Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-01, 14:26
Medlem
AlltidPåverkads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freakydyky
Ja den känner man igen jävligt väl!
Märkligt och jäkligt korkat men så är det...
Citera
2013-04-02, 11:15
Medlem
Caacrinolaass avatar
Tugga/Krossa Continen eller svälja hela? Vilken metod är bäst om man vill få ut ett så långvarit rus som möjligt?

För det verkar råda väldigt delade meningar kring det.
Citera
2013-04-02, 16:05
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caacrinolaas
Tugga/Krossa Continen eller svälja hela? Vilken metod är bäst om man vill få ut ett så långvarit rus som möjligt?

Hur kan det råda delade meningar om det? om du sväljer dom hela får du längre effekt eftersom det är depot om du krossar dom får du starkare effekt med kortvarigare men du kan ju öka på dosen lite extra och äta hela så får du ett längre och lika starkt rus.
Citera
2013-04-02, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Caacrinolaas

Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Hur kan det råda delade meningar om det? om du sväljer dom hela får du längre effekt eftersom det är depot om du krossar dom får du starkare effekt med kortvarigare men du kan ju öka på dosen lite extra och äta hela så får du ett längre och lika starkt rus.

Det är smaksak, vilken rusprofil du vill ha. Vill du ha ett kraftigt rus så kan du grunda med benso (xanor, ikto och stess) innan + 3 paracetamol (förlängen opiaten i systemet med +30%) + grapejuice ett glas, och sen snorta/skjuta. Det blir rätt mycket pulver. Men det du inte kan snorta då det blir så mycket kan du göra ytterligare en drink av grapejuice (tropicana rekommenderas) och dricka den relativt snabbt. Effekten av detta varierar från person och hur mycket ingredienserna är på.
Du kan få ett ruskigt skönt rus av detta, i "vågor", som orgasmiska rysningar under lång tid. Men har du (för mycket) tolerans så blir det "bara" rejält skönt, om du doserar adekvat. Xanor + Ikto är en fin kombo med oxy. Alltså paracetamol tar du första, w8 15 mins, snorta minst 20-30mg. Helst ska det vara oxynorm - kapsal som du skruvar upp och finfint pulver kommer ut... Snorta. Resten av högen i en fint glas med tropican grapjuice med is + krossad ikto 1mg + 1mg krossad xanor 10mg stess.

Jo, förresten. Gör det inte ensam om du nu är opiatnaiv. Då kan det var farligt.

Anatar att du inte vill nåla dig... Det är dumt, himla dumt.
Citera
2013-04-02, 19:06
Medlem
Yrkesks avatar
Hur går oxy ihop med benso? Syftar då främst på i kombination med flunitrazepam och iktorivil. Har tillgång till sammanlagt 100mg oxy om 10mg idag.

Käkar 1.5mg flunitrazepam och 3mg iktorivil dagligen, hur skulle det sätta sig om jag poppade 40mg oxy på detta?

Tack på förhand.
Citera
2013-04-02, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yrkesk
Hur går oxy ihop med benso? Syftar då främst på i kombination med flunitrazepam och iktorivil. Har tillgång till sammanlagt 100mg oxy om 10mg idag.

Käkar 1.5mg flunitrazepam och 3mg iktorivil dagligen, hur skulle det sätta sig om jag poppade 40mg oxy på detta?

Tack på förhand.

Egentligen är sub och heroin bättre i kombo med ikto då båda är muskelavslappnande. Men genom att ta flera bensos samtidigt, så får man ett brett genomslag också. Jag gillar cocktails personligen, då de har så många "dimensioner".
Citera
2013-04-02, 20:10
Medlem
Yrkesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novix2
Egentligen är sub och heroin bättre i kombo med ikto då båda är muskelavslappnande. Men genom att ta flera bensos samtidigt, så får man ett brett genomslag också. Jag gillar cocktails personligen, då de har så många "dimensioner".

Nu blev det dock en liten avvikelse från min fråga, hehe

Jag har ingen nämnvärd tolerans när det kommer till opiater. Men när jag väl ätit det så har oxy varit mest givande, sub var inte så juste som jag hade hoppats på. O heroin har jag aldrig provat.

Därför jag undrade hurvida 40-50mg oxy kommer göra mig gott eller ej, då jag aldrig tagit opiater i samband med benso.
Citera
2013-04-02, 23:30
Medlem
Citat:

Jag har ingen nämnvärd tolerans när det kommer till opiater. Men när jag väl ätit det så har oxy varit mest givande, sub var inte så juste som jag hade hoppats på. O heroin har jag aldrig provat.

Därför jag undrade hurvida 40-50mg oxy kommer göra mig gott eller ej, då jag aldrig tagit opiater i samband med benso.

40-50mg kan vara i högsta laget utan tolerans spec mixat med benso. Benso boostar en hel del. Börja med en lägre dos, går fint att fylla på nasalt/röv/IV med snabbt påslag.
Citera
2013-04-02, 23:49
Medlem
leifips avatar
Hej, hittade på ett ställe jag var och jobbade på för ett par dagar sedan en del mediciner.

Mestadels Oxy, båda depot samt snabbverkande, samt några andra opioider. Dock gick dom ut för nästan 10 år sedan, så min fråga är om dom är "sämmre" eller inte. Benzo's som jag hittade på samma ställe fungerade fint.

Men är inte så bra på det här med opiater.

Mvh
Citera
2013-04-03, 00:15
Bannlyst
Citat:

Ja, det är klart. Börja med 30mg oxy finmalt i pulver, eller 40. Ta det i en stor matsked. Svälja med juice eller coca-cola - på fastande mage. Drick inte för mycket läskeblask eller dyligt. Högst 1 dl. Vatten med dextrosol-tablett ska också vara bra har jag hört tillsammans med oxy(norm) och du får rush. Det ska vara relativt lite vätska i magen så pulvret sprids lagom mycket på magsäckens väggar. Den är ju som en ballaong och absorber från alla hålla. 3-Dimensinellt. Du fattar principen? Men du kan ju ta antihistamin om du är rädd för att det ska klia. Men....jag tycker det är onödigt.
Tycker första gången, blanda INTE in något annat än oxy, och sträva efter att få ett rent, klart rus. Tar
du runt 40 på detta sätt och är helt novis på tuna opiater, så tror jag du komma att få en skön rush och vågor av rysningar. Glöm inte att ha skön musik och ligg ensam i sängen, avspänd, så du kan absorbera ruset psykologiskt och fysiskt... Tycker inte du ska gå högre än 40 och kanske inte lägre heller för då missa du en historisk chans till eufori - som man normalt bara får när man skjuter.
Men det är ju individuellt. Det är omöjligt att säga var en persons "sweet spot" finns! Men det viktiga är att man gör på rätt vis.
Oxynorm är bättre om man oralt ska få en slags rush och de underbara rysningarna. Men man får ju inte ha "förstört" sin tolerans. 40mg kan du omöjligen råka illa ut av btw. Höjer du till 50-60 kan du må illa etc, ej att rekommendera, enligt mig.
Citera
2013-04-03, 00:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av leifip
Hej, hittade på ett ställe jag var och jobbade på för ett par dagar sedan en del mediciner.

Mestadels Oxy, båda depot samt snabbverkande, samt några andra opioider. Dock gick dom ut för nästan 10 år sedan, så min fråga är om dom är "sämmre" eller inte. Benzo's som jag hittade på samma ställe fungerade fint.

Men är inte så bra på det här med opiater.

Mvh

Det finns inga molekyler som är helt stabila. Allt sammanfaller. Och organiska moleyler bryts ner (av sig självt) snabbare än oorganiskt generellt. Yttre faktorer som luft, temperatur etc påskyndar normalt såklart. 10 år är lång period. Titta bara på en plastbit hur mycket kassare den blir av sitt egna åldrande! (utan yttre faktorer)
Det som händer är att läkemedel får sämre verkningsgrad när de åldras. Hur stabilt oxy är det vet jag inte. Om du har en referenskänsla för vad 40 mg ger, så kan du jämföra, och sen ha det i åtanke i framtiden. Skulle tippa att verkningsgraden är runt af. Men det är bara en gissning. Det inns ju ett "expire date", och det är väl då det börjar droppa påtagligt. Om det är 2-3 år för en medicin. Så kan man räkna med att 5-10% av effektenär förlorad. 9 år skulle då ge 0.9*0.9*0.9=73% verkningsgrad efter 9 år.

Ungefär så skulle jag tänka. Men jag VET inte.
Citera
2013-04-03, 00:54
Medlem
leifips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novix2
Det finns inga molekyler som är helt stabila. Allt sammanfaller. Och organiska moleyler bryts ner (av sig självt) snabbare än oorganiskt generellt. Yttre faktorer som luft, temperatur etc påskyndar normalt såklart. 10 år är lång period. Titta bara på en plastbit hur mycket kassare den blir av sitt egna åldrande! (utan yttre faktorer)
Det som händer är att läkemedel får sämre verkningsgrad när de åldras. Hur stabilt oxy är det vet jag inte. Om du har en referenskänsla för vad 40 mg ger, så kan du jämföra, och sen ha det i åtanke i framtiden. Skulle tippa att verkningsgraden är runt af. Men det är bara en gissning. Det inns ju ett "expire date", och det är väl då det börjar droppa påtagligt. Om det är 2-3 år för en medicin. Så kan man räkna med att 5-10% av effektenär förlorad. 9 år skulle då ge 0.9*0.9*0.9=73% verkningsgrad efter 9 år.

Ungefär så skulle jag tänka. Men jag VET inte.

Okej, tack för snabbt svar. Vet att dom har bäst före datum. Men jag har ätit mediciner som vart 15 år gamla, dock benzo's. Vilket jag tyckt gett normal effekt. Dom har legat svalt och mörkt i minst 7 år innan jag hittade det.

Och vet ju hur det ska kicka, beroende på vilken mängd jag tar. Så får testa mig fram försiktigt.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in