Flashback bygger pepparkakshus!
2011-07-28, 13:10
Medlem
Rannbjers avatar
Har under mina yngre år samlat på mig en skuld hos fogden, som nu ligger på närmare 25000:-. Och jag vill gärna åtgärda denna skuld innan den drar för långt. Jobbar dagligen 75% och drar in c.a 12-17k netto i månaden. Jag tänkte bara höra om någon vet något ställe som faktiskt kan låna ut en summa på 25papp över ett år eller dylikt? Jag har kikat runt och det enda som verkar funka är om man har en bostadsrätt att ange men det har inte jag. Hellre har jag ett lån än 20 småskulder som tickar. Tacksam för svar.
Citera
2011-07-28, 13:13
Medlem
Cash2you - Har du bankid så har du pengarna efter nån dag bara.
Cashbuddy
Citera
2011-07-28, 13:57
Medlem
shouldbetrusteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plusmoms
Cash2you - Har du bankid så har du pengarna efter nån dag bara.
Cashbuddy

Varken Cash2you eller Cashbuddy lånar ut 25000, max är 15000. Get your facts right before you write
Citera
2011-07-28, 17:59
Medlem
SparkMans avatar
Hur ser din familjesituation ut? Antagligen bor du inte hemma. Men kan du hyra ut din lägenhet i andra hand ett litet tag och flytta hem till barndomsrummet så är snart saken biff.
Citera
2011-07-28, 19:39
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rannbjer
Har under mina yngre år samlat på mig en skuld hos fogden, som nu ligger på närmare 25000:-. Och jag vill gärna åtgärda denna skuld innan den drar för långt. Jobbar dagligen 75% och drar in c.a 12-17k netto i månaden. Jag tänkte bara höra om någon vet något ställe som faktiskt kan låna ut en summa på 25papp över ett år eller dylikt? Jag har kikat runt och det enda som verkar funka är om man har en bostadsrätt att ange men det har inte jag. Hellre har jag ett lån än 20 småskulder som tickar. Tacksam för svar.

Hur mycket har du över varje månad då? Efter att räkningar och annat blivit betalt? 25k går ju rimligtvis att tjäna in på någon månad om du säljer något av värde (om du har något), eller jobbar extra.
Citera
2011-08-01, 13:05
Medlem
Rannbjers avatar
Tack för alla svar. Jag kan desvärre inte flytta hem, då det skulle innebära att flytta till en annan stad. Jag har väl räkningar på cirka 10k i månaden. cash2you fick jag avslag ifrån också. Får se hur man löser detta.. Tack i allafall!
Citera
2011-08-01, 13:57
Medlem
Conceptions avatar
Har du verkligen skulder hos KFM så ringer du direkt till dem och lägger upp en betalplan. Jag lovar de kan ge dig förmånligare ränta än vilket lån som helst.

Se bara till att följa betalplanen sen så ska du vara skuldfri om några månader.
Citera
2011-08-09, 17:51
Medlem
nisse2005s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Har du verkligen skulder hos KFM så ringer du direkt till dem och lägger upp en betalplan. Jag lovar de kan ge dig förmånligare ränta än vilket lån som helst.

Se bara till att följa betalplanen sen så ska du vara skuldfri om några månader.

Man lägger inte upp avbetalningar hos KFM utan det får man göra hos dem man är skyldig pengar. Så det är dem man ska ringa till. När det är gjort så tar borgenärerna tillbaka sina ansökningar från KFM och man kommer då följaktligen inte ha någon skuld kvar hos KFM. Det förutsätter ju förstås att borgenärerna går med på det.

Hur villiga de är att göra det beror förstås på hur ens ekonomi ser ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in