Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Jag är också en loppisfanatiker, även om mina inköp hittills har varit ganska enahanda. Skivor och böcker, böcker och skivor, och då och då ett schysst klädesplagg, en läderjacka eller liknade. Min nuvarande lägenhet är så pass liten att det inte riktigt finns plats för vare sej möbler eller prydnadsgrejor. Jag har dock föresatt mej att när jag flyttar till en större lägenhet - och nån gång kanske rentav skaffar en villa - vill jag inreda den med hjälp av loppis-stuff.
Jag är inte biblio- eller diskofil i den bemärkelsen att jag är ute efter förstaupplagor eller rariteter. Jag köper såna böcker och sån musik jag gillar. Omjag gjort några riktiga fynd? Tja, jag har samlat på mig en komplett serie av När Var Hur från starten 1944 till 1985, plus de flesta årgångarna från åren efter det, och jag strävar att efterhand fylla luckorna. Inte en enda bok är inköpt till normalt pris - alla är inhandlade för obetydliga summor på antikvariat eller loppis, främst Skärholmen. Guideboken "Svenska bordeller" från 1966 eller nånting däromkring är också ett fynd, jag hittade den för ett par år sen på Sandvikens loppis här hemma i Helsingfors.
Köper också bara sånt jag gillar och vill ha, förutom när jag hittar rariteter för en spottstyvel som jag kan sälja dyrt sen, som datorn jag köpte. Ser liksom du ingen riktig mening med att äga något man inte kan använda.
Svenska bordeller lät intressant.
The Barr: Vad skulle dom ha för Bodströmmarna?