Jag är en nybliven Macägare och gick över till Mac OS X under förra veckan, så jag håller precis på att lära mig hur systemet funkar. Men än så länge trivs jag mycket bra!
Jag har ett litet problem som dock irriterar mig ganska mycket:
När jag trycker på "Exposé-knappen" så blir det ingen animation. Istället visas alla fönster på en gång ca. en halv sekund efter det att man har tryckt på knappen. Men, trycker man sedan på knappen igen för att återgå så animeras fönstren tillbaka utan problem.
Det är alltså alltid animationen "in" i Exposé som laggar så att säga. Varenda gång. Det laggar aldrig när man ska återgå (animationen ut ur Exposé).
Vad tusan kan detta bero på? Någon mer som har råkat ut för samma sak och hur löste ni i så fall det?
Tusen tack för all hjälp!
Specifikationer:
CPU: i7 - 3,4Ghz
HDD: Apple SSD 256GB
HDD2: 1TB 7200rpm
RAM: 16GB
Grafik: Radeon HD 6970M
Låter som att du kan har en hel del processer på gång som gör att det segar lite. (Vilket det egentligen inte borde göra med tanke på specen).
Prova att starta om datorn och testa igen. Ta också en titt i aktivitetshanteraren för att kolla om någon process drar lite extra kraft än nödvändigt.
Hej tzj och tack för ditt svar.
Haha tro det eller ej så funkar det faktiskt felfritt nu efter att jag följde ditt råd och startade om burken (hade inte gjort det sedan jag införskaffade iMacen)!
Innan omstarten så kollade jag aktivitetshanteraren och det var faktiskt inget som drog jättemycket kraft... gott om RAM hade jag kvar också, trots att jag hade mycket igång. Så man undrar ju lite vad omstarten faktiskt gjorde?
Sedan tycker jag faktiskt att ett system med dessa spec. borde klara av Exposé efter en veckas användning utan lagg... men, det är en annan femma.
Tack för hjälpen! Jag återkommer om det inte skulle hjälpa med en omstart i framtiden!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!