2011-07-28, 10:49
Medlem
Sigge Slagpåses avatar
Det finns många saker som kan drabba kaniner och ge skumt beteende med balansproblem osv.
Här är en länk till lite info.

Kan som sagt vara bra att kolla upp, enda gången jag sett en kanin trilla omkull är om de halkar eller om de ska sova. Har en kanin som kastar sig på sidan med en rejäl duns ibland när hon är trött.
Citera
2011-07-28, 16:44
Medlem
Någon liten ynklig (fjortis?) skickar otrevliga PM utan avsändare där det kommer
patetiska inlägg om hur man ska tortera djur till döds och andra dumheter.

Tala om vem du är istället för att gömma dig bakom mammas kjol !
Citera
2011-07-30, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ameelia
Jag har gjort en liknande tråd förut men nu är det verkligen skrämmande. Ämnet beskriver väldigt bra om vad som pågår. Ibland får hon ett ryck och bara lever runt. Hon sprattlar och hamnar på rygg och springer runt runt. Hänt 3 gånger nu den senaste halvtimmen. Jag har aldrig sett henne såhär förut heller. För att sammanfatta lite så är hon omplacerad och vet inte hur gammal hon är eller något kanin hemmet som jag tog henne från trodde hon va runt 3år och nu kanske hon är 4år då. Men jag är rädd och vet inte vad jag ska göra. Snälla hjälp!

Kan det inte vara för att hon är glad?
Citera
2011-07-30, 23:48
Medlem
pezrulezhaakons avatar
ameelia

Veterinärbesöket är bra.
Se sedan till att kaninen helst äter hö och inga såna där billiga pelletsblandningar, eftersom de är för fattiga på fibrer.
Pellets bör innehålla en fiberhalt på över 20%. Helst upp mot 30%.
Citera
2011-07-31, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
ameelia

Veterinärbesöket är bra.
Se sedan till att kaninen helst äter hö och inga såna där billiga pelletsblandningar, eftersom de är för fattiga på fibrer.
Pellets bör innehålla en fiberhalt på över 20%. Helst upp mot 30%.

okej tack !
Citera
2012-01-07, 01:08
Medlem
När jag köpte min lille kanin så fick han "damp".
Kastade sig, hoppa rakt upp i luften, snubblade runt, hade 0 koll på sin kropp.
Han kastade sig också upp å landa på sidan/ryggen, blev väldigt rädd då.
Nu är han gammal gubbe som inte alls har samma energi och beteendet avtog efter en vecka.

Tror din kanin bara blev glad. Min kanin köpte jag från ett Zoo så inte undra på att han blev glad. Istället för att dela kaninbur tillsammans med andra kaniner fick han ett stort rum att springa i och en familj att gosa med !
Citera
2012-08-29, 15:55
Medlem
tihihihihi skojig kanin som tokar sej och rullar runt. jag har en kanin som är knäpp och dunkar ner vattenflaskan och motionerar hela natten
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in