2020-10-18, 09:41
Medlem
Ultimata receptet på eufori:
15 km löpning i skogen sen hem och dra upp 40 mg i snoken 😍

1+1=3
Citera
2020-10-21, 21:22
Medlem
Oxynorm flytande

Hej har en oxy ampull undra om de finns nått sätt att bruka den utan att skjuta de. dricka de eller nått?
Citera
2020-10-25, 18:17
Medlem
Safariis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Safarii
Tja!

Undrar om någon/några kan hjälpa mig att få lite klarhet. Har läst runt 200 sidor men har inte blivit något klokare.

Jag har 2st 5mg oxy gl och 1st 50 mg tram hemma.
Jag har inte tagit opiater/opioider på flera år men har lust att ta någon dag snart.
Anser inte att jag har högre tolerans än genomsnittet men gillar dosera högt för att bli riktigt väck.
Har inte varit mina huvud droger men när jag tog tram så tog jag oftast 500-1200mg på direkten. På oxyn tog jag tidigare 40-80mg på direkten. Blev som önskvärt nodding på dessa doser. La ner tram för jag ogillar ruset och biverkningarna, sedan fann jag oxyn och gillade det ruset mycket mer.

Nu till själva funderingarna. Efter år utan opis, hur får jag starkast rus av 10mg oxy?
Verkar delade meningar om boosta med tram. Ser en del påpekar att edgen tas bort från oxyn och andra upplever att dem boostas tillsammans, hur är era erfarenheter?
Har xanor hemma men vill ej kombinera det, då jag ogillar xanor.
Är det värt att ta oxyn alternativt oxyn och tramen om jag vill bli väck, inte bara småskön. Eller ska jag (som jag överväger) ta det någon annan gång då jag har mer oxy tillhands?

Är 173 cm och väger 65kg om det är nödvändigt att veta.

Kan meddela nu i efterhand att det blev okej med dosen. Den var mild och mysig, men hade absolut kunnat ta dubbla dosen för bli någorlunda bäng som jag hade önskat. Men trots allt överraskad att jag blev ok bäng, men är nog mycket för att det var så länge sen.
Citera
2020-10-28, 18:51
Medlem
BlackManXs avatar
Någon som vet hur oxy funkar med anti-psykos medecin (som t.ex. abilify)? antipsykos stabiliserar ju dopaminet.
Citera
2020-10-29, 20:13
Medlem
hn19s avatar
Jag får inte samma effekt av ordentligt krossade Oxycontin 10mg som Oxynorm 10mg. Bägge från svenskt apotek. Blir väldigt mysig på bara 10mg Oxynorm, får inte samma känsla av ens 30mg Oxycontin krossat och bombat. Varför?
Citera
2020-10-29, 21:16
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hn19
Jag får inte samma effekt av ordentligt krossade Oxycontin 10mg som Oxynorm 10mg. Bägge från svenskt apotek. Blir väldigt mysig på bara 10mg Oxynorm, får inte samma känsla av ens 30mg Oxycontin krossat och bombat. Varför?

Jag tycker själv det är skillnad från märke till märke..🤔
Bäst smärtstillad blir jag av ”Oxycodone Teva” även fast det ska vara samma sak som OxyNorm 🤷🏼‍♀️
Samma sak med OxyContin mundipharma vs. Oxycodone Depot där OxyContin är överlägset mycket bättre 💊🧐

Fanns någon 🧵 under ”Medicin & Hälsa” här på fb för nån vecka/månad sedan där en användare ställde nån liknande fråga och om just OxyNorm och fick svaren (om jag minns rätt) att det handlar om olika bindemedel etc, och nu reserverar jag mig för felsägning..🤫

Nu är det flera år sedan jag blev just ”mysig” på dom då dom endast tar bort min smärta, vilket jag är enormt tacksam över, så det är kanske skillnad..🤭🤷🏼‍♀️
Citera
2020-10-30, 15:58
Medlem
rökbombs avatar
Har hittat mitt favoritsätt att inmundiga OxyContin på nyligen.
Tidigare har jag snortat ca 40mg och tuggat ca 40mg. Men toleransen drar ju iväg som ni vet och det va knappt att jag fick ett tillräckligt rus av detta tillsist.

