Citat:
Ursprungligen postat av
Dumbledwarf
Nej jag menade bara rent allmänt. Du kan få utskrivet i princip vad du vill om du verkligen försöker.
Det hjälper om man har ett intresse för olika system som lagar, regler, försäkringar och liknande.
Det är också viktigt att man är någorlunda bra på att kommunicera och har en god relation med läkare/sjuksyster.
Nu har jag inte ens försökt få just Oxy utskrivet, men jag instämmer helt med dig.
Om man läser på om mediciner, verkningar (och biverkningar), diagnoser, regler, rättigheter osv och samtidigt är tillräckligt smart/manipulativ kan man få vad som helst.
Jag lyckades under min läkemedelsmissbruks-tid få mer eller mindre obegränsat med Stesolid, Xanor, z-analoger, Lyrica etc. Det var så mycket att jag kunde missbruka det och ändå ha mängder över varje månad, och t om medicin jag inte ens hämtat ut. Det tog tid och det handlade om att bygga upp förtroende över tid, vara en bra "skådespelare" och som du säger måste man vara bra på att kommunicera.
På den tiden hade jag ironiskt nog ett väldigt välordnat liv med högstatus jobb och fancy kläder osv. Idag när jag är fri från droger av alla de slag är jag arbetslös och går omkring i billiga kläder. Men jag är fri från skiten iaf.
Men ja, visst går det att få vad som helst utskrivet om man verkligen bestämmer sig för det och anstränger sig.