2011-07-28, 18:36
Medlem
Dr.Glass avatar
Min Bosch induktionshäll har låst sig och jag kommer fan inte på hur man låser upp den rackarn . Är det någon här som vet?
Citera
2011-07-28, 18:50
Bannlyst
Men har du inte sparat bruksanvisningen då? Antagligen är det Barnsäkringen, som är på?
Citera
2011-07-28, 18:51
Medlem
Antar att den inte startar...eller?

För om den startar borde det finnas en knapp med en "nyckel" bredvid som du kan trycka på för att aktivera resten av spisen.
Citera
2011-07-28, 20:12
Medlem
Milwaukees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Glas
Min Bosch induktionshäll har låst sig och jag kommer fan inte på hur man låser upp den rackarn . Är det någon här som vet?
Det borde som sagt stå i manualen. Här har du manualerna till Boschs köksprodukter.
Citera
2011-07-29, 08:30
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milwaukee
Det borde som sagt stå i manualen. Här har du manualerna till Boschs köksprodukter.
Trollar du? är du seriös så borde du först ange vilken modell du har.
Eftersom du inte anger detta så går det inte att ladda ned manualen via länken!
Citera
2011-07-29, 09:35
Medlem
Asgarvads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
TS Dr.Glas vet väl vilken modell av häll han själv har? Vi andra som äger Bosch-produkter i köket vet oftast det i alla fall.
Citera
2011-07-29, 12:03
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgarvad
TS Dr.Glas vet väl vilken modell av häll han själv har? Vi andra som äger Bosch-produkter i köket vet oftast det i alla fall.
Först vill jag gedig en eloge till Asgarvad, jag tycker du är jätteduktig som vet vilka prylar du har i köket!
Hade du läst tråden från början så hade du sett att Dr.Glas behöver hjälp med sin induktionshäll och det är då ganska improduktivt att behålla uppgifter om modell för sig själv. (jag vågar nu förutsätta att Bosch har >1 modell i sitt sortiment, om inte ber jag förståsigpåarna ödmjukast om ursäkt)
Citera
2011-07-29, 12:07
Medlem
fraess avatar
Vad fan, det där hände mig med på min bosch i-häll. Tyvärr minns jag inte vad lösningen var. Kanske en kombination av nedtryckningar. Eller så stängde jag av säkringarna i proppskåpet. Lär ju funka.
Citera
2011-07-29, 13:59
Medlem
Fickludds avatar
Prova att trycka °C-knappen i minst fem sekunder. Det är barnsäkringen på många Bosch-modeller.
Citera
2011-07-29, 15:19
Medlem
Dr.Glass avatar
Hmm.. Jag skulle självklart ha skrivit med modellnumret! Det tänkte jag inte ens på och nu sitter jag på jobbet! Tack för länken till manualerna, min är bort för länge sedan.

Jo, jag misstänker alltså att det förbannade barnlåset har gått på men hur man nu får bort det... Jag ska garanterat testa att hålla inne grader anvisningen och annars får jag gå igenom manualen.

Tack för all hjälp!
Citera
2011-07-29, 16:21
Medlem
Milwaukees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Trollar? Jag länkade sidan där man kan ladda ner bruksanvisningen till valfri produkt ur Bosch sortiment. Vad TS har för häll har jag inte en aning om men jag förutsätter att TS vet det, alt. kan ta reda på det, och därmed själv kan hitta manualen och få ordning på sitt problem.

Något som är oklart?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in