2011-07-27, 11:54
Medlem
teflonpannan69s avatar
Sökte efter liknande tråd, men hittade ingen. Så här kommer min generella fråga.

Om vi nu säger att skrivit ett ''offtopic'' inlägg och får tillsägelse för det, kan den då tas bort om jag bestrider den och en moderator även erkänner att det var en felaktig åtgärd?

PMade Admin men har inte fått ett svar på ett par dar, så hoppas att någon förbipasserande mod ser det här
Citera
2011-07-27, 11:57
Medlem
epost72s avatar
Den moderator som delat ut en tillsägelse kan ta bort den lika lätt som den utdelades.
Citera
2011-07-27, 11:57
Medlem
Toxiczs avatar
Tror inte det har någon betydelse överhuvudtaget ! Har en "varning/påminnelse". Dom ser nog milt på det tror jag. Oroa dig inte.

//Toxicz.
Citera
2011-07-27, 11:59
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Den moderator som delat ut en tillsägelse kan ta bort den lika lätt som den utdelades.

Bra

Citat:
Ursprungligen postat av Toxicz
Tror inte det har någon betydelse överhuvudtaget ! Har en "varning/påminnelse". Dom ser nog milt på det tror jag. Oroa dig inte.

//Toxicz.

Tror nog knappast att modsen ser milt på mina två varningar, och tre (?) tillsägelser. Snart blir det bannlysning, men jag försöker att bättra mig och varje liten tillsägelse som kan sopas undan uppskattar jag

Förövrigt kanske det här kan läggas till FAQ?

Q: Kan mods ta bort tillsägelser efter att ha utdelat dem?
A: En moderator kan ta bort din tillsägelse lika lätt som den utdelades.
Citera
2011-07-27, 12:01
Medlem
ICanHass avatar
Absolut, vi moderatorer kan också fela. Delar vi ut en tillsägelse och kommer efter diskussion fram till att den var felaktig kan den tas bort, precis som eposten säger.
Citera
2011-07-27, 12:04
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ICanHas
Absolut, vi moderatorer kan också fela. Delar vi ut en tillsägelse och kommer efter diskussion fram till att den var felaktig kan den tas bort, precis som eposten säger.

Då får ni upplysa alla mods om det, då en viss mod tydligen inte vet om det
Citera
2011-07-27, 12:08
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Bra

Kanske det men å andra sidan kan det knappast vara okänt att moderatorer kan plocka bort tillsägelser som de utdelat.
Det händer trots allt att man efter en saklig diskussion kommer fram till att tillsägelser utdelats felaktigt.
Och egentligen är det ju endast då som frågan är intressant.
Citera
2011-07-27, 12:11
Medlem
Combots avatar
Citat:
Bra

Tror nog knappast att modsen ser milt på mina två varningar, och tre (?) tillsägelser. Snart blir det bannlysning, men jag försöker att bättra mig och varje liten tillsägelse som kan sopas undan uppskattar jag

Du kan undvika ban, men då måste du ligga lågt Efter ett år så är du tillbaka på start,
det kan väl vara ett bra mål.
"Preskriptionstiden för regelbrott är ett år. Efter det gäller de inte längre." --> från faq:n.
Citera
2011-07-27, 12:13
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Då får ni upplysa alla mods om det, då en viss mod tydligen inte vet om det
Mja fast då handlar det om intern information.
Men en moderator kan inte ta bort en tillsägelse som en annan moderator delat ut, det kan däremot en admin.
Citera
2011-07-27, 13:24
Medlem
puckots avatar
Jag fick en eller kanske snarare två tillsägelser för några år sedan, som jag själv tyckte var något förhastade och orättvisa, så efter en diskussion i pm så lyckades jag få moderatorn på samma linje som mig och han beslöt sig för att återkalla tillsägelserna. Så visst kan moderatorer ändra sig.
Citera
2011-07-27, 19:25
Medlem
MrsMagoos avatar
Jag anser att OT + tillsägelse inte är bra alls det händer att hyfsat seriösa postare åker för OT då dom kan hagla för minsta OT inlägg.
Kvar blir trams och pajaseri i stället ska man höja kvalitet så är det kanske en aspekt att ta med.
Det måste väl vimla av regler man kan komma åt folk på som bara skriver OT på´?

Synd för jag har sett flera bra postare som aldrig kommer tillbaka mer då man tröttnat på det man själv anser är fel.
Om man sen kan få rätsida på tillsägelser är ju en annan femma och det tror jag inte går mer än ytterst sällan.
Just OT + tillsägelse blir en tolkningsfråga från modd till modd och man kan nog hitta minsta OT var som om man nu vill tolka inlägg från ens egen synpunkt.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-07-27 kl. 19:29.
Citera
2011-07-27, 19:52
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jag anser att OT + tillsägelse inte är bra alls det händer att hyfsat seriösa postare åker för OT då dom kan hagla för minsta OT inlägg.
Kvar blir trams och pajaseri i stället ska man höja kvalitet så är det kanske en aspekt att ta med.
Det måste väl vimla av regler man kan komma åt folk på som bara skriver OT på´?

Synd för jag har sett flera bra postare som aldrig kommer tillbaka mer då man tröttnat på det man själv anser är fel.
Om man sen kan få rätsida på tillsägelser är ju en annan femma och det tror jag inte går mer än ytterst sällan.
Just OT + tillsägelse blir en tolkningsfråga från modd till modd och man kan nog hitta minsta OT var som om man nu vill tolka inlägg från ens egen synpunkt.

Vad i hela friden vill du föra fram för åsikt här? OT/Tillsägelser är bra men dåligt och en tolkningsfråga, är det kontentan?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in