Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-26, 12:14
Avslutad
Intas Oxycodon slow release bäst nasalt eller oralt? Är noob på oxy.
Vad menas förövrigt med slow release?
Citera
2016-08-26, 12:22
Medlem
Till er noobs som dyker upp titt som tätt! Läsa igenom och överväg, oxy är potent och tar folks själ redan från start. Så tänk en extra gång innan ni tar första dosen, första , andra...tredje osv.
Citera
2016-08-26, 12:36
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Intas Oxycodon slow release bäst nasalt eller oralt? Är noob på oxy.
Vad menas förövrigt med slow release?

Slow release är väl rätt självförklarande, långsam frisättning. Vanligt Oxykodon kanske verkar ca 4-6 timmar, Oxykodon slow release (depot) är designat för att släppa ifrån sig substansen gradvis och ge effekt ca 12 timmar.

Du får bättre effekt (upptag) oralt, nasalt däremot snabbare och kortare men mer slösaktigt.

Instämmer helt med föregående inlägg också, oxy är jävligt förrädiskt och kräver bra disciplin för att kunna brukas ansvarsfullt, lättare opiater rekommenderas självklart om man nu måste över huvud taget. Lite sorgligt att se någon yngre person börja käka oxy utan att knappt ha testat Tramadol etc, där fattar jag inte hur man tänker. Minsta möjliga dos för önskat resultat borde väl vara målet?
Är målet att bli så sänk och väck som möjligt upprepade gånger tycker jag man saknar konsekvenstänk och borde bli omyndigförklarad...

Nej men moralpredikan brukar inte uppskattas och alla gör sina egna val förstås, men kan ju vara värt att påminna ibland hur mkt lek med elden det är om du inte har stenkoll
Senast redigerad av Petrucciani 2016-08-26 kl. 12:43.
Citera
2016-08-26, 14:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucciani
Slow release är väl rätt självförklarande, långsam frisättning. Vanligt Oxykodon kanske verkar ca 4-6 timmar, Oxykodon slow release (depot) är designat för att släppa ifrån sig substansen gradvis och ge effekt ca 12 timmar.

Du får bättre effekt (upptag) oralt, nasalt däremot snabbare och kortare men mer slösaktigt.

Instämmer helt med föregående inlägg också, oxy är jävligt förrädiskt och kräver bra disciplin för att kunna brukas ansvarsfullt, lättare opiater rekommenderas självklart om man nu måste över huvud taget. Lite sorgligt att se någon yngre person börja käka oxy utan att knappt ha testat Tramadol etc, där fattar jag inte hur man tänker. Minsta möjliga dos för önskat resultat borde väl vara målet?
Är målet att bli så sänk och väck som möjligt upprepade gånger tycker jag man saknar konsekvenstänk och borde bli omyndigförklarad...

Nej men moralpredikan brukar inte uppskattas och alla gör sina egna val förstås, men kan ju vara värt att påminna ibland hur mkt lek med elden det är om du inte har stenkoll

Tack för förklaringen!

Jag har tuggat tramadol ett bra tag och även testat andra opies, så grön på opiater är jag åtminstone inte. Jag är inte så ung heller. Sen vet jag väl att varken oxy eller andra opiater är något bra att ta överhuvudtaget, men det är ett medvetet val jag gör.

edit: Jag har tagit oxy förr, det var mest slow release som förvirrade mig.
Senast redigerad av Phobiazi 2016-08-26 kl. 14:30.
Citera
2016-08-27, 10:59
Medlem
Men oxycontin 80mg är ju depot, man blir väll inte hög på depot?
Citera
2016-08-27, 11:02
Medlem
Shurda14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limpandude
Men oxycontin 80mg är ju depot, man blir väll inte hög på depot?

Klart man kan hög på depot.
Du kan snorta, injicera, röka och ja det färgar.
Citera
2016-08-27, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shurda14
Klart man kan hög på depot.
Du kan snorta, injicera, röka och ja det färgar.
Men inte oralt?
Citera
2016-08-27, 23:07
Medlem
leffelurs avatar
Hejsan!
Jag har problem med ryggen och undrar hur jag ska få ut bästa möjliga smärtlindring och gärna ett litet rus

Har 10 mg oxycontin och 5 mg oxynorm lyrica imovane xanor och apodorm.

