Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-03-24, 23:06
Medlem
Varit köpt oxy mundipharma 80 mg dem är lite gröna. Skalade bort det gröna sen e tabl vit när man krossar. Intagit kanske 50 mg dåååligt drag i dem? Någon annan som känt samma?
Citera
2025-03-25, 22:12
Medlem
Också stött på vita oxy 80 eller ljus ljus gröna så dom nörwn blir vita. Se bifogade bilder . Är det mundipahrmas idé för att komma ifrån do mörkgröna förfalskningarna eller ljusgröna eller hur nu det vart och stället gjort dom vita .

https://imageshack.com/my/images
Citera
2025-03-27, 16:45
Medlem
Vad är skillnaden mellan oxydolar och oxy mundipharma 80 mg? Typ dubbelt bättre tryck i oxydolar.

Är det inte same same från olika tillverkare?
Citera
2025-04-02, 23:52
Medlem
FÖR ALLA SOM SNORTAR OXY LÄS DETTA:

Så jag va nyfiken på Oxycontins biotillgänglighet oralt, näsalt, sublingualt (under tungan) och rektalt så jag gjorde det som alla nymodiga indevider hade gjort och fråga ChatGPT och så här ligger det till.

Administreringssätt Biotillgänglighet (%) Kommentar

Oralt (svälja tablett) 60–87% Vanligaste metoden, effektiv men långsammare effekt.

Sublingualt (under tungan) 20–50% Lägre än oralt eftersom en del sväljs ner.

Nasalt (snorta) 45–70% Snabbare effekt än oralt, men kan skada nässlemhinnan.

Rektalt (via ändtarmen) 60–90% Nästan lika hög som oralt, men snabbare upptag.

SLUTSATS: Snorta inte oxy förfan. Ni kör bara upp massa bindningsmedel och annat skit i näsa och delvis i lungorna. Tugga och svälj på tom mage om ni inte är beredd på IV så kommer det kick gött!

Varsågod för infromationen ha ha
Senast redigerad av brompi 2025-04-02 kl. 23:55.
Citera
2025-04-25, 01:39
Medlem
Någon som har tips på att skjuta oxy så säkert vis? Hur filtrerar man bort fyllnadsmedel o tillsatser osv på bästa sätt? Eller ska man spara nålarna till jonket?
Citera
2025-04-25, 19:28
Medlem
Tjena allihopa! Detta är mitt första inlägg.
Jag ska testa och se fall jag kan uppnå lyckan med oxycontin som det snackas om. Det funkade inte alls förra gången. Jag fick oxy mot en fraktur efter en mc-olycka, det var bara 5or, men tryckte i mig en karta och det hände inte speciellt mycket, varken smärtlindring eller rus, detta var 2019 och tog en hel del olika droger under den tiden. Nu har jag bara tagit speed vid några få tillfällen och cannabis. Har i alla fall köpt 2st 40mg och ska som sagt se fall jag kan uppnå lycka.

Jag undrar lite varför jag inte kände något på oxy någon som har någon idé? Alla andra opiater/opioider funkar fint, fint. Det som funkar bäst är egentligen tram och kodein. Men många av mina vänner säger att oxy "is the shit" så vill ofc uppleva det.
Citera
2025-04-26, 00:43
Medlem
En fråga angående dosering.
Jag har utskrivet 5 mg oxycodone 2 ggr per dag och har prövat att tugga några men mår bara illa. Däremot om jag sväljer typ 4 st hela så mår jag skönt på dem. Får lite magkramper dock.
Hur funkar det med depoteffekten. Är den per tablett så att svälja 4 st hela ger ett längre rus från 4 tabletters depot än att tugga i sig dem på en gång?
Om jag t.ex sväljer 8 st motsvarar de 4 st söndertuggade fast under längre tid är egentligen min fråga.
Citera
2025-04-26, 15:26
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMKonungen
En fråga angående dosering.
Jag har utskrivet 5 mg oxycodone 2 ggr per dag och har prövat att tugga några men mår bara illa. Däremot om jag sväljer typ 4 st hela så mår jag skönt på dem. Får lite magkramper dock.
Hur funkar det med depoteffekten. Är den per tablett så att svälja 4 st hela ger ett längre rus från 4 tabletters depot än att tugga i sig dem på en gång?
Om jag t.ex sväljer 8 st motsvarar de 4 st söndertuggade fast under längre tid är egentligen min fråga.

Effekten blir mer intensiv och kortlivad om man tuggar sönder depottabletter. Eftersom att effekten blir koncentrerad till en kortare tid så kan risken för vissa biverkningar öka
Citera
2025-04-26, 18:20
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Det är OxyNorm som gäller om man vill skjuta oxikodon. Lättlösligt och ger en skjuts som ofta är bättre än heroin.
Stämmer verkligen detta? Hur stor är prisskillnaden mellan en dos OxyNorm och heroin?
Citera
2025-05-01, 23:24
Medlem
Ja nu kommer en undran som ni " vana" skrattar åt....men för mig viktig; Har ätit oxikodon 1år, 5mg/ dag. Kan jag tvärt sluta?
Citera
2025-05-02, 09:24
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monika9
Ja nu kommer en undran som ni " vana" skrattar åt....men för mig viktig; Har ätit oxikodon 1år, 5mg/ dag. Kan jag tvärt sluta?

Du tänker inte att det bästa här kanske är att ta detta med din förskrivande läkare istället för Flashback?
Om någon svarar ”ja”, slutar du tvärt av då *pangboomdirekt* utan att gå på vad du själv tror blir bäst för dig?

Jag förutsätter att du redan sökt i tråden (eftersom det står massor om detta redan, dom svar/tips/råd som finns, vad tyckte du om dessa?

Mitt råd igen, ta detta med din läkare för guds skull.
Att be helt okända användare på Flashback om råd huruvida man bör gå till väga för att sluta med sin medicin låter nämligen inte helt genomtänkt.
Citera
2025-05-02, 22:00
Avslutad
Om man tar en 20 mg depottablett, tror ni ruset skulle motsvara/kännas ungefär som när man tar en 10mg oxynorm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in