Resultat: Nå?
50-talet
1,53%
12 röster
60-talet
15,20%
119 röster
70-talet
27,84%
218 röster
80-talet
23,12%
181 röster
90-talet
19,41%
152 röster
00-talet
12,90%
101 röster
2011-08-01, 01:16
Bannlyst
Men vad fan att man bara kunde rösta på ett årtal...för mig är det både 80 tal och 90 tal som ligger mig närmast.

60 och 70 talet var också bra, jag har ju fått växa upp med musiken som mina föräldrar lyssnade på.
Men om jag verkligen måste välja så blir det 90 talet för bringar mest nostalgi då jag växte upp då.

Förresten Zneeka du menar väl ändå årtionde och inte århundrade
Citera
2011-08-01, 01:34
Medlem
glaspsykes avatar
Lunaru>> Du har inte nämnt en enda kvinna i hela texten före 2000-talet, skam. Vi har Janis Joplin, Aretha Franklin, Cher, Tina Turner, Madonna, Dolly Parton, Britney Spears och gruppen Spice girls som ett par exempel.
Citera
2011-08-01, 02:28
Medlem
Lunarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glaspsyke
Lunaru>> Du har inte nämnt en enda kvinna i hela texten före 2000-talet, skam. Vi har Janis Joplin, Aretha Franklin, Cher, Tina Turner, Madonna, Dolly Parton, Britney Spears och gruppen Spice girls som ett par exempel.

Det är rätt givet att jag missat saker när du nämner det, och när andra gör det också. Men jag har helt enkelt slagit upp sammanfattningar av årtiondena, samlat ihop det vitala (eller snarare i det här fallet det som nämndes mest) för att sedan sammanfatta det ytterligare och lägga till det jag själv kom på just då. De som faktiskt kan sina grejer klarar sig förmodligen utan en otroligt klockren beskrivning, begär inte allt för mycket - det är som sagt, en sammanfattning.

Och när det kommer till kvinnor är det faktiskt lite lustigt. Men jag kan försäkra dig om att jag varken har dom i koppel, bränner bilder på Gudrun Schyman eller prisar Hagamannen.

Men som en liten anekdot nämnde jag faktiskt Madonna under 80-talet.
Citera
2011-08-01, 03:08
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Jag vill inte på något vis försvara eller lägga ord i munnen på Lunaru, men hade jag själv skrivit beskrivningarna så hade det också blivit övervägande män.
Jag har helt enkelt väldigt mycket lättare att relatera till män än kvinnor och egentligen inga av de du räknar upp har betytt lika mycket för mig som diverse manliga artister från samma tidsperioder.
Förutom med undantaget Aretha, men det är ju självklart.
Citera
2011-08-03, 12:28
Medlem
omskurengurkas avatar
Citat:

Patti Smith *host
Citera
2011-08-03, 15:14
Medlem
Fick bli 90-talet då fanns det mest bra band, även om många av mina favoriter kommer från 60-talet
Citera
2011-08-05, 19:52
Medlem
stereosnuttans avatar
Jag röstade på 90 talet eftersom det är det gyllende årtiondet inom hiphop samt att band som Nirvana, neutral milk hotel, Pavement och Pixies var som mest aktiva då. Jag älskar även klassiska eurodance låtar.Annars är jag svag för tidig punk 77-79 samt 80-tal musik med Replacement, the cure, Prince och Kate Bush typ. GIllar även 50,60 tal också men 90 talet är främst eftersom det was so diverse. översatte de tre sista orden för jag kom inte på det svenska ordet för diverse.
Citera
2011-08-06, 16:42
Medlem
Min röst faller på 00-talet då de flesta av mina favoritskivor gjorts då.
Men tycker även att det görs så jävla mycket skit nu...
Citera
2011-08-10, 19:45
Medlem
Skrupelfri Knöls avatar
Eftersom i stort sett all riktigt bra musik kom runt 1991 fick det bli 90-talet.
Citera
2011-08-15, 19:35
Medlem
Greengrasss avatar
70talet!
Citera
2011-08-16, 03:44
Medlem
mattiaspolancos avatar
Citat:

Fyller på med Nina Simone, Tracy Chapman, Loleatta Holloway, Whitney Houston.. det finns en hel del kvinnor
Citera
2011-08-25, 07:24
Medlem
CitrusSinensiss avatar
Svårt val, det stod mellan 70-tal och 90-tal men jag valde 90-tal för all bra hip-hop som A Tribe Called Quest, Busta Rhymes tidiga, Outkast tidiga, Notorious B.I.G. och såklart för att Nirvana slog igenom då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in