Hur ska jag inta dessa för att få bästa känslan?

Har bara tagit dessa oralt men funderar på att prova snora men vet inte hur jag ska blanda dessa...

Tacksam för svar!!

Mvh
Citera
2016-08-28, 02:24
Medlem
Vet inte varifrån folk får idén att inta det här ämnet i näsan. Tror folk sett för mycket youtube klipp där folk drar i sig massiva linor och säger att det är Kapaow!

Oxycodon har fantastisk biotillgänglighet oralt. Om du inte tänkt skjuta tabletterna eller kapslar så tugga sönder dessa ordentligt bara. En depottablett som tuggas tar inte många minuter att börja verka. Det rör sig om otroligt liten skillnad i tid mellan att snorta och tugga. Ruset är lika intensivt oralt så länge du tuggar sönder det ordentligt.

Det har en bra mycket längre rustid med.

Så kom igen gott folk, sluta tuta i folk att dom ska he skiten i snoken. En enda 20mg tablett genererar oerhört med pulver. Så du kommer inte kunna få allt att stanna i snoken för att få en effekt fem minuter snabbare.

Tugga tugga tugga om du nu inte vill slå i dig grejerna vilket jag annars föreslår om det är maximal effekt du är ute efter.

Ärligt talat tror jag, men läs noga tror att biotillgängligheten är lägre nasalt än oralt.

Kanske hänger det ihop med att folk drar heroin, sub med mera i snoken. Men till skillnad mot oxy så blir en lina sub minimal i jämförelse och väldigt lätt att andas in mjukt och försiktigt.

Kanske borde biotillgängligheten vid olika intag klistras i första posten, måhända står det redan skrivet där. Skulle gärna titta efter men det tar sådan tid att skriva när man somnar på tangentbordet stup i ett.
Citera
2016-08-28, 21:21
Medlem
leffelurs avatar
Jo så är det väll att det blivit en fluga kanske..
Men jag bara undra oxå om hur jag ska kombinera dessa för att få ut så mkt så möjligt av dom!

Jag tycker att vissa dagar när jag måste ta alla preparat samma dag så tycker jag att det kanske är slöseri å så kanske pga att det ena inte passar med det andra å så vidare...så nån kunnig kanske kan hjälpa mig?

Mvh
Citera
2016-08-28, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leffelur
Jo så är det väll att det blivit en fluga kanske..
Men jag bara undra oxå om hur jag ska kombinera dessa för att få ut så mkt så möjligt av dom!

Jag tycker att vissa dagar när jag måste ta alla preparat samma dag så tycker jag att det kanske är slöseri å så kanske pga att det ena inte passar med det andra å så vidare...så nån kunnig kanske kan hjälpa mig?

Mvh

Du har absolut saker som kan vara trevliga i kombination men utan erfarenhet men framför allt annat TOLERANS bör man vara försiktig.

Vilka mängder petar du i dig dagligen? Är det så att du äter mellan 10-40mg oxy oavsett i vilken form samt lite xanor så är du knappast opioidnaiv.

Oxycontin tuggar man för bästa effekt om man inte vill skjuta tabletterna, (vilket jag självklart avråder från då piller ska inte in i venerna helst) med tugga menar jag att du verkligen tuggar å tuggar tills det bara är småflis kvar innan du sväljer.

Utan kännedom kring mängd du vanligtvis äter så kan jag enbart måla upp ett exempel.

Vi leker med tanken att du har 10mg x 2 per dygn då spritt så första äter du vid frukost och andra vid kvällen. Oxynormen som är snabbverkande äter du vid smärtgenombrotten. Xanor antar vi att du Tar vid behov.