Mitt nya favorit tillvägagångssätt är att suga på en 80is i munnen (älskar smaken av oxycontin) tills den blir mjuk för att sedan dela den med framtänderna (på så vis slipper man allt klet i tuggtänderna som blir ifall man tuggar den till pulver) för att sedan fortsätta suga på de mindre delarna.

Tillsist är det bara en ”gegga” kvar i munnen som bara är att svälja.
Ruset kommer fort om man använder sig av detta tillvägagångssätt, misstänker att en stor del av oxyt tas upp av slemhinnorna i munnen & i strupen (när man sväljer sitt oxysmakande saliv). Ruset håller även lika länge som om man hade tuggat tabletten och svalt den.

Kan varmt rekommenderas.
Citera
2020-10-30, 16:18
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rökbomb
Har hittat mitt favoritsätt att inmundiga OxyContin på nyligen.
Tidigare har jag snortat ca 40mg och tuggat ca 40mg. Men toleransen drar ju iväg som ni vet och det va knappt att jag fick ett tillräckligt rus av detta tillsist.

Mitt nya favorit tillvägagångssätt är att suga på en 80is i munnen (älskar smaken av oxycontin) tills den blir mjuk för att sedan dela den med framtänderna (på så vis slipper man allt klet i tuggtänderna som blir ifall man tuggar den till pulver) för att sedan fortsätta suga på de mindre delarna.

Tillsist är det bara en ”gegga” kvar i munnen som bara är att svälja.
Ruset kommer fort om man använder sig av detta tillvägagångssätt, misstänker att en stor del av oxyt tas upp av slemhinnorna i munnen & i strupen (när man sväljer sitt oxysmakande saliv). Ruset håller även lika länge som om man hade tuggat tabletten och svalt den.

Kan varmt rekommenderas.

Haha, jag gör EXAKT likadant 😂🤭
T.om samma med framtänderna och att jag delar den i mindre bitar i munnen..🤣

En del sväljer jag direkt jag tuggat den, men jag sparar alltid en bit att ha som sugtablett 😅

Dock känner jag inget rus, men blir bättre smärtlindrad på det viset har jag inbillat mig 👋🏼😂
Citera
2020-10-30, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aqwsaq
Ultimata receptet på eufori:
15 km löpning i skogen sen hem och dra upp 40 mg i snoken 😍

1+1=3
Rätt kul med det omvända.....först i snoken och sen kuta i skogen!
Citera
2020-10-30, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.P.Werk
Rätt kul med det omvända.....först i snoken och sen kuta i skogen!
Haha 😂
Skulle vara kul att göra ett försök, kanske kommer 150 meter.
Citera
2020-10-31, 00:15
Medlem
rökbombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Haha, jag gör EXAKT likadant 😂🤭
T.om samma med framtänderna och att jag delar den i mindre bitar i munnen..🤣

En del sväljer jag direkt jag tuggat den, men jag sparar alltid en bit att ha som sugtablett 😅

Dock känner jag inget rus, men blir bättre smärtlindrad på det viset har jag inbillat mig 👋🏼😂

Kul att det finns fler som hittat detta tillvägagångssätt och gillar det, då kanske det inte enbart sitter i huvudet! 😜

Att du inte känner något rus har nog att göra med dosen och att du ligger på den dosen som du blivit tilldelad. Oxy är väl en drog utan något såkallat ”tak”, dvs känner du inget rus/ingen smärtlindring så går det alltid att ta en större dos...

Synd att Oxy är så fruktansvärt dyrt bara... Får jag fråga vilken dos du äter och hur länge du har gjort det?
Citera
2020-10-31, 02:24
Medlem
Vad sägs om att snorta 20 mg och svälja 20?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in