

Men man kanske måste lära sig leva utan Somadrilen för dom kommer ju att ta slut
och den går ju heller inte att få på recept längre.
Citera
2010-02-07, 19:30
Medlem
Influmsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JPL70
Fick fel dos på Oxynormen. 2x20mg 98stx2 (3mån)
Har tidigare haft 4x10mg och brukar ju ta 10mg + 1 Somadril.
20mg Oxynorm går väl bra, men lägger man till en Somadril så blir man ju hel go.

Är väl skönt, men ibland måste jag ju hålla mig lite klar, så jag föredrar ju 4x10mg.

Men man kanske måste lära sig leva utan Somadrilen för dom kommer ju att ta slut
och den går ju heller inte att få på recept längre.
Påpeka misstaget så kanske du iaf får ut en 98-ask 10mg:are utöver de två 20mg-askarna du redan fått.
Annars så skrev jag ett svar till en annan person i denna tråden men du kanske kan ha nån nytta av det du med: https://www.flashback.org/sp20788889

Ha det gott!
Citera
2010-02-07, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Influmsan
Påpeka misstaget så kanske du iaf får ut en 98-ask 10mg:are utöver de två 20mg-askarna du redan fått.
Annars så skrev jag ett svar till en annan person i denna tråden men du kanske kan ha nån nytta av det du med: https://www.flashback.org/sp20788889

Ha det gott!
Ja, jag får försöka ordna det. Ibland tar jag ju 20mg, men tar jag 20 på kvällen så sover jag så jävla dåligt. Då får man söva ner sig också.

Intressant tråd du skrev. Jag har ätit mina Oxy i 1,5-2år och inte blivit beroende av dom eftersom jag är så rädd att det inte skall hjälpa när det är som värst. Är ordinerad 40mg/dag, men klarar ibland några dagar i sträck helt utan dom.
Senast redigerad av JPL70 2010-02-07 kl. 21:01.
Citera
2010-02-11, 21:52
Medlem
Menas avatar
Tjena,

Har under den senaste timmen tagit mig 45mg roxy (Oxycodone hydrochloride) och 2mg xany bar, tror ni de ar lungt att slanga in 2mg xanor till? har haft en tung dag och kanner att jag inte riktigt mar lika bra som jag skulle vilja gora just nu>

Sa vad tror ni ar de nagon storre fara? (Har ingen storre tolerans mot benso men en relativ tiv hog opiat tolerans fran en langre av och pa fas av sub och morfin.

tacksam for svar.
Citera
2010-02-12, 08:44
Medlem
Dum blandning som sagt, mång har nog slutat sina liv på det sättet frivilligt eller ofrivilligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in