Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-05-03, 10:43
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Om man tar en 20 mg depottablett, tror ni ruset skulle motsvara/kännas ungefär som när man tar en 10mg oxynorm?

Jag förstår inte vad du menar med att ”om man tar”?
20mg är 20mg, dvs dubbelt så potent, och eftersom det är en depottablett ”fördelar den dosen jämt” i kroppen under ca 12h* förutsatt att den tas som den ska, dvs oralt.

En OxyNorm som är snabbverkande gör att den hjälper inom 20-30min och sitter i uppemot 6h*.

*Det är dock högst individuellt pga tolerans.
Citera
2025-05-03, 11:47
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Jag förstår inte vad du menar med att ”om man tar”?
20mg är 20mg, dvs dubbelt så potent, och eftersom det är en depottablett ”fördelar den dosen jämt” i kroppen under ca 12h* förutsatt att den tas som den ska, dvs oralt.

En OxyNorm som är snabbverkande gör att den hjälper inom 20-30min och sitter i uppemot 6h*.

*Det är dock högst individuellt pga tolerans.
Och att den fördelar dosen under längre tid, det betyder att man rimligtvis får ett mildare rus när man tar en 20mg depottablett jämfört med om man tar en 10mg oxynorm. Eller hur?
Citera
2025-05-04, 15:56
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Och att den fördelar dosen under längre tid, det betyder att man rimligtvis får ett mildare rus när man tar en 20mg depottablett jämfört med om man tar en 10mg oxynorm. Eller hur?
Ja det är en stor skillnad på en oxynorm och en depåttablett. Ja du får en mildare effekt av en depåttablett än av en oxynorm..
Citera
2025-05-04, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Du tänker inte att det bästa här kanske är att ta detta med din förskrivande läkare istället för Flashback?
Om någon svarar ”ja”, slutar du tvärt av då *pangboomdirekt* utan att gå på vad du själv tror blir bäst för dig?

Jag förutsätter att du redan sökt i tråden (eftersom det står massor om detta redan, dom svar/tips/råd som finns, vad tyckte du om dessa?

Mitt råd igen, ta detta med din läkare för guds skull.
Att be helt okända användare på Flashback om råd huruvida man bör gå till väga för att sluta med sin medicin låter nämligen inte helt genomtänkt.
Tack👍
Citera
2025-05-10, 11:58
Medlem
Åker man på avtändning om man tar 20-30mg om dagen i en vecka?

Lite dålig förstår jag om man blir men tänker framförallt psykiskt.
Citera
2025-05-13, 19:29
Medlem
Zahs avatar
Någon som vet hur lång tid det tar innan effekt efter att man tagit krossad oxycodone oralt respektive nasalt?
Citera
2025-05-14, 20:01
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zah
Någon som vet hur lång tid det tar innan effekt efter att man tagit krossad oxycodone oralt respektive nasalt?

Krossade oralt runt 15/20 minuter av enligt egna erfarenheter. Nasalt går mycket snabbare att absorberas, för mig på en riktigt fin hackat lina oxy så känns det lite efter 5 minuter på mig.
Citera
2025-05-14, 21:34
Medlem
Flouvonnes avatar
Fick idag förmånen att komma över ett gäng gröna 80mg oxy (mundipharma) och är mycket nöjd, effekten var betydligt bättre än den nya batchen 40mg oxymorphone (metonitazen) som florerar på Arch och ute i världen just nu. Hur är dessa att röka på folie tycker ni? Slöseri eller guldkant om man snortar majoriteten av den mängd man tänkt ta först? Sköljer givetvis av det gröna först innan jag finhackar och kör.
Citera
2025-05-15, 06:41
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flouvonne
Fick idag förmånen att komma över ett gäng gröna 80mg oxy (mundipharma) och är mycket nöjd, effekten var betydligt bättre än den nya batchen 40mg oxymorphone (metonitazen) som florerar på Arch och ute i världen just nu. Hur är dessa att röka på folie tycker ni? Slöseri eller guldkant om man snortar majoriteten av den mängd man tänkt ta först? Sköljer givetvis av det gröna först innan jag finhackar och kör.

Jag tycker att röka dom blir bara jobbigt och man slösar en hel del om man inte vet hur man gör eller ska göra eller inte kan gå med tabletten med lågan hela vägen medans man suger in röken. Sen håller ruset betydligt kortare när man röker det men slår på mycket snabbare. Själv föredrar jag att snorta dom, två linor på 20mg vardera i varje näsborre så är man fin sen Alternativt krossa dom och bomba dom är också väldigt skönt.
Citera
2025-05-15, 08:21
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Jag tycker att röka dom blir bara jobbigt och man slösar en hel del om man inte vet hur man gör eller ska göra eller inte kan gå med tabletten med lågan hela vägen medans man suger in röken. Sen håller ruset betydligt kortare när man röker det men slår på mycket snabbare. Själv föredrar jag att snorta dom, två linor på 20mg vardera i varje näsborre så är man fin sen Alternativt krossa dom och bomba dom är också väldigt skönt.

Aha så man brukar inte krossa tabletten till fint pulver innan man röker oxy på folie som man gör med andra tabletter? Kommer nog hålla mig mest till att snorta men vore kul att fortsätta experimentera lite med att röka det också.
Citera
2025-05-15, 09:05
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flouvonne
Aha så man brukar inte krossa tabletten till fint pulver innan man röker oxy på folie som man gör med andra tabletter? Kommer nog hålla mig mest till att snorta men vore kul att fortsätta experimentera lite med att röka det också.

Du kan krossa det med men jag sköljer bara bort det gröna skalet tills tabletten är helt vit & fin, sen lägger jag tabletten på aluminiumfoliet och eldar på underifrån så kommer oxyn automatiskt åka rutschkana om man gör det korrekt. Sen är det bara följa med & suga in röken och njuta.

Du kan ju testa dig fram om du vill men som sagt oxy är ju inte precis billigt häller därför jag personligen håller mig till att snorta så inget går till spillo.
Citera
2025-05-16, 07:50
Medlem
Kan man ta Gabapentin under nedtrappning av oxy? Håller på att trappa ut ganska hårt och det går okej men man mår ju skit på dagarna. Jag tar min oxy på eftermiddagen/kvällen.
Kratom på dagarna.
Kan jag lägga till några gabapentin på dagen för att minska besvären eller är det dumt att blanda?
Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in