Citat:
Ursprungligen postat av
leffelur
Jo så är det väll att det blivit en fluga kanske..
Men jag bara undra oxå om hur jag ska kombinera dessa för att få ut så mkt så möjligt av dom!
Jag tycker att vissa dagar när jag måste ta alla preparat samma dag så tycker jag att det kanske är slöseri å så kanske pga att det ena inte passar med det andra å så vidare...så nån kunnig kanske kan hjälpa mig?
Mvh
Du har absolut saker som kan vara trevliga i kombination men utan erfarenhet men framför allt annat TOLERANS bör man vara försiktig.
Vilka mängder petar du i dig dagligen? Är det så att du äter mellan 10-40mg oxy oavsett i vilken form samt lite xanor så är du knappast opioidnaiv.
Oxycontin tuggar man för bästa effekt om man inte vill skjuta tabletterna, (vilket jag självklart avråder från då piller ska inte in i venerna helst) med tugga menar jag att du verkligen tuggar å tuggar tills det bara är småflis kvar innan du sväljer.
Utan kännedom kring mängd du vanligtvis äter så kan jag enbart måla upp ett exempel.
Vi leker med tanken att du har 10mg x 2 per dygn då spritt så första äter du vid frukost och andra vid kvällen. Oxynormen som är snabbverkande äter du vid smärtgenombrotten. Xanor antar vi att du Tar vid behov.
Här skulle jag föreslå en mjukstart på 30-40mg oxycontin dom du tuggar sönder till smulor. Vänta en halvtimme och känn efter. När du börjar närma dig timmen efter intag skulle jag föreslå en lite xanor (1mg gissar jag på att det är). Smält under tungan för alprasmaken vill man inte missa. Benzo förstärker ruset från oxyn och gör allt bara trevligare. vänta en halvtimme och känn efter och ha i åtanke att det finns inga garantier för något men om kroppen din normalt är van vid lite låga doser oxy borde inte detta vara några större problem, men känner man sig osäker så skippa xanoren och fyll antingen på med någon tuggis till eller så tömmer du nån kapsel oxynorm som du skickar upp i snoken (inte för bättre effekt) utan snabbare påslag enbart.
Nu vill jag påpeka att jag inte uppmuntrar dig att blanda opioider med benzo då detta är vad som är orsaken till de allra flesta opi överdoser.
Att tugga continen försämrar inte smärtlindringen utan tillåter ämnet att direkt verka istället för att släppa iväg lite åt gången under de 12 timmarna som tabletten är utformad för.
Så använd sunt förnuft. Gå försiktigt fram om du nu bestämt dig för att forska. Tyvärr lever jag inte själv som jag lär utan slänger i mig det jag känner för just då. Dock med insikt huruvida jag kan hantera dessa doser eller ej.
Nu har jag inget emot att dra i mig några kapslar oxynorm i snoken då pulvret är så fint och det är ett snabbt sätt att komma till målet man är ute efter. Jag äter gärna lite benzo samtidigt då jag inte enbart är ute efter att boosta effekten utan andra egenskaper som benzon har.
Kanske inte kom mycket vettigt ur detta. Skriv ett PM istället om du vill resonera vidare.