Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-09-01, 16:06
Medlem
Fula Gubbens avatar
OK, tack. Har brutit många ben, dock inte på samma gång...

- F.G
Citera
2006-09-01, 20:07
Medlem
en polare till mej tuttatde på sej själv vid ett bryt hällde bensin och sa till snutarna kommer ni så tänder jag på typ och så kom de... han fick 80% brännskador låg i resperator flera månader innan han vakna sen fick han både morfin,dolcontin,oxy, och stess försökte ta livet av sej med 1700mg dolc och 100 stesstior, blev av med allting.. är nu me i subutexprogrammet...
om man gämför oxyn med moffet tycker jag att 50mg oxy motsvarar ungefär ca80mg morfin jag brukar ta mellan 100-150mg oxy men har en viss tolerans föredrar att snorta...
Citera
2006-12-22, 10:34
Medlem
Berberines avatar
om vi säger såhär då.
Hur mycket kan man ta utan att det börjar bli en fara?
Någon som vet LD50?
Vet att gränsen för vad man max bör ta ligger en bra bit under LD50, men ändå.
Jag har egentligen ingen tolerans mot opiater. Men lik förbannat tar de inte särskilt hårt på mej.
När det gäller opium utomlands brukar jag få hälla i mig 2-3 koppr te, medans det räcker gott med 1 för andra nybörjare.

Dessutom fungerar inte dolcontin eller de andra morfinpillerna mcket alls på mej, varken oralt, nasalt eller rektalt. Dock fungerar t.ex. Tradolan på redan 100 mg.
Misstänker att jag har någon form av biologiskt motstånd mot morfin..
Jag får t.ex. ett bra mycket starkare rus på 15g kratom än på 30mg oxy oralt..
Citera
2007-01-02, 19:18
Medlem
Nevyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oxyforlife
Sorry, men det kan du bara glömma. Oxycontin används nästan uteslutande för behandling av svåra cancersmärtor, oftast av patienter som ligger på sjukhus. Finns en möjlighet att få det för postoperativa smärtor också men då ska du i princip brutit varenda ben i kroppen...
Annat är det i USA där du kan få percocet (okykodon och paracetamol) vid njursten eller när du dragit ut en visdomstand.

Inte riktigt sant, vet flera personer som har det av olika anledningar såsom brutet bäckenben och fantomsmärtor.
Dock så är det väl ett medel som skrivs ut speciellt för icke reparerbara skador/smärtor såsom de ovan beskrivna.
Dock vanligast i cancer sammanhang och palliativ vård.
Citera
2007-01-07, 18:23
Medlem
Själv tyckte jag att 60mg oralt är tillräckligt för en debut om dom inte tuggas sönder och sväljs hela, Själv så fyllde man i för sig på med 60mg till idiotisk som man är, låg och spydde ut genom fönstret som en jävla gris hela natten
Citera
2007-01-11, 18:05
Medlem
Fråga om oxycontin 10 mg, xanor, theralén

Jag har en god vän som ordnat mig två stycken oxycontin 10 mg. Han är lite orolig för situationen, så jag vill lugna honom med er goda kunskap, men samtidigt utbilda mig själv lite granna.

Erfarenhet sedan tidigare: Tramadol och kodein oralt. Tramadol finner jag bekvämast. Har inte tagit några opioider på ett bra tag och min tolerans är antagligen ganska låg.

Medicinering: Får SSRI och Xanor Depot 1 mg. Theralén i flytande form finns tillgängligt. Även Stilnoct och Imovane.

Jag kan tycka det är ganska bekvämt att ha ett långt och mjukt rus, varpå Tramadol Depot (2 x 100 mg, vid noll tolerans) har varit uppskattat för en halv dags rus. Gillar när det kliar.

Jag vet att det antagligen skulle ge snabbast effekt att snorta, IV eller "the dark side", men jag klarar mig utan det. Kan jag ta 10 mg oxycontin och njuta en halv dag, eller bör jag ta båda två? Ta en som depot, och krossa den andra kanske?

Gällande min nuvarande medicinering, så förstår jag att Xanoren kan vara ett problem. Ska jag avstå från Xanor Depot den dagen, eller kan det lösa illamående och sånt? När kan jag ta Xanor Depot igen om jag inte bör ha det under ruset av oxycontin?

Jag har tänkt att ta Théralen 1-2 ml för att undvika AT, ev Stilnoct för att somna in ordentligt. Är jag tokigt ute?
Citera
2007-01-11, 18:41
Medlem
Trollishs avatar
du måste minst snrota båda två för att känna nånting överhuvet taget-
20 mg är inte mycke.
Citera
2007-01-11, 23:10
Medlem
Jag tackar för ditt svar. Tycker det verkar kännas onödigt att snorta om 80 % upptas peroralt? Krossa båda tabletterna, ta peroralt och få ett längre rus?

Inga fler uppslag angående Xanor, avtändning på Theralén osv?
Citera
2007-01-12, 00:05
Medlem
Trollishs avatar
Bara köra på med dina xanor och theralen.
edit. du får ingen at av att använda oxycontin en gång.
Citera
2007-01-12, 10:47
Medlem
Tjackmästarens avatar
Du behöver inte snorta, och du behöver inte ta båda två för att känna något.

10 mg Oxy oralt räcker om du inte alls har någon tolerans, men du blir knappast bäng, bara lite lugn och soft.
Citera
2007-01-24, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmästaren
Du behöver inte snorta, och du behöver inte ta båda två för att känna något.

10 mg Oxy oralt räcker om du inte alls har någon tolerans, men du blir knappast bäng, bara lite lugn och soft.

Tack!

Delade 10 mg contin i två delar för att öka utsöndringen något. Efter två-tre timmar tog jag ytterligare en, fast hel. Fungerade helt utmärkt för att prova på ruset och det slog på ganska bra. Satt och mös och smålog mellan 13:00 och runt 22:00 igår. Peaken låg runt 5-6 tiden. Fastande mage, 1 mg Xanor Depot på morgonen samt en sömnlös natt grundade ruset. Nästa gång kan jag tänka mig att snorta en halv, eller en hel, men definitivt inte båda.

Trollish var verkligen ute i sin egen värld.
Citera
2007-01-24, 09:15
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nosegrip
Tack!

Delade 10 mg contin i två delar för att öka utsöndringen något. Efter två-tre timmar tog jag ytterligare en, fast hel. Fungerade helt utmärkt för att prova på ruset och det slog på ganska bra. Satt och mös och smålog mellan 13:00 och runt 22:00 igår. Peaken låg runt 5-6 tiden. Fastande mage, 1 mg Xanor Depot på morgonen samt en sömnlös natt grundade ruset. Nästa gång kan jag tänka mig att snorta en halv, eller en hel, men definitivt inte båda.

Trollish var verkligen ute i sin egen värld.

Första personen som känner av 10mg oxyxontin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in