Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-12, 17:37
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Philosopher
Blev av med min oxycontin oskuld för 20 min sen, tugga sönder en 40mg depot. Känner ett svagt rus hittills.

Tar normalt subutex och har haft ett uppehåll på 3 dagar innan jag tog oxyn idag och undrar om jag kommer uppnå det här "gudomliga" ruset folk pratar om eller är det för kort uppehåll? Om jag är ren i minst 3 dagar igen efter idag borde jag få ett bättre rus eftersom det då blir 6 dagar utan subutex eller blir det samma sak? Tänker eftersom subutex har längre halveringstid än oxycontin borde man inte behöva lika långt uppehåll för att få full effekt eller har jag fel?

Hoppas ni förstår vad jag menar, känner hur oxycontinet börjar verka mer medan jag skriver så har svårt att tänka ordentligt

EDIT: Krossa en till 40mg så förhoppningsvis kommer jag må riktigt riktigt gött om ett tag

80mg krossat ska du få riktigt starkt rus av. För dom flesta funkar det med 40mg för ett bra rus.
Citera
2011-05-12, 18:26
Medlem
The Philosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowerCase
80mg krossat ska du få riktigt starkt rus av. För dom flesta funkar det med 40mg för ett bra rus.

Mår jävla bra men inte alls som folk har beskrivit det. Beror troligen på att jag inte vänta tillräckligt länge för subben att gå ur + att jag har en rätt hög tolerans mot nästan alla typer av droger. Ska vänta minst 1 vecka tills jag tar oxy igen. Hade förväntat mig liggande helt borta och nodda med en eufori som pumpa i hela kroppen.
Citera
2011-05-12, 18:44
Medlem
HentaiMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowerCase

Jag blir skön som fan av 20mg.
Känner tillochmed av 5mg (dock inte mycket, men känner allt en liten "buzz")
Citera
2011-05-12, 23:45
Medlem
ShizzleNizzles avatar
Citat:
Mår jävla bra men inte alls som folk har beskrivit det. Beror troligen på att jag inte vänta tillräckligt länge för subben att gå ur + att jag har en rätt hög tolerans mot nästan alla typer av droger. Ska vänta minst 1 vecka tills jag tar oxy igen. Hade förväntat mig liggande helt borta och nodda med en eufori som pumpa i hela kroppen.

Det du säger att folk pratar om, "sväva på moln" är svårt att uppnå så länge du inte injicerar oxykodonet. Självklart går det att uppnå utan att administrera intravenöst, men det krävs ganska stora mängder om du har tolerans på buprenorfin. Blir liksom en korstolerans. Är du där emot helt färsk på opiater och skulle ta 40-80 mg oralt så skulle det kännas på bra. Men jag kan nästan lova dig att om du är utan subutex 48 timmar och sedan injicerar 40 mg så är du i himmelen. Första gången jag injicerade oxycontin så tog jag 80 mg. Hade ätit subutex i 1,5 år ungefär, och bara varit utan i lite mer än ett dygn innan jag tog oxyn. Min polare fick släpa ut mig ur lägenheten vi var i. Jag var inte kapabel att gå ens. Kanske berodde på de xanoren jag åt tidigare under dagen, men nog fan mådde jag bra allt.

Personligen tycker jag inte att du ska ta mer oxy nu, kan lätt bli för mycket så att det slutar i obehag istället. Man kan överdosera även oralt så var försiktig. Vänta runt 70-72 timmar tills nästa intag, så tuggar du 80 mg direkt och sväljer. Glöm inte att skölja bort färgen från tabletten först. Ruset blir intensivare då, dock kortare!

Lycka till och må väl!
Citera
2011-05-13, 06:38
Medlem
The Philosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShizzleNizzle
Det du säger att folk pratar om, "sväva på moln" är svårt att uppnå så länge du inte injicerar oxykodonet. Självklart går det att uppnå utan att administrera intravenöst, men det krävs ganska stora mängder om du har tolerans på buprenorfin. Blir liksom en korstolerans. Är du där emot helt färsk på opiater och skulle ta 40-80 mg oralt så skulle det kännas på bra. Men jag kan nästan lova dig att om du är utan subutex 48 timmar och sedan injicerar 40 mg så är du i himmelen. Första gången jag injicerade oxycontin så tog jag 80 mg. Hade ätit subutex i 1,5 år ungefär, och bara varit utan i lite mer än ett dygn innan jag tog oxyn. Min polare fick släpa ut mig ur lägenheten vi var i. Jag var inte kapabel att gå ens. Kanske berodde på de xanoren jag åt tidigare under dagen, men nog fan mådde jag bra allt.

