2011-07-28, 03:04
Medlem
Jag har gjort en liknande tråd förut men nu är det verkligen skrämmande. Ämnet beskriver väldigt bra om vad som pågår. Ibland får hon ett ryck och bara lever runt. Hon sprattlar och hamnar på rygg och springer runt runt. Hänt 3 gånger nu den senaste halvtimmen. Jag har aldrig sett henne såhär förut heller. För att sammanfatta lite så är hon omplacerad och vet inte hur gammal hon är eller något kanin hemmet som jag tog henne från trodde hon va runt 3år och nu kanske hon är 4år då. Men jag är rädd och vet inte vad jag ska göra. Snälla hjälp!
Citera
2011-07-28, 03:11
Medlem
svampdamps avatar
Min kanin fick också impulsryck ibland. Överskottsenergi antar jag.

Sen glömde jag bort att mata henne under några dagar på vintern så hon frös ihjäl den stackaren
Citera
2011-07-28, 03:18
Medlem
Benkkes avatar
Du har inte funderath p å att spika fast ena tassen? Då springer den bara i cirklar istället för att rulla runt

Fast dte handlar nog om överskotts energi eller nå sorts glädjerus eller så har lilla Stampe fått nå fel i huvudet.
Senast redigerad av Benkke 2011-07-28 kl. 03:21.
Citera
2011-07-28, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benkke
Du har inte funderath p å att spika fast ena tassen? Då springer den bara i cirklar istället för att rulla runt

Fast dte handlar nog om överskotts energi.

Haha ganska roligt men inte så seriöst :P
Citera
2011-07-28, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Min kanin fick också impulsryck ibland. Överskottsenergi antar jag.

Sen glömde jag bort att mata henne under några dagar på vintern så hon frös ihjäl den stackaren

Nää stackars lilla kanin
jag är rädd att hon dör snart att det kan vara tecken på det. Jag vet inte så mycket om kaniner heller.
När jag tar upp henne är hon jätte lugn och mysig så jag vet inte vad det är som händer. Tror du att du vet något?
Citera
2011-07-28, 03:29
Medlem
Har själv haft en kanin som reagerade på samma sätt och det var tyvärr
hjärnblödning.
Ramlar hon lätt åt sidan ?

Men eftersom hon är så pass ung så kan det även vara en öroninflammation
som påverkar balansnerven. Och det kan hon få hjälp för.

Men om det hela fortsätter så bör hon få komma till veterinären så fort som
möjligt så att man får veta vad det är.
Ring i så fall så fort telefontiden börjar.

Du får gärna hålla PM-kontakt med mig, är uppe hela natten och idag.

Tror inte att tjejen behöver några fjortisinlägg eller annat otrevligt utan
försök att hjälpa henne istället.
Senast redigerad av hustlebustle 2011-07-28 kl. 03:48.
Citera
2011-07-28, 03:33
Medlem
Benkkes avatar
Ungefär hjärnblödnings spåret jag var inne på. Tror jag fick med det på nån editering i mitt första inlägg men det kanske var otyydligt.
Citera
2011-07-28, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hustlebustle
Har själv haft en kanin som reagerade på samma sätt och det var tyvärr
hjärnblödning.
Ramlar hon lätt åt sidan ?

Men eftersom hon är så pass ung så kan det även vara en öroninflammation
som påverkar balansnerven.

Du får gärna hålla PM-kontakt med mig, är uppe hela natten och i morgon.

Tror inte att tjejen behöver några fjortisinlägg eller annat otrevligt utan
försök att hjälpa henne istället.

Jag uppskattar det verkligen tack!
Citera
2011-07-28, 04:04
Medlem
Jag skickar ett PM.

Har lite datakrångel, om du inte hör av mig där så får vi väl skriva här.
Men jag gör ett försök!
Citera
2011-07-28, 06:27
Avslutad
Ser det ut såhär? http://www.youtube.com/watch?v=Z4ruP2hnrWU

Det är glädjeskutt, inget som helst farligt. I princip överskottsenergi som någon sa tidigare.
Citera
2011-07-28, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Ser det ut såhär? http://www.youtube.com/watch?v=Z4ruP2hnrWU

Det är glädjeskutt, inget som helst farligt. I princip överskottsenergi som någon sa tidigare.

Njaa, Hon springer runt som kaninen på filmen men hon hamnar på rygg och sprattlar och har sig. Prövade att släppa ner henne på golvet då funkade det jätte bra tills hon blev sådär konstig och började springa snett. Inget tecken på hjärnblödning men kan vara öron inflammation eller liknande. Jag ska iallafall ringa in till veterinären idag så får dom undersöka henne. Hon fick en morot också som hon redan har ätit upp så det är inget problem där heller. Och jag tror inte det är något farligt med henne ändå. Men tack ändå för ditt inlägg, Jag tror hon håller på så vanligtvis fast dock på natten.
Citera
2011-07-28, 09:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ameelia
Njaa, Hon springer runt som kaninen på filmen men hon hamnar på rygg och sprattlar och har sig. Prövade att släppa ner henne på golvet då funkade det jätte bra tills hon blev sådär konstig och började springa snett. Inget tecken på hjärnblödning men kan vara öron inflammation eller liknande. Jag ska iallafall ringa in till veterinären idag så får dom undersöka henne. Hon fick en morot också som hon redan har ätit upp så det är inget problem där heller. Och jag tror inte det är något farligt med henne ändå. Men tack ändå för ditt inlägg, Jag tror hon håller på så vanligtvis fast dock på natten.
Okej! Hjärnblödning är det nog inte, då hade hon nog inte ätit. Hänger hennes huvud snett?

Är det öroninflammation påverkar det balanssinnet, vilket skulle förklara varför hon ramlar/skuttar snett.

EDIT: Är hon tamare nu?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in