Här skulle jag föreslå en mjukstart på 30-40mg oxycontin dom du tuggar sönder till smulor. Vänta en halvtimme och känn efter. När du börjar närma dig timmen efter intag skulle jag föreslå en lite xanor (1mg gissar jag på att det är). Smält under tungan för alprasmaken vill man inte missa. Benzo förstärker ruset från oxyn och gör allt bara trevligare. vänta en halvtimme och känn efter och ha i åtanke att det finns inga garantier för något men om kroppen din normalt är van vid lite låga doser oxy borde inte detta vara några större problem, men känner man sig osäker så skippa xanoren och fyll antingen på med någon tuggis till eller så tömmer du nån kapsel oxynorm som du skickar upp i snoken (inte för bättre effekt) utan snabbare påslag enbart.

Nu vill jag påpeka att jag inte uppmuntrar dig att blanda opioider med benzo då detta är vad som är orsaken till de allra flesta opi överdoser.

Att tugga continen försämrar inte smärtlindringen utan tillåter ämnet att direkt verka istället för att släppa iväg lite åt gången under de 12 timmarna som tabletten är utformad för.

Så använd sunt förnuft. Gå försiktigt fram om du nu bestämt dig för att forska. Tyvärr lever jag inte själv som jag lär utan slänger i mig det jag känner för just då. Dock med insikt huruvida jag kan hantera dessa doser eller ej.

Nu har jag inget emot att dra i mig några kapslar oxynorm i snoken då pulvret är så fint och det är ett snabbt sätt att komma till målet man är ute efter. Jag äter gärna lite benzo samtidigt då jag inte enbart är ute efter att boosta effekten utan andra egenskaper som benzon har.

Kanske inte kom mycket vettigt ur detta. Skriv ett PM istället om du vill resonera vidare.
Citera
2016-08-30, 16:42
Medlem
Ett tag sen jag skrev i tråden nu. Men är ingen skillnad här, min satans rygg är helt trasig och är nu uppe i rätt höga doser (läkares ordination), 2x40mg Oxycontin uppdelat på två tillfällen, 1x40 per tillfälle och 10mg Oxynorm 4 gånger dagligen vid smärtgenombrott, blir alltid 4 gånger, alltså 120mg dagligen.
Varit tvungen att äta Oxy dagligen i 1 år och 3 månader nu och förstår givetvis att jag är beroende av skiten nu, även om den används mot svår smärta.
Har iaf fått grönt ljus för operation nu, måste bara gå ner 7-8kg som jag gått upp pga inaktiviteten som kommer på köpet vid smärta. Måste även sluta snusa och hålla upp i minst ett år efter operation då nikotin påverkar läkningen tydligen, vill inte alls sluta snusa men va fan ska man göra?
Så slutet på Oxy-knaprandet närmar sig iaf då 90% blir i stort sett helt bra efter operation med min diagnos.

Nu till min fråga, har laddat upp med 250st Stesolid 10mg och 40 Lyrica 150mg för att hantera abstinensen som kommer, finns det något annat som man bör ha hemma för abstinensen som lär bli rätt otrevlig? Gillar ju de små underbara Oxy-jävlarna dessutom vilket inte kommer underlätta.
Ingen predikan om någon risk att fastna i Stesolidmissbruk, är ingen nybörjare och vet vad jag gör, kommer inte fastna i något bensomissbruk, kommer inte hända.
Har för mycket att leva för, en liten dotter jag älskar över allt annat och ett jobb jag stormtrivs med även om jag inte kunnat jobba på 1år pga smärta. Har även en underbar sambo och ett bra liv i övrigt.
Så fastna och sitta och knapra benso finns inte på kartan, nu talar vi om ett högintensivt stessknaprande i max 10-14 dagar, har jag gjort förut och har inte varit i närheten av att fastna.
Lyrica blir max 7-10 dagar då jag blir så jävla dum i huvudet av dem.
OBS! Givetvis kommer jag genomföra en vettig nedtrappning av Oxyn också, dessa hjälpmedel kommer tas till när den är över eller tidigast under sista dagarna av utfasningen.
Men tips på andra medikament som kommer vara till hjälp mottas tacksamt!!

Mvh / Hundbajset.
Senast redigerad av Hundbajset 2016-08-30 kl. 16:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in