Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-07-28, 04:43
Medlem
Har en Packard Bell lap top som har kamera i skärmramen.
Från början fanns den som en liten ikon och gick att aktivera med ett enda klick. Efter ett par stycken omstarter pga trassel hittar jag den inte längre. Den finns inte när jag klickar upp program under Tillbehör där den borde vara.
Eftersom den automatiskt kom upp vid start av datorn och ska finnas med i originalprogrammet kan den knappast försvunnit vid återstart, eller...???
Någon som vet hur f-n man gör?
Citera
2011-07-28, 09:50
Medlem
xitunos avatar
Vad menar du med "omstart" och "återstart"?
På det sättet du beskriver det får jag uppfattningen att du menar återställning och inte bara att du stängt av dator för att sedan starta den igen.

Under "tillbehör" finns tillbehören för windows och har inget med tillbehören för din dator att göra.

Det hade underlättat om du berättade vilken version av windows du har.
Citera
2011-07-29, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xituno
Vad menar du med "omstart" och "återstart"?
På det sättet du beskriver det får jag uppfattningen att du menar återställning och inte bara att du stängt av dator för att sedan starta den igen.

Under "tillbehör" finns tillbehören för windows och har inget med tillbehören för din dator att göra.

Det hade underlättat om du berättade vilken version av windows du har.
Oj, nu ska vi se; Jag har Vista och datorn är ca 3 år gammal.
Jag blev tvungen att tömma datorn på alla filer och bilder för att sedan göra en omstart dvs den raderade sig själv, formaterade sig tror jag det heter, och sedan installerade den sig själv igen.
Innan den gjorde detta fanns listkameran som en lite ikon i nedre vänsra kanten bredvid Windowsmärket, det runda.
Nu kan jag inte hitta den.
Hur hittar jag den igen?
Citera
2011-07-29, 00:51
Bannlyst
Haha, säg formatera då

Men men, säg vilken modell din laptop är, sen vilket OS du använder, och vilken bit, t.ex Vista 32bit.
Citera
2011-07-29, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSvensson
Haha, säg formatera då

Men men, säg vilken modell din laptop är, sen vilket OS du använder, och vilken bit, t.ex Vista 32bit.
Men snälla rara, hade jag vetat allt så hade jag säkert fixat att få igång kameran oxå.
Men, det är Windows Vista home premium.
Servicepack 2.
Klassifisering 3,2
Processor: Intel Core Duo CPU T5450 @1,66 GHz 1,67 GHZ
Minne RAM 4 GB
Syst: 32-bitars operativsystem
Detta är vad jag kan utläsa om datorn, men det måste väl finnas något ställe där jag kan klicka på nå´t som gör att denna kamera i övre delen av ramen/listen kommer fram igen eller försvann kamerafunktionen när jag fick formatera skiten.
Konstigt i s f eftersom den, kameran, måste ha varit med i programbunten som fanns i datorn när den var ny.
Citera
2011-07-29, 17:47
Bannlyst
Nej..
Du kan inte trycka på en knapp så den funkar automatiskt.
Du behöver drivrutiner till din dator så att Kameran funkar.
Däfrför behöver jag modellen på din dator, så jag kan hitta dom åt dig.

Så, ännu en gång, vad har du för modell på datorn?
Typ "HP Pavilion 5200".

Sen om du fått med CD Skivor så ska drivrutinerna finnas med, säker att du installerat alla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in