2011-09-16, 14:17
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Fast problemet är väl snarare att berörda moderatorer inte begriper poängen och själva innebörden av det avancerade språkbruket? Då blir det ju givetvis väldigt enkelt att fabulera ihop teser om att man är Off Topic och/eller trollar. Hur ser Ni på problematiken där?

Dom flesta moderatorer har god kunskap inom dom ämnen dom modererar så jag tror att du pratar om ett försvinnande litet problem. När eller om det nu händer är det inte svårare än att man tar kontakt med den moderator som delade ut tillsägelsen.
Citera
2011-09-16, 15:15
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Fast problemet är väl snarare att berörda moderatorer inte begriper poängen och själva innebörden av det avancerade språkbruket? Då blir det ju givetvis väldigt enkelt att fabulera ihop teser om att man är Off Topic och/eller trollar. Hur ser Ni på problematiken där?

Avancerat språkbruk?

Som "LOL", "Han trollar ju bara lixom", ":whoco:" eller kanske "jävla nigger"?

Nej, avancerat språkbruk gör knappast att vi som moderatorer blir bortkollrade och raderar inlägg som är OnT.
Citera
2011-09-16, 16:39
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
När eller om det nu händer är det inte svårare än att man tar kontakt med den moderator som delade ut tillsägelsen.

Det låter som en ovanlig lösning, då mina erfarenheter från div IQ-förbunds debattforum är att moderators åtgärd är slutgiltig. Finns det någon evidens på att en protest från min sida ang tillsägelsen jag fick i schacktråden verkligen skulle bli hörsammad ?

Mitt deltagande börjar här:https://www.flashback.org/sp32777824
Citera
2011-09-16, 16:44
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Det låter som en ovanlig lösning, då mina erfarenheter från div IQ-förbunds debattforum är att moderators åtgärd är slutgiltig. Finns det någon evidens på att en protest från min sida ang tillsägelsen jag fick i schacktråden verkligen skulle bli hörsammad ?

Ja, tillsägelser kan tas bort efter diskussion med moderatorn som utförde åtgärden. Vid överklagan om åtgärder så ska man först vända sig till moderatorn som delat ut tillsägelsen/varningen, anser man att man inte får ett lämpligt svar av denna så vänder man sig till valfri admin som även dessa kan radera tillsägelser/varningar och efter det så startar man en tråd här i Flashback om den onde moderatorns felaktiga åtgärder.
Citera
2011-09-16, 18:41
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen

Din protest har med all sannolikhet hörsammats, men då den var totalt meningslös har den inte lett till någon åtgärd. Att som i ditt fall försöka hävda sig gällande schackkunskaper genom att skryta om akademisk nivå är OT och ett bevis på att man antingen är en aspie eller rätt korkad. Oavsett vilken av de båda du väljer som skäl är tillsägelsen precis lika korrekt.
Citera
2011-09-16, 19:53
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Jag tror snarare att du/ni inte ska ha för höga tankar om er själva... Å andra sidan kommer modsen att titta på tillsägelserna vid en ohörsamhetspoll och bedömer man då att tillsägelserna är felaktiga påtalas det.
Citera
2011-09-17, 19:43
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Dom flesta moderatorer har god kunskap inom dom ämnen dom modererar så jag tror att du pratar om ett försvinnande litet problem. När eller om det nu händer är det inte svårare än att man tar kontakt med den moderator som delade ut tillsägelsen.

Citat:
Ursprungligen postat av CarlHamilton
Jag tror snarare att du/ni inte ska ha för höga tankar om er själva... Å andra sidan kommer modsen att titta på tillsägelserna vid en ohörsamhetspoll och bedömer man då att tillsägelserna är felaktiga påtalas det.

Det var alltså en egen förfrågan som inte hade någonting med egna (eller andras?) tankar att göra. Stämmer det som signaturen Schnuppfen skriver om tveksamma tillsägelser till följd av att upprörda dissidenter, som i stridens hetta på grund av olika orsaker inte begripit innehållet och funnit det lönt att anmäla, tycks ha vunnit visst gehör hos moderatorerna är det ju givetvis oerhört allvarligt. En sådan utveckling kan vi givetvis inte ha och jag är trygg i förvissningen att Ni vidtar kraftfulla åtgärder för en så rättvis och sanningssegrande moderering som möjligt. Flashback är bra men kan inte bli förnöjt. Nu förstår jag dessutom, efter Era förklaringar, bättre. Tack.

Citat:
Ursprungligen postat av SkunkenSune

Avancerat språkbruk?

Som "LOL", "Han trollar ju bara lixom", ":whoco:" eller kanske "jävla nigger"?

Nej, avancerat språkbruk gör knappast att vi som moderatorer blir bortkollrade och raderar inlägg som är OnT.

Du förstod inte poängen
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in