2004-11-14, 22:55
Medlem
bigMajks avatar
Mitt enda ordentliga loppisfynd är en isborr för 50:- i princip oanvänd, en ny går lös på det tiodubbla drygt.
Citera
2004-11-14, 23:09
Bannlyst
Loppis är kul, roligast är Loppmarknaden i Skärholmen
På loppis är det mest gamla filmer och Nintendo som jag letar efter
Citera
2004-11-15, 01:06
Medlem
Ett_Jävla_Bis avatar
Skärholmens loppmarknad är kul...om man gillar att titta på turkar som sitter på borden och äter kyckling.

Rent och sanitärt är det också, en gång rotade jag runt bland en massa cd-skivor, jag spydde och hade diarré i en vecka efter den upplevelsen.
Citera
2004-11-15, 01:16
Medlem
snapcases avatar
Jag gillar svenskt porslin från 50/60-tal, främst Rörstrand och Gustafsberg. För några år sen kunde man hitta hur mycket som helst men idag så verkar alla fattart att det är värt en hel del cash numera.
Citera
2004-11-15, 01:27
Medlem
WeeMaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Large
Jag älskar att gå på loppis, det är nästan en hobby för mig.

Idag fick jag tag på en massa fynd.

En sexarmad golvstående ljusstake i metall för 40kr, kostade ca 400 när dom fanns på IKEA.

Rocky 1 på hyroriginal från 1982 för 25 kr.

Santana's första skiva på LP för 5kr. Sen är ju omslaget så förbannat snyggt också.

Djungelboken från 1967 på LP för 5kr.

I förra veckan hittade jag en bunt serieparaden från 88-89 i nyskick, knappt lästa och med alla bilagor kvar för 2 kr styck.

Älskar att gå runt och leta och göra fynd, ska på loppis i morgon igen och pruta lite.

Har ni själva gjort några härliga fynd?

Gillar din avatar, filmen är en av dom sjukare jag sett
Citera
2004-11-15, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finländare
En hel del militaria, och kul elektronik.
Mest användbara jag köpt är nog en tryckkokare... den har betalat sig många gånger om

burnwine ?
Citera
2004-11-15, 03:34
Medlem
nollnittons avatar
Jag hittade en kompis till mig på en loppmarkad engång.. Han sa att han var anställd där... så satans heller, han hade fått samhällstjänst!

Har hittat ett fynd iform av en ståltärning stor som en stor apelsin på en loppis engång =)
Citera
2004-12-06, 18:11
Medlem
De Larges avatar
Häromdagen hittade jag en gammal dator på loppis för 20 kr, sålde den sen för över 600kr.
Citera
2004-12-12, 22:44
Medlem
Ördögs avatar
Jag är också en loppisfanatiker, även om mina inköp hittills har varit ganska enahanda. Skivor och böcker, böcker och skivor, och då och då ett schysst klädesplagg, en läderjacka eller liknade. Min nuvarande lägenhet är så pass liten att det inte riktigt finns plats för vare sej möbler eller prydnadsgrejor. Jag har dock föresatt mej att när jag flyttar till en större lägenhet - och nån gång kanske rentav skaffar en villa - vill jag inreda den med hjälp av loppis-stuff.

Jag är inte biblio- eller diskofil i den bemärkelsen att jag är ute efter förstaupplagor eller rariteter. Jag köper såna böcker och sån musik jag gillar. Omjag gjort några riktiga fynd? Tja, jag har samlat på mig en komplett serie av När Var Hur från starten 1944 till 1985, plus de flesta årgångarna från åren efter det, och jag strävar att efterhand fylla luckorna. Inte en enda bok är inköpt till normalt pris - alla är inhandlade för obetydliga summor på antikvariat eller loppis, främst Skärholmen. Guideboken "Svenska bordeller" från 1966 eller nånting däromkring är också ett fynd, jag hittade den för ett par år sen på Sandvikens loppis här hemma i Helsingfors.
Citera
2004-12-12, 23:09
Medlem
The Barrs avatar
Jag strosade runt bland loppisborden på hötorget idag, och där hittade jag Thomas Bodström med son. De var väl ett fynd?
Citera
2004-12-14, 01:08
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Jag är också en loppisfanatiker, även om mina inköp hittills har varit ganska enahanda. Skivor och böcker, böcker och skivor, och då och då ett schysst klädesplagg, en läderjacka eller liknade. Min nuvarande lägenhet är så pass liten att det inte riktigt finns plats för vare sej möbler eller prydnadsgrejor. Jag har dock föresatt mej att när jag flyttar till en större lägenhet - och nån gång kanske rentav skaffar en villa - vill jag inreda den med hjälp av loppis-stuff.

Jag är inte biblio- eller diskofil i den bemärkelsen att jag är ute efter förstaupplagor eller rariteter. Jag köper såna böcker och sån musik jag gillar. Omjag gjort några riktiga fynd? Tja, jag har samlat på mig en komplett serie av När Var Hur från starten 1944 till 1985, plus de flesta årgångarna från åren efter det, och jag strävar att efterhand fylla luckorna. Inte en enda bok är inköpt till normalt pris - alla är inhandlade för obetydliga summor på antikvariat eller loppis, främst Skärholmen. Guideboken "Svenska bordeller" från 1966 eller nånting däromkring är också ett fynd, jag hittade den för ett par år sen på Sandvikens loppis här hemma i Helsingfors.

Köper också bara sånt jag gillar och vill ha, förutom när jag hittar rariteter för en spottstyvel som jag kan sälja dyrt sen, som datorn jag köpte. Ser liksom du ingen riktig mening med att äga något man inte kan använda.

Svenska bordeller lät intressant.

The Barr: Vad skulle dom ha för Bodströmmarna?
Citera
2004-12-14, 01:28
Moderator
Oddballs avatar
En bok för blivande officerare i Tyskland från 1928: "Frontdienst" av Max von Schendtendorff. Signerad förstaupplaga med gammaldags snirkliga bokstäver. Ett bra sätt att pigga upp sin tyska på och så var den billig också, 5:-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in