Personligen tycker jag inte att du ska ta mer oxy nu, kan lätt bli för mycket så att det slutar i obehag istället. Man kan överdosera även oralt så var försiktig. Vänta runt 70-72 timmar tills nästa intag, så tuggar du 80 mg direkt och sväljer. Glöm inte att skölja bort färgen från tabletten först. Ruset blir intensivare då, dock kortare!

Lycka till och må väl!

IV är uteslutet för min del men jo jag vänta nog inte tillräckligt länge för subben att gå ur kroppen. Om jag väntar 1 vecka och inte tar någon opiat/opiod och sen tar tuggar/bombar 80mg direkt borde jag alltså nästan garanterat uppnå full effekt?

Fått rådet att suga bort färgen innan jag tuggar sönder för att få både snabbt påslag och lite av depoteffekten så ruset sitter i längre. Funderar på om man inte skulle ta och tugga/bomba 40mg och sen svälja en till 40mg hel för ett långt rus. Vill inte att ruset ska ta slut efter några timmar bara och depot ska ju tydligen sitta i 12 timmar.

Vad är halveringstiden på oxycontin?
Citera
2011-05-13, 17:39
Medlem
Tja!! Tar tramadol ut oxynorm? Dvs höjs min tolerans mot oxynorm om jag käkar tramadol? Skriver från en keff telefon så sökfunktionen fungerar ej!
Citera
2011-05-13, 19:10
Medlem
complexs avatar
Citat:
IV är uteslutet för min del men jo jag vänta nog inte tillräckligt länge för subben att gå ur kroppen. Om jag väntar 1 vecka och inte tar någon opiat/opiod och sen tar tuggar/bombar 80mg direkt borde jag alltså nästan garanterat uppnå full effekt?

Fått rådet att suga bort färgen innan jag tuggar sönder för att få både snabbt påslag och lite av depoteffekten så ruset sitter i längre. Funderar på om man inte skulle ta och tugga/bomba 40mg och sen svälja en till 40mg hel för ett långt rus. Vill inte att ruset ska ta slut efter några timmar bara och depot ska ju tydligen sitta i 12 timmar.

Vad är halveringstiden på oxycontin?

Korrekt! Då bör du vara nollad, och ge fan i allt vad opioider heter under den perioden(givet men ändå)

Sen att bomba en och vanligt äta en är ju en klassiker, funkar utmärkt för en heldag bland molnen

Mh complex
Citera
2011-05-14, 00:46
Medlem
Efter att ha prövat första riktiga gången på oxy kan jag utan tvekan säga att det är den skönaste drogen jag testat, inkl heroin (dock aldrig IV)

mao en drog som kräver stark självdisciplin om man ska kunna bruka den rätt
Citera
2011-05-14, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geba.
Efter att ha prövat första riktiga gången på oxy kan jag utan tvekan säga att det är den skönaste drogen jag testat, inkl heroin (dock aldrig IV)

mao en drog som kräver stark självdisciplin om man ska kunna bruka den rätt

Välkommen in i klubben och den eviga kärleken till oxikodon. Det finns inget bättre
Citera
2011-05-14, 12:17
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HentaiMannen
Jag blir skön som fan av 20mg.
Känner tillochmed av 5mg (dock inte mycket, men känner allt en liten "buzz")

15-20mg oxynorm brukar slå riktigt fint på mig faktiskt. Då har jag ändå käkat rätt mycket opiater sen 2008. Rätt stor kille.
Citera
2011-05-15, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av j0el
Välkommen in i klubben och den eviga kärleken till oxikodon. Det finns inget bättre

tack=) Nu ser jag fram mot mitt livslånga missbruk av oxy
Citera
2011-05-15, 12:45
Medlem
Hur intar man 30mg oxycontin på bästa sätt? Har aldrig provat oxy tidigare och undrar då om det är krossa och bomba som gäller eller om man ska ta det genom näsan?

Får man ens något märkvärdigt rus på 30mg?

Mvh